Bild
Nästa artikel

Volvo S60 krockade inför världspressen

Nyheter

Volvo S60 kraschade in i ett långtradarsläp. Uppvisningen av det nya automatiska bromssystemet slutade i fiasko.

Omkring 120 journalister fanns på plats i Torslanda under torsdagen.

Volvo skulle demonstrera det nya säkerhetssystemet Pedestrian Protection.

Systemet är den stora nyheten med nya Volvo S60 som lanseras i sommar.

Fiasko

En Volvo S60 med docka bakom ratten rullade i väg mot ett parkerat långtradarsläp.

Hastigheten var ungefär 35 km/tim och tanken var att visa bilens världsledande aktiva säkerhetssystem.

Men istället för att bromsa fortsatte bilen rakt in i släpet - fiaskot var ett faktum.

Journalisterna som såg på skrattade.

"Inte pinsamt"
Per-Åke Fröberg, presschef på Volvo PV, tycker inte att händelsen är pinsam.

- Nej, ibland blir det problem, säger han till TT.

Paradnummer
Pedestrian Protection är ett nytt system som automatiskt bromsar om hinder dyker upp på vägen framför bilen.
 
Systemet är Volvos stora paradnummer i marknadsföringen av nya Volvo S60.

Se nya Volvo S60 krocka.

Volvo:
Bilen var skadad


Diskutera: Vad tycker du om att "okrockbara" Volvo S60 krockade? Vad tycker du om Volvos säkerhet?
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Rav4
2010-05-07 13:48

Den snyggaste Volovon jag sett! Hoppas man kan sitta i baksätet utan att slå huvudet i taket vid acceleration bara. Många sedaner har detta problem tycker jag - är nog bara Honda Accord Sedan som är kanon på den punkten. Om Toyota hade utvecklat detta system hade det aldrig hänt;););) Mohahahaha!

#1
RAV4
2010-05-07 14:03

Nej, då hade det aldrig hänt, för Toyotan hade voltat i god tid innan krocken.

#1
Emme
2010-05-07 14:19

Haha vilken osis :)

#1
Leo
2010-05-07 14:21

Pedestrian Protection....
Tekniklösning på tekniklösning på tekniklösning aom apar x-liv, y-liv och z-liv per år per tekniklösning. Galenskaperna bara fortsätter. Trafiksäkerhetsmyndigheten och dess företrädare är helt inne på samma spår. Skulle alla dessa tekniklösningar, mixtrande med hastigheter och kameror och fan vet allt och alla de liv som utlovas sparas med just den åtgärden skulle numera det bli ett NETTOÖVERSKOTT varje år. Trafiken och alla dess tekniklösningar skulle tillföra människor till landet varje år. Pedestrian Protection... hur vore det att lära folk att anpassa sin fart och framfart i tafiken till de omständigheter som råder på aktuell plats, vid aktuellt väglag och aktuella omständigheter i övrigt så skulle nollvisionen i trafiken kunna uppnås.
Vad kostar alla dessa tekniklösningar konsumenten? Vad kostar det att underhålla? Hue funkar smörjan på lång sikt? Och framförallt, vad händer om tekniken INTE funkar?
Det finns ett intressant videoklipp på vad som händer med detta system;
http://tv.expressen.se/nyheter/Inrikes/1.1978990/har-krockar-volvos-okrockbara-bil

#1
jarl
2010-05-07 14:37

HAHAHAHA, snacka om dyngmärke... TOYOTA stavas kvalité

#1
Tobbe
2010-05-07 14:38

Hahaha..snacka om ha brallerna nere...myrsloksfronten fick sig en törn...kanske blev blev den snygg nu

#1
Jarl (inte forumtrollet)
2010-05-07 14:48

Jarl förklara hur Toyotas lösning fungerar? Nä just de de har bara gammaldagsteknik vänta några år så har de kopierat Volvo. Enda avancerade produkten de tagit fram är en tveksam hybridprodukt. Ni omogna som visar skadeglädje vem tror ni betalar er skolgång? Just det svensk industri typ Volvo. Väx upp småbarn!

#1
Jarl
2010-05-07 14:56

Svensk industri? Du menar Kinesisk... Tveksam hybridprodukt? Dags att vakna... Personer som inte kan bromsa själv kanske inte borde köra bil...

#1
jarl
2010-05-07 14:58

Förövrigt synd att krascha en sån fin kärra, och då menar jag lastbilen.

