Bild
Nästa artikel

Så får man stopp på en Toyota

Nyheter

Toyota skakas av dramatiska rapporter om skenande bilar. Därför släpper företaget instruktionsfilmer som visar hur förare ska bromsa bilarna.

Flera historier om skenande Toyotabilar har under den senaste tiden kablats ut i amerikansk television.

Broms ska fungera
Detta har föranlett Toyota att spela in två instruktionsfilmer.

Förare uppmanas i första hand att bromsa eftersom full bromsverkan ska upphäva effekten från en gaspedal som fastnat i fullgasläge, uppger Toyota.

Den okontrollerade accelerationen kan också motarbetas genom att föraren växlar till neutralläget eller stänger av tändningen.

Diskutera: Hur tycker du Toyota hanterar massåterkallelserna?


Se film 1:


Se film 2:

Taggar: Nyheter
Så får man stopp på en Toyota

Kommentarer

#1
Gösta
2010-03-15 16:14

Bra initativ av Toyota. Starkt jobbat!!

#1
Patrik...2
2010-03-15 16:37

Det fungerar väl även för VAG då de har nästan dubbelt så många rapporter om skenande bilar i %

#1
mctar
2010-03-15 16:46

Det finns inga nya vw som kan gasa när man bromsar. Vänterbromsning är helt enkelt omöjligt, vilket många tycker är dumt...

#1
Gustav
2010-03-15 16:49

Om någon publicerat filmer om hur man stänger av bilen eller trycker hårt på bromsen, utan att det varit problem med gaspedalen, skulle nog många känna sig förolämpade.
Är bilägarna verkligen så dumma att de inte förstår att bilen stannar om man trycker på en knapp med texten Stopp???

#1
Lasse
2010-03-15 16:50

DEt är otroligt att man som Toyotaägare måste gå en utbildning för att ens kunna stanna sina skenande bilar. Toyota har verkligen oerhört stora och allvarliga säkerhetsproblem. Vem vågar använda sin skenande Toyota och vem skulle riskera sitt och andras liv genom att köpa en Toyota? Inte många alls! Är Toyota säker i detaljerna? Knappast! Är Toyota säkraste bilen i Sverige? Behövs ett svar?

#1
Patrik...2
2010-03-15 17:39

MCtar och Gustav: Det är amerikaner som jag pratar om som rapporterar att deras vw/audi skenar (där får man skriva att man inte får torka hunden i micron)
Lasse: toyota är inte säker de är bara säkrare än andra

#1
Haubits77B
2010-03-15 18:12

Nej, Toyota är långt ifrån säker. Däremot har de rätt många åldrande ägare som inte kör så långa sträckor -och med bilen i garaget blir det få olyckor.

#1
Rattmuff
2010-03-15 18:24

Bra med tydliga instruktioner för de som behöver ..
Det är lite skrämmande hur korkad medelamerikanen måste vara.
Å andra sidan består ett körkortsprov av att vända bilen på en parkeringsyta.

#1
Haubits77B
2010-03-15 18:26

Igång nu igen Rattmuff? NEJ, det är INTE "medelamerikanens fel" att Toyotas produkter är undermåliga och farlihga.

#1
Simon
2010-03-15 18:33

Det är ju nästan kul med alla dessa korkade Amerikaner som ser sin chans att tjäna pengar på stämmningar, Haubits77B du hadde garanterat varit en av dom om du bott i Amerika....:)

#1
NiEr
2010-03-15 18:41

Toyotas slogan:
[ Moving Forward ] borde istället vara:
[ Moving Forward But Not Stopping ] hehe!!!

#1
Rattmuff
2010-03-15 19:11

Säj HAUBITS77B vad för bil du förordar som skulle vara Toyota så överlägsen ...

#1
Krille
2010-03-15 19:20

Haubits77 skriver att Toyota har många åldrande ägare, vilket bilmärke har inte det. Jag själv och alla i min familj åldras varje dag, gör inte du det. Nej slut med skämten, faktum är att Audi har de äldsta förarna och Audi har också problem med bilar som löper amok. Jag gillar min Audi men är också realist.

#1
pg
2010-03-15 19:57

Borde vi inte ta dessa uppgifter med en nypa salt. Det är ju USA det gäller och där stämmer man företag för allt mellan himmel o jord.

#1
Rattmuff
2010-03-15 22:06

Bara att konstatera. Alla europeiska och amerikanska ,ärken är bättre än Toyota.

#1
Rattmuff
2010-03-15 22:09

föregående är inte mitt inlägg.
Någon tänkbefriad skrev i mitt namn!

#1
Rattmuff
2010-03-15 22:13

Toyota är skräp.

#1
Rattmuff
2010-03-15 22:14

Skoda är bättre än Toyota. Och Seat!

#1
Rattmuff
2010-03-15 22:54

Fan va' tråkigt ...
HAUBITS, utan att döma i förväg, du ligger närmast till som trolig misstänkt .. men jag hoppas Vib kan ta dej på epost eller ip ...
Hur som helst ... Vad är meningen med detta? Syfte?

#1
Egon
2010-03-15 23:10

Re: Rattmuff
Bry dig inte om det där. Det är väl bara någon skojar med dig. Det finns ju iof ingen regel här som förbjuder folk från att låna namn av varandra, men ingen orkar väl jävlas "för alltid".

#1
Per
2010-03-16 09:16

Jag tror absolut inte att det är en bluff med de Toyotor som skenar och som ej går att varken bromsa eller styra mm. OM det skulle vara en bluff och syft vore att få ut försäkringspengar skulle då inte fler bilmärken blivit falskt "beskyllda" i likhet med Toyota? Så vitt jag läst mig till och hört i debatten hara bara fel upptäckts hos Toyota. Alltså det är inte en komplott av illasinnade i syfte att smutskasta Toyota utan det ÄR faktiskt så att Toyota harallvarliga säkerhetsfel... Tänk logiskt!

#1
Jarl
2010-03-16 10:08

Allt är fake. Påhitt av amerikanare som vill tjäna pengar på Toyota.

#1
Ernst B
2010-03-17 23:36

Enklaste sättet måste väl vara att låta en bärgare transportera den till närmaste bildemontering?!?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.