Bild
Nästa artikel

Volvo S60 mot konkurrenterna

Nyheter

Nya Volvo S60 ställs mot tuffast tänkbara motstånd. Vi har i tabellform ställt Volvo S60 mot Audi A4, BMW 3-serie och Volkswagen Passat.

Det är inga lätta konkurrenter som nya Volvo S60 ställs emot när den nu släpps ut på marknaden.

Tufft motstånd
Vi har i tabellform tussat ihop Volvon med tre av de tuffaste motståndarna.

I sammanställningen kan du själv se hur pris och specifikationer för nya S60 D3 står sig när de jämförs med motsvarande modellversioner av Audi, BMW och Volkswagen:


Audi A4 TDI/170


BMW 320d


Volkswagen Passat CC TDI/170

Nya Volvo S60 mot konkurrenterna:


Se större grafik

Diskutera: Hur tycker du nya Volvo S60 står sig mot konkurrenterna?
Taggar: Nyheter
Volvo S60 mot konkurrenterna

Kommentarer

#1
Henrik
2010-06-16 11:48

Står sig helt okej. Audi A4 och Passat är ju knappast några glädje-piller iaf.

#1
Daniel
2010-06-16 12:11

Absolut - A4 är en grovt överskattad och trång bil.
Volvon är snyggast.

#1
mctar
2010-06-16 12:33

Smaken är ju som baken. Nog skulle en myrslok kunna hångla med en S60. Tycker CC är mycket snyggare än S60.

#1
Benny H
2010-06-16 12:43

Passaten är väl snyggast och ser sportigast ut! Tycker nog att Volvo är lika grovt överskattad som A4 Daniel. Dessutom är nog inte Volvon större inne heller...Skulle tro att BMW är den bästa...

#1
Pelle
2010-06-16 16:05

Ingen klarar att kvala in under 120 mg CO2 - dvs diskade som framtidsfordon! Effektivare motorer behövs.

#1
MCTAR
2010-06-16 17:01

Pelle: Inte just dessa versioner, men S60, A4, 3-serien och Passat har sådana modeller eller har det inom kort.

#1
Nils
2010-06-16 18:30

Volvo har ryckt upp sig men BMWn regerar fortfarande, snabbast och snålast i gänget. Modellen är 5 år gammal, respekt!

#1
Rille
2010-06-17 00:54

Hur kan volvon vara så mycket sämre i 0-100?

#1
Volvo RWD
2010-06-17 02:52

Volvon har lägst effekt i listan och det är väll anledningen tillsammans med att den väger näst mest som gör att den gör 0-100 på 9.2s. D5an hade dock passat in bättre här med tanke på prisklass. Bmwn har tex fått kritik för den relativt skrala basutrustningen (källa: Teknikens värld)

#1
Nils
2010-06-17 12:03

Ja D5an hade förmodligen passat in bättre.
Priset för nya S60 D5 landar på 308.000 och då finns det två nya alternativ ifrån BMW som också ligger på 308.000 stycket:
BMW 320d
0,47 l/mil, 125 g/km, 184 hk, 380 Nm, 0-100 km/h 7,5 s. 235 kmh. 308.000
BMW 320d EfficientDynamics
0,41 l/mil, 109 g/km, 163 hk, 380 Nm, 0-100 km/h 8,0 s. 228 kmh. 308.000
Den 320d med 177hk för 299.000 som visas i artikelns faktaruta heter "320d Bavaria" enligt BMWs prislista från mars 2010.

#1
Thomas
2010-06-17 14:29

Kära Säljaren,
Jag vill ha ett omedelbart köp av din motor, så jag vill veta
om det fortfarande finns till försäljning. Om ditt svar är ja vänligen komma tillbaka till
mig igenom via mail, sivracthomas@yahoo.com så att vi kan
förhandla om bättre, vänta för att läsa mer från dig
tack ..

#1
Rogge
2010-06-17 16:53

Hur kommer det sig att Audi med högre tjänstevikt än Passat har lägre förbrukningsvärden & utsläpp när båda har samma 2.0TDI motor? Dessutom högre toppfart & bättre acc!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.