#1
Jarl (inte forumtrollet)
2010-05-07 15:03

Jarl...fråga din lärare om han kan förklara för dig att Volvo byggs i Sverige av svenskar.

#1
Eric
2010-05-07 15:03

"Behövt snabbladda batteriet.."
Sure... Ett av exemplen på var man drar ner på kvaliteten. Elsystemen på dagens bilr rör sig i en MYCKET taskig miljö.. -40-+120 grader och skulle egentligen behöva mycket bättre prylar för att vara tillförlitliga. Men sånt kostar - och sånt som kostar är bilind allergisk emot..

#1
Jarl (Den utan staniolhatt)
2010-05-07 15:04

Det är seriöst att göra tester INNAN man släpper produkten på marknaden. Tex Toyota har ju omvänd strategi; sälja bilar och sedan testa och därefter återkalla. Deras system verkar vara onödigt invecklat.

#1
Jarl
2010-05-07 15:07

http://blt.se/jobbet_o_pengarna/volvo-tar-efter-toyotas-produktionsmodell(1625854).gm
hahahahaha... suckers!

#1
Fordonsutvecklaren
2010-05-07 15:15

Nu är det ju inte Volvo PV som utvecklat detta system själv, utan på nya S60 är det både tyska Continental och amerikanska Delphi som till stor del har tagit fram denna teknik och levererar dessa "säkerhetssystem" åt Volvo som sätter sin "stämpel" på dessa...
Närkollisionssensorn som bygger på laserscannande teknik och som ska se till att bilen bromsar i hastigheter under ca 30km/h har till stor del utvecklats av Continental (tidigare Siemens VDO), radarn på nya S60 kommer från amerikanska Delphi och den gör ungefär samma sak fast i högre hastigheter...felet ligger troligtvis i dessa system eller i Volvos systemintegration...

#1
Gustav
2010-05-07 15:44

Varifrån Volvo köpt in systemet spelar givetvis ingen roll, då Volvo ansvar för såld produkt. Vi får ändå glädja oss åt att det var en demonstration och inte på "riktigt". Journalisterna fick sig ett gott skratt och alla borde få insikt i att man inte får sluta köra bil bara för att det finns bra säkerhetssystem. Tack Volvo för att ni vågar gå i spetsen och införa säkrare bilar. En tanke är att den säkraste bilen kanske är den med ett spjut i ratten som pekar mot förarens bröst. Självklart livsfarligt men då varje misstag blir fatalt skulle alla med en sådan idiotisk bil köra extremt försiktigt och vara hänsynsfulla mot sina medtrafikanter.

#1
Fordonsutvecklaren
2010-05-07 16:16

Var man köper sina saker spelar en central roll.
Om man inte har koll på sina leverantörer och specar, blir det följder som dessa. Knappast varumärkesbyggande reklam.
Tänk vad som kan hända nu är Geely troligtvis kommer tvinga på Volvo PV en massa oerfarna kinesiska lågkostnads automotiveleverantörer, på samma sätt som Ford tvingat Volvo handla från sina leverantörer.
If you pay peanuts you get...som det brukar heta.

#1
Simon
2010-05-07 16:26

He, he.... Man kan knappt hålla sig för skratt....:) Årets groda.....!

#1
robban
2010-05-07 16:32

"Inte pinsamt"
Per-Åke Fröberg, presschef på Volvo PV, tycker inte att händelsen är pinsam.
Vilken JÄVLA idiot ! hee...he.hee..

#1
Gösta
2010-05-07 16:46

Per-Åke Fröberg= Bagdad Bob

#1
Rolf
2010-05-07 17:06

Detta är manna från högre makter som lär glädja alla "jantelagare" i detta landet.
Men till saken, visst är det dj...t klantigt att inte testa om det fungerar innan man drar sta.
Hur som helst är det en vacker bil -okrockad- som är värd att lyckas.

#1
Konservator
2010-05-07 17:36

Bah, jag är skeptisk.

Om man nu nödvändigtvis skall lita på elektronik för att hålla reda på folk som inte kan köra bil, så hitta istället på ett system som tvingar alla hjärndöda rövsniffande grönsaker på vägarna att alltid hålla minst 3 sekunders avstånd till framförvarande, och gör det obligatoriskt på alla bilar. Då jäsiken skulle man se en drastisk minskning av olyckor, skadade och döda. Vi kunde dessutom i princip ha fri fart på vägarna då, och ändå bara se darwinistiskt självsanerande singelolyckor.
Så länge avståndet alltid är större än noll så kan per definition ingen krock inträffa med någon annan.

