Bild
Nästa artikel

Reklam ska återvinna Toyotas förtroende

Nyheter

Toyota har inte levt upp till kundernas förväntningar, det slår berättarrösten i en ny reklamfilm fast. Se filmen som ska återställa kundernas förtroende för Toyota.

Nu lanserar Toyota en reklamfilm som företaget kallar för "Åtagande".

Filmens syfte är att återställa Toyotakundernas förtroende efter den senaste tidens turbulens kring företaget.

Förtroendekris
Till hoppingivande musik berättar en amerikansk röst att 172 000 anställda hos Toyota och företagets återförsäljare nu vill göra rätt för sig.

- I över 50 år har vår högsta prioritet varit att tillhandahålla säkra och pålitliga bilar av hög kvalitet, säger berättarrösten.

- Men den senaste tiden har vi inte levt upp till vare sig dina eller våra förväntningar.

Nu återstår att se vilka konsekvenser miljonåterkallningarna kommer att få för Toyota.
 
Se reklamfilmen:


Diskutera: Har varumärket Toyota skadats? Hur allvarligt?
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Johan
2010-02-08 11:26

Pinsamt och jag kör Toyota.

#1
Jarl
2010-02-08 11:39

Toyota har inte skadats... Samma sak med mattor kan hända på vilken bil som helst.

#1
Henke
2010-02-08 11:44

Det verker mer handla om den elektroniska-signalen än själv mattorna. Mattorna är bara en ursäkt...
http://www.youtube.com/watch?v=kJ847n_UsYc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-5-HM

#1
Tommy
2010-02-08 13:07

Toyotas rykte har inte skadats. De tar tag i problemen, ber om ursäkt och där med bettet sig som man ska. Till skillnad mot många andra tillverkare som inte erkänner att deras bilar har problem, långt fler än Toyotas.

#1
mikado
2010-02-08 13:10

TOYOTA is best !
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_70_Series

#1
Rålle
2010-02-08 13:23

Stoppa inte likt strutsen huvudet i sanden nu Toyotafantaster! Självklart har deras rykte och image skadats allvarligt. Kolla in t ex vad motorpressen i Nordamerika skriver så förstår ni vidden av detta. Att förvara "sitt" märke är en sak men lite objektivitet kan vara på sin plats.
Själv småmyser jag bara..

#1
Johan
2010-02-08 13:28

99 procent av Toyota ägarna läser väl inte motorpressen?

#1
Emme
2010-02-08 13:46

Vad det ska kommas med bortförklaringar och skyllas på andras märken i varenda toyota-tråd? Det är väl Toyota det handlar om eller?

#1
sonet
2010-02-08 14:02

http://www.automotorsport.se/news/20216/saab-handlare-hjälper-spyker-med-lån/

#1
Rågge
2010-02-08 15:23

Jodå, Toyota kör vi och Toyota fortsätter vi med. Vad är en Toyotafantast? En individ som har ett lågt BMI eftersom de inte tycker att köra bil är världens roligaste fritidsintresse!? Ja då passar jag nog in för det är t.o.m. värre att ligga och nöjesköra än att bli dum framför TV:n.

#1
jörkky
2010-02-08 15:35

Toyota kommer att klara sig väl . no priblem

#1
Rålle
2010-02-08 16:19

Bra Rågge..Kul att du hittat ditt märke. Vi som tycker bilar är mer än ett transportmedel fortsätter nog att välja annat än Toyota.

#1
Simon
2010-02-08 16:22

Jag tycker det är bra att de åtgärdar och ska man se hur andra bilmärken hanterar sina kunder så är Toyota ett föredöme, se på VW/Audi koncernens framvagnar/Bromsok som trots att de vet om felen ersätter dom med samma delar, först stog dom för reparationen, men sen fick kunden själv betala för en urusel konstruktion....
Samma sak med Opels kamremmar, skulle bytas vid 12000 mil, men så upptäckte man att den inte höll, då tvingades ägarna byta med 6000 mils intervall och fick betala kalaset själva.....
Så det känns tryggt att vara Toyotaägare fortfarande....:)

#1
Simon
2010-02-08 16:23

Rålle, det märks att du varken kört Celica, Mr2 eller Supra.....:)
Du kör säkert Sveriges vanligaste familjebil...:)

#1
Saabnisse
2010-02-08 16:45

Jag förstår inte märkesfanatiker som till varje pris måste försvara sitt bilmärke.
Här har ju Toyota gjort fel, de har erkänt och ska åtgärda det.
Det är ju bara att acceptera och de som är drabbade hoppas jag blir nöjda.
Man kan ju inte försvara en felaktig konstruktion och absolut inte en som man inte själv är inblandad i.

#1
Rålle
2010-02-08 17:13

Simon: Komiskt att du räknar upp tre modeller som ej tillverkas längre, MR2:an var dock säkert rätt skoj.
Men allvarligt; körglädje är väl inte det första man förknippar med Toyota.
Man har klantat till sig rejält och det kommer att kosta dom dyrt. Nu börjar Svensson kanske inse att även Toyota har sina brister och går sönder som alla andra bilar. Att ni inte kan inse detta är faktiskt rätt lustigt. Och jag har aldrig ägt en Volvo!

