Bild
Nästa artikel
Nyheter

Reklam ska återvinna Toyotas förtroende

Publicerad 8 februari 2010 (uppdaterad 21 september 2010)
Toyota har inte levt upp till kundernas förväntningar, det slår berättarrösten i en ny reklamfilm fast. Se filmen som ska återställa kundernas förtroende för Toyota.
Nu lanserar Toyota en reklamfilm som företaget kallar för "Åtagande".

Filmens syfte är att återställa Toyotakundernas förtroende efter den senaste tidens turbulens kring företaget.

Förtroendekris
Till hoppingivande musik berättar en amerikansk röst att 172 000 anställda hos Toyota och företagets återförsäljare nu vill göra rätt för sig.

- I över 50 år har vår högsta prioritet varit att tillhandahålla säkra och pålitliga bilar av hög kvalitet, säger berättarrösten.

- Men den senaste tiden har vi inte levt upp till vare sig dina eller våra förväntningar.

Nu återstår att se vilka konsekvenser miljonåterkallningarna kommer att få för Toyota.
 
Se reklamfilmen:


Diskutera: Har varumärket Toyota skadats? Hur allvarligt?

Kommentarer

#1 • 8 februari 2010
Johan (not verified)
Pinsamt och jag kör Toyota.
#2 • 8 februari 2010
Jarl (not verified)
Toyota har inte skadats... Samma sak med mattor kan hända på vilken bil som helst.
#3 • 8 februari 2010
Henke (not verified)
Det verker mer handla om den elektroniska-signalen än själv mattorna. Mattorna är bara en ursäkt...
http://www.youtube.com/watch?v=kJ847n_UsYc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-5-HM
#4 • 8 februari 2010
Tommy (not verified)
Toyotas rykte har inte skadats. De tar tag i problemen, ber om ursäkt och där med bettet sig som man ska. Till skillnad mot många andra tillverkare som inte erkänner att deras bilar har problem, långt fler än Toyotas.
#5 • 8 februari 2010
mikado (not verified)
TOYOTA is best !
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_70_Series
#6 • 8 februari 2010
Rålle (not verified)
Stoppa inte likt strutsen huvudet i sanden nu Toyotafantaster! Självklart har deras rykte och image skadats allvarligt. Kolla in t ex vad motorpressen i Nordamerika skriver så förstår ni vidden av detta. Att förvara "sitt" märke är en sak men lite objektivitet kan vara på sin plats.
Själv småmyser jag bara..
#7 • 8 februari 2010
Johan (not verified)
99 procent av Toyota ägarna läser väl inte motorpressen?
#8 • 8 februari 2010
Emme (not verified)
Vad det ska kommas med bortförklaringar och skyllas på andras märken i varenda toyota-tråd? Det är väl Toyota det handlar om eller?
#9 • 8 februari 2010
sonet (not verified)
http://www.automotorsport.se/news/20216/saab-handlare-hjälper-spyker-med-lån/
#a • 8 februari 2010
Rågge (not verified)
Jodå, Toyota kör vi och Toyota fortsätter vi med. Vad är en Toyotafantast? En individ som har ett lågt BMI eftersom de inte tycker att köra bil är världens roligaste fritidsintresse!? Ja då passar jag nog in för det är t.o.m. värre att ligga och nöjesköra än att bli dum framför TV:n.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.