#1
Anders
2010-05-07 17:36

Jarl (inte forumstrollet) Vore det inte lika bra att du använder ditt riktiga namn som du haft förut Kenneth?
Sedan var detta ytterst klantigt av Volvo.
Toyota har problem med sina underleverantörer också i Europa. Därför når de inte upp till den vanliga höga japanska kvaliten man varit van vid.

#1
Volvo RWD
2010-05-07 17:41

Jämför kommentarerna här och på teknikens värld, silken skillnad! Här är det verkligen sandlådenivå, kolla bara på Jarls, Simons och dom andra Toyotafanatikernas kommentarer, vissa växer aldrig upp verkar det som..

#1
Previa
2010-05-07 18:17

Fler biltillverkare har sedan några år liknande system, som nu Volvo tänkt införa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Precrash_system

#1
Christer W.
2010-05-07 18:45

Previa, det Volvo inför är igenkänning av människor. Det har ingen annan tillverkare. Autobroms som fallerade i denna demonstrationen finns redan i XC60.

#1
Martin
2010-05-07 20:59

Volvo RWD.
Vad är skillnaden mellan Toyota och Volvo fanatikernas kommentarer? Inte mycket skulle jag vilja påstå! Med den skillnaden att Toyota oftast får bra betyg i olika undersökningar som avspeglar kundnöjdhet. Det får inte Volvo. Toyota får också bra resultat vid bilprovningens statistik. Det får inte Volvo. Alltså tycker jag efter att ha sökt på nätet att mycket talar för att "Toyotafanatikerna" är de som har mest på fötterna vad gäller fakta från världen vilka som gör de bästa bilarna av just Toyota och Volvo. Så att försöka insinuera att Volvofanatiker skulle vara bättre än Toyotafanatiker har jag svårt att se. Toyota fanatikerna har faktan på sin sida. Visa en kundundersökning där Volvo är bättre än Toyota eller annan undersökning där Volvo är bättre. Jag har inte funnit någon sådan undersökning.

#1
Leifer
2010-05-07 21:49

Detta skulle aldrig kunna hända min 940 för den saknar helt elektronik. Den är bakhjulsdriven med diffbroms så den är mycket bättre än alla BMW.

#1
leifer
2010-05-07 22:25

Jaha, nu har nån snott även mitt nick, för det inlägget skrev inte jag.

#1
leifer
2010-05-07 22:26

(Bara Bmw-töntar stjäl nick)

#1
Troende
2010-05-07 23:56

Meningen är väl att den ska bromsa för fotgängare och inte för långtradarsläp ! Troligen en justeringssak.

#1
K Å
2010-05-08 01:43

Alla märken bygger ju på olika visioner.
Lågprismärken lyxmärken!
Säkerhet!
Sportighet!
vägållning!
kvalitet!
säkerhet!
tillförlitlighet!
praktisk!
terrängegenskaper!
I volvos fall så har det alltid handlat om att göra säkra bilar. Volvo var först med säkerhetstänket som alla nu hakat efter och insett att det är ett viktigt försäljningsargument!! Renault har haft volvo i ryggen genom samarbetet och bygger nu bland dom säkraste bilarna i världen liksom ford genom ägandet av volvo tagit åt sig säkerhetstänket. Men även flera Japanska märken är minst lika bra på säkerhet i nuläget tex Toyota. mfl.
Man kan ju tycka att det var lite klantigt av volvo att inte gå igenom test exet av s60 nogrannare inför över 100 journalister som rullas ut bland miljoner tittare.
Man får också ta skadeglädjen bland en journalister med en nypa salt när dom kör sin sensationsjournalestik i billiga skvallertidningar för att göra stora rubriker. Nya volvo s60 som senare kommer ut på marknaden kommer givetvis att var åtgärdad.