#1
Juha kallio
2010-02-08 17:22

Jag hade bara problem med min Toyota Avensis, nu kör jag BMW gissa hur mycket problem jag har nu :)

#1
Lägerleffe
2010-02-08 18:00

Det är långt ifrån över. Toyota har både skadats och skakats. Och eftersom varje bil är precis så bra eller dålig som den service och omvårdnad den får gör Toyota just nu det enda rätta. Försöker rätta till felen, både praktiskt och mentalt. Samt låter tiden gå samtidigt som man hårt jobbar vidare. Räkna med att denna "omgång" kommer att ge återverkningar överallt hos Toyota. I butiker, verkstäder, kontor och fabriker.
Skulle vara intressant att få veta mera om just vad som händer i Toyotas interna led. Dags att raka Bäcklund och börja Wallraffa lite? Ett snack med Bengt Dahlström skulle bara resultera i corporate bullshit.

#1
Lägerleffe
2010-02-08 18:02

Ursäkta Bengt Dahlström och alla läsare. Inget illa menat, men BD skulle bara sköta sitt jobb naturligtvis, och därmed skulle vi läsare endast få oss friserade versioner till livs. No hard feelings.

#1
Simon
2010-02-08 18:55

Rålle det var som svar på att du påstod att Toyota inte hadde körglädje....
Det är sant att dom inte tillverkas, däremot så tillverkar Toyota Lexusbilar som dänger det mesta man har råd med..
Brister och går sönder skriver du...??? Vad har gått sönder..?
Vad jag läst så har de en kärvande gaspedal och en fördröjd broms, jag har inte sett något som gått sönder...
SAABNISSE det handlar inte om att försvara fel på en bil utan om att få lite jämnvikt i tråden eftersom det finns ett helt drev med Japshatare som snackar en massa skit i dessa forum, det är orsaken att jag bemöter...

#1
Lars Olsson
2010-02-08 19:04

Jag är Toyota ägare sen 35 år.Och mitt förtoende för TOYOTA är orubbat.Dom sköter detta på ett exemplariskt sätt.Det är ju inte bara en bil det gäller.Det handlar ju om miljoner bilar.Det hade inte kunnat skötas bättre.Det är bara att vänta på ett brev från Toyota.Sen fixar dom det på någon minut.

#1
Rålle
2010-02-08 19:14

Simon: körglädje i Lexus.. Men snälla. Trodde vi snackade Toyota här. Sen om definitionen "gå sönder" inte faller dig i smaken så ok. När bilen accelererar utan anledning så menar jag iaf att något är mkt galet. Jag hatar absolut inte Toyota men jag förstår inte ni som har så svårt att inse att även de har sina kvalitetsproblem. I detta fall har man även reagerat mkt sent på alla klagomål. Nåväl, marknaden lär ge sin dom..

#1
Simon
2010-02-08 19:38

RÅLLE om du inte visste det så är det Toyota som gör Lexus och du påstod att Toyota inte gjorde några körglada bilar.... du verkar dåligt påläst, det finns inga bilar som accelererar utan gasen riskerar att gå trögt tillbaks eller eventuellt fastna och det påstås ha hänt på ett mycket fåtal bilar av alla de miljoner som rullar, det är nog inte ens en promilles chans att råka ut för detta, ändå tar Toyota fullt ansvar och åtgärdar dessa bilar....:)
Vem har sagt att det inte kan vara någon enstaka detalj som kan ha kvalitetsproblem i en Toyota... Jag har haft bromsbelägg som gnisslat (givetvis europatillverkade)
Men sättet man blir bemött på om nåt är fel på en Toyota är fantastiskt, de bytte mina bromsbelägg två omgångar utan minsta protest.... Sånt är värt mycket...

#1
Rålle
2010-02-08 21:27

Simon: Jag vet mycket väl att Lexus är Toyotas premiummärke. Stort att du kan erkänna att även Toyota har sin beskärda del av kvalitetsproblem, det var min poäng.

#1
Christer W.
2010-02-08 22:40

Simon, Lexus är bra bilar rent maskinellt, men söker man körglädje så ligger Lexus väldigt långt ner på listan (om man bortser från LF-A).

#1
Simon
2010-02-08 23:16

CRISTER det beror nog på vad du söker, IS serien har alltid uppskattats för sina köregenskaper och om inte motorn i den räcker kan man ju kika på ISF.... Sen finns ju som du skriver LFA men den lär väl knappast någon här ha råd med...
Fast snart dyker ju AE 86 upp med grym kaross och bakhjulsdrift...:)

#1
Simon
2010-02-08 23:18

Sorry skulle stått efterträdaren till AE 86, FT 86...:)

#1
hisingen
2010-02-08 23:51

Simon 8 feb 2010
Sorry skulle stått efterträdaren till AE 86, FT 86...:)
----------------------------------
http://cache.jalopnik.com/cars/images/2006/07/2007-volvo-C30_JUMP.jpg

#1
S-E S
2010-02-09 12:46

F´låt, jag tyckte att det stod att Toyota ska återvinnas.

#1
hisingen
2010-02-09 13:33

S-E S 9 feb 2010
F´låt, jag tyckte att det stod att Toyota ska återvinnas.
http://www.autos4fast.com/wp-content/uploads/2009/12/Volvo-340-3.jpg

#1
rocher
2010-02-17 21:01

Har kört Toyota i 35 år,aldrig någe problem

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.