#1
Oliver
2010-05-08 09:18

Som vanligt försöker "säkra Kinesen" att få oss att tro att detta skulle vara world class.unik..min merca har haft det flera år, distronic plus. Dom kunde ha ringt mig så skulle jag visat dom hur det skulle ha fungerat... TÖNTIGT och typiskt Volvo att alltid få gemene man att TRO...att utnyttja människors okunskap i sin reklam. Men det är inte ovanligt med fula tricks när man inte riktigt räcker till och det finns flera av den sorten...utan att nämna några sv namn :)
Oliver

#1
Christer W.
2010-05-08 09:26

Oliver, nu är det dags att vakna. et Volvo presenterar som nytt i XC60 är Pedestrian Detection, dvs att bilen känner av fotgängare och kan bromsa för dessa själv. Autobromsning som Volvo ville demonstrera nu när det gick snett finns redan i XC60 sedan den kom 2008. För övrigt har Mercedes försökt att utveckla ett Pedestrian Detection-system i många år men misslyckats.

#1
Christer W.
2010-05-08 09:28

"et Volvo presenterar..." skall vara "Det Volvo presenterar..."

#1
Christer W.
2010-05-08 09:31

Det blev lite galet. Skriver om hela inlägget istället: Oliver, nu är det dags att vakna. Det Volvo presenterar som nytt i S60 är Pedestrian Detection, dvs att bilen känner av fotgängare och kan bromsa för dessa själv. Autobromsning som Volvo ville demonstrera nu när det gick snett finns redan i XC60 sedan den kom 2008. För övrigt har Mercedes försökt att utveckla ett Pedestrian Detection-system i många år men misslyckats.

#1
Sven
2010-05-08 11:57

Och vad kallar du det här om inte ett misslyckande..i dubbel bemärkelse. Bilen stannar varken för framförvarande bil och jag antar inte för en person heller. Om syftet var att visa att deras system även klarar fotgängare så skulle upplägget varit annorlunda...vågar inte ens tänka tanken. Att skydda fotgängare är mer en reklamkaramell (säkerhet) att lägga till i deras väg att sälja bilar än ett faktiskt mervärde precis som start stopptekniken (miljö). Mervärdet ligger däremot i stads och kö körning som ger onödiga inkomster till försäkringsbolagen.
Sven

#1
Christer W.
2010-05-08 13:36

"Bilen stannar varken för framförvarande bil och jag antar inte för en person heller." Det vet man ju inte eftersom det är två skilda system.

#1
Felix
2010-05-08 13:49

Om det är skilda system vi talar om varför väljer dom att visa ett som redan finns?
Toyota rules

#1
Christer W.
2010-05-08 13:54

Det kan bara någon från Volvo svara på antar jag.

#1
Volvo RWD
2010-05-08 14:56

Martin: Du är fel ute och du verkar ingå i den kretsen som har övertro på tex Autoindex undersökningen (och även andra kundundersökningar) där det endast är små skillnader mellan medelbilen och den med högst betyg som många har påpekat. Tycker du att Toyotfanatikerna rättfärdigar sig själva med sina dumma kommentarer genom att Toyota har bättre besiktningsstatistik? I den här tråden är det INGEN Toyotafanatiker som har lagt upp någon fakta utan det är direkta angrepp utan grunder. Nu när Toyota har fått sin kvalite ifrågasatt (gaspedalen, bromsarna, styrningen, voltar osv) så var dessutom detta bara en mediahype så nej jag tycker inte att dom har rätt i sin sak. Jag vet inte ens vad dom är ute efter.

#1
Emme
2010-05-08 18:27

Volvo RWD: Det är inge idé. Enligt Martin är det okej att vara Toyotafanatiker men inte t.ex Bmwfanatiker eller Volvofanatiker. Bästa är att vara neutral med sina bilköp och ta den bilen som känns rätt.

#1
jag
2010-05-08 18:38

PINSAMT:
"Inte pinsamt"
Per-Åke Fröberg, presschef på Volvo PV, tycker inte att händelsen är pinsam.
- Nej, ibland blir det problem, säger han till TT.
Mycket pinsamt skulla jag säga.
Jag

#1
Simon
2010-05-08 18:54

Re: JARL du kanske borde läsa på lite innan du utalar dig om Toyotas teknik, dom har haft liknande sånt här system sen 2007....:)
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/toyota/pressrelease/view/vidareutvecklat-saekerhetssystem-ser-naer-foeraren-somnar-193520

#1
Jarl
2010-05-08 19:48

Simon...ja likheterna är ju slående...NOT! Var det det bästa du lyckades hitta efter alla timmar du lagt på att leta på Internet? Pinsamt är bara förnamnet. Systemet finns även Volvo. Toyota gör vardagsvagnar med enkelt gammaldags väl utprovad teknik. De kommer aldrig med några nymodigheter utan kopierar friskt ifrån konkurrenterna. Tveksamma Prius är undantaget (men de lär vara betald av Japans statsfinanser).

#1
jarl
2010-05-08 23:05

Haha, en Jarl som inte gillar Toyota. Ungefär lika troligt som elefanter på nordpolen...

#1
Martin
2010-05-08 23:12

Volvo RWD,EMME.
Jag har kritiserat Emme för han tror/tycker han är bättre än Toyotafanatikerna. Han kritiserar alltid Toyota vad det än må handla om. Och jag har bara frågat Emme vad Toyota har för positiva sidor men inte fått honom/henne att ta det ur sin mun, Varför? Alla har positiva sidor även om nu det varit hysteri för Toyota i USA med dessa gaspedaler etc. Sedan kan man ju diskutera vad som ligger bakom det. Konstigt att det bara är i USA problemen existerar i stort. I Sverige finns inget fall. Det lustiga är tycker jag när en person i detta fallet Emme bara kritiserar ett märke hela tiden,varför? Detta har jag som sagt inte fått något vettigt svar på ännu från Emme. Mer än att det bara är Toyotafanatikernas fel om de nu är fanatiker. För det verkar vara många av de i norden som verkar vara förtjusta i vad Toyota levererar,kunderna är nöjda. Vad ska man annars gå efter Volvo RWD? Någon undersökning som säger att Volvo är bäst? Något måste man gå efter och Toyota,Subaru, BMW levererar tydligen det kunderna vill ha. märkena BMW Toyota har levererat och legat i topp sedan undersökningen Autoindex började för 9år sedan så något måste det ligga i det.
Jag ogillar alla kommentarer som inte håller sig till fakta sedan må de vara fanatiker eller andra benämmningar på dom. Men Toyota anhängarna är inte värre än andra har jag sett. Och sett till undersökningar så har de mer på fötterna än andra. Vad jag kunnat hitta på nätet.

#1
Emme
2010-05-09 00:25

Men Martin .. vi har tagit denna diskussionen så många gånger tidigare. Måste jag upprepa hela tiden? Jag har kört en del Toyota i tjänsten och dessa har inte jag funnit något tycke för. Bara Aygo som en smart citybil som var rolig och köra, men på landsväg blir den klart bullrig.
Ska jag komma ihåg alla intryck från alla bilar jag kör? Det som sitter kvar i huvudet där bak är om man funnit tycke för bilen. Förstår du denna gången måntro? Börjar bli lite tjatigt.
Förövrigt så är Usa en stor marknad, där tar man även tag i saker även om det nu är löjligt med alla stämningar hit och dit.

#1
Martin
2010-05-09 00:56

Emme. Så dåliga som du vill ha Toyota till ska du inte inbilla mig att de är med dina kommentarer när man läst igenom dom. Sedan om du vore ägare till en Toyota och tar upp sådana synpunkter som du brukar ge skulle jag inte säga något. Men att du kan dömma ut ett märke så kapitalt som du gör efter en provkörning gör saken ännu märkligare. Levde du med bilarna varje dag kanske även du fann fler ljuspunkter som väger upp de negativa (hmmm)efter en provkörning.
Förövrigt måste en Volvo S/V40 ha många bra egenskaper som inte Toyota har då......ALLS. Tycker fortfarande det är ett märkligt beetende som du kör med när du kommenterar. Sällan fakta, mycket provocerande.

#1
Simon
2010-05-09 01:07

Re: JARL vad skulle vara pinsamt, att det tog 2 minuter att inse att självbromsande säkerhetssystem funnits länge inom Toyotakoncernen...? Nej det ända pinsamma är Volvo som inte klarade av att få detta att fungera och din okunskap..!

#1
Simon
2010-05-09 01:07

Re: JARL vad skulle vara pinsamt, att det tog 2 minuter att inse att självbromsande säkerhetssystem funnits länge inom Toyotakoncernen...? Nej det ända pinsamma är Volvo som inte klarade av att få detta att fungera och din okunskap..!

#1
Emme
2010-05-09 01:21

Vad är det som är provocerande? Kanske du som vill att det ska vara det? Smaken är även den olika vilket du måste lära dig att förstå. Vart har jag sagt att Toyota är dåliga i mitt inlägg?? Har även sagt till dig tidigare att jag inte ägt någon Toyota men att jag har kört en del längre sträckor med bland annat olika bilar tillverkade av Toyota!
Sluta gör dig löjlig. Ditt beteende börjar bli fånigt. Detta är en Artikel angående Volvo men du kan aldrig hålla dig till rätt ämne va? Jag har ägt en Volvo v40 ja, 2.0t.
Sköna stolar, hyffsat kul att köra och problemfri i min ägo. Kan vi återgå till ämnet eller har du fortfarande svårt att förstå?

#1
Martin
2010-05-09 02:20

Emme. Jag märker att Emme blir irriterad när man pressar honom att svara på frågor. För du har inga bra svar på mina frågor. Och visst kan jag hålla mig till ämnet men det gör inte du heller alltid. Men du kritiserar Toyota alltid, vad det är som ligger bakom det när du inte ens ägt någon kan man fundera på både en och två gånger. Du glömde att nämna att S/V40 är en fruktansvärt trång bil. Baksätet är för barn inte vuxna. Detta är mina reflektioner över den bilen. Kvaliten har inte alltid varit lysande. Kanske ägare till Toyota ägt en S/V40 tidigare och har att jämföra med? Därför många Toyotaägare är nöjda för att de ägt andra bilar och har att jämföra med, tänkt på det någon gång Emme. Jag själv kör inte Toyota nu, men att ensidigt kritisera bara ett märke som du gör är fånigt det är det jag vill ha sagt. Men du verkar inte förstå det och blir irriterad när man pressar dej att svara. Fortsätt att kritisera Toyota, men tala om fördelarna också så som du gör med Volvo, men glömmer nackdelarna ;O)

#1
Saabnisse
2010-05-09 10:24

Som vanligt kommer Toyotanördarna in och infekterar tråden med fånigheter,
Håll er till den tråd som handlar om Toyota.
Den här handlar om Volvo!

#1
leifer
2010-05-09 12:52

SAABNISSE; Bmwnördarna är värre dock.

#1
Emme
2010-05-09 13:38

Irriterad för att jag använder frågetecken och inte använder mig av smileys? Hur vore det att svara på frågorna istället för att bara skriva en massa goja? Testa att läsa mitt föra inlägg minst 10 gånger till så kanske du förstår lite av det iaf. Orkar inte upprepa mig gång på gång.
Denna artikel handlar fortfarande om Volvo men du tycks alltid hoppa in i alla trådar och byta ämne.
Jag säger då det.

#1
Volvo RWD
2010-05-09 17:22

Ja det är som Saabnisse just skrev och också det som är så märkligt, det handlar inte om Toyota.
--------
Jag väljer att ignorera på vad Martin just svarade mig då han valde att fullständigt ignorera vad jag skrev innan.

#1
MT
2010-05-09 23:16

Var i denna artikel nämns det något om Toyota? Eller är det så att det är systemet är köpt och utvecklat av Toyota?

#1
Martin
2010-05-10 00:03

Saabnisse Jag undrar vad är det som är fånigt med att kritisera bara ett märke hela tiden (Toyota) det är det jag undrar över varför Emme gör det, i varje artikel! Är det ett sunt beetende? Bortsett från att vi nu är och skriver i en Volvo tråd så vill jag ha klarhet i detta vad som driver Emme att göra det och inte bara han det finns flera. Jag skulle välkommna ett nytt inloggningssystem för att få bort de värsta rötäggen som bara förstör istället för att driva resnomanget framåt. Men Emmes kommentarer anser jag inte driver detta framåt alls utan skapar bara irritation (vilket är meningen). Sedan finns det vissa i Toyota lägret som vi skulle klara oss utan också. Men varför bara prata om Toyotas nackdelar hela tiden? Det måste finnas något positivt också annars skulle inte så många köpa bilarna. De skulle heller inte komma högt i ägarundersökningar som tex Autoindex. De skulle inte få bra resultat i bilprovningen år efter år. Det är detta jag saknar i Emmes argumentation om Toyota. Inte ett endaste positivt omdömme, något positivt har alla märken. Om man inte har en dold agenda vad det nu kan vara. Tråkigt att många anser att jag förstör denna Volvotråd men jag vill bringa klarhet i det Emme håller på med i artikel efter artikel kommenteras det negativt om ett visst märke, Varför? Men vi kan fortsätta under en Toyota artikel om det känns bättre för flera. Men läs alla Emmes kommentarer under ett flertal gamla artiklar som handlar om Toyota så ska ni se att det är något som måste vara fel. Jag har följt argumentationen under en längre tid. Och inte bara Emme.

#1
Emme
2010-05-10 00:35

Martin .. och du påstår att jag är irriterad? Jag har förklarat för dig så många gånger tidigare att jag inte kan komma ihåg just allt från alla bilar jag har kört. Men du är ju helt frustrerad och tycks verkligen vara i behov om inte beroende av att höra något positivt om Toyota? Det bästa är väl hur man känner för märket själv och slutar ta så mycket intryck från andra. Testa det någon gång ska du se och testa att andas för en gång skull.
Varpå jag har hållit på och "härjat" är för att jämna upp det hela men nu sitter alla Toyotafanatiker på den här sidan som det tycks. De har gått över från TV och grupperat sig här.
Och nej, jag kritiserar inte bara ett märke men det är kanske inte lätt att se när man stirrar sig blind och söker efter allt negativt om Toyota för att kommentera det.
Jag skulle också stödja ett inloggningssystem som på TV. För det är betydligt lugnare där nu och som det tycks på den sidan så handlar Volvo artiklarna om Volvo.
Så kan vi prata om Volvo nu? Alla dina inlägg, vad jag har sett har bara handlat om irritation på andra här på sidan och du har aldrig kommenterat artiklarna ..
Tycker det ska bli kul och se hur detta systemet fungerar i praktiken senare iaf. Då får inte sådana här misstag hända, eller vad säger du Martin??

#1
Lasse
2010-05-10 00:47

Tillbaka till ämnet Volvo S60
Troligtvis så är det lika dant med den här volvon som alla andra volvomodeller efter ca 1999.
Dom är säkert utstuderat konstruerade för att försörja eftermarknaden med svindyra servicar och bristfällig kvalié som kräver dyra reparationer,
och försörjer Billia och andra såkallade volvoexperter.
Volvo måste vara det sämsta bilval man kan göra, med ovan nämnde kvalité svindyra reparations o servicekostnader.
BMW 0:- servicekostnad i 3år
// L

#1
Martin
2010-05-10 04:30

Lasse. Du betalar för servicen när du köper BMWn inget är gratis här i livet.

#1
Daniel
2010-05-10 09:38

Varför ska man överhuvudtaget ha ett sånt här system. Ska man kolla på dvd, läsa tidningen eller sova i bilen när man kör??? Och om nu detta system skulle gå sönder (igen) är det då Volvo som åker dit eftersom man som konsument litade på att systemet fungerade när man körde förbi dagis och ett par ungar råkade komma framför bilen!? Trams och farligt ur stämningssynpunkt (läs USA) Volvo!

#1
Christer W.
2010-05-10 11:21

Alltså, köper man en S60 i tron på att man kan kolla på DVD när man kör eller kör förbi dagis i tron på att autobromsningen löser allt om barn springer ut på vägen så kanske man skall se över lämpligheten i sitt körkortsinnehav,

#1
Daniel
2010-05-10 12:47

Och ser man inte ironin i föregående inlägg så är det frågan om man ska bli omyndigförklarad! Vem är det som är helt väck här?

#1
Christer W.
2010-05-10 13:13

Jag ser ingen ironi. Jag kanske är för gammal...

#1
Daniel
2010-05-10 16:40

Jag gillar dig ändå Christer precis som jag gillar nya Volvo S60 och vissa Toyota:)

#1
Christer W.
2010-05-10 18:34

Trevligt! Inte ofta det är sådan positiv stämmning på kommentarerna på vi Bilägare.

#1
jarl
2010-05-11 15:27

LASSE: Du tror inte BMW lägger på 15 papp på nybilspriset? Inget är gratis.

#1
Jarl
2010-05-11 15:29

Bäst vore ändå om Toyota köper upp alla kvasimärken och lägger ner dem, sen kan alla köra Toyota. Det vore fint.

#1
Jarl (Den utan staniolhatt och som ogillar Toyota)
2010-05-11 18:04

Re: Jarl (Den med staniolhatt)
Är du igång med att stjäla mitt nick nu igen, eller?

#2
Fredde099
2011-01-07 04:11

Vem f*n vill ha en Toyota. Det är ingen bil, det är ett fortskaffningsmedel. En bil totalt utan själ.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.