Vi Bilägares forum

Nya Peugeot 508

Nya Peugeot 508

Peugeot har dragit av skynket och släppt info om nya Peugeot 508.
Här är svenska pressreleasen:
http://www.mynewsdesk.com/se/peugeot/pressreleases/premiaer-nya-peugeot-508-foeraendrar-allt-2424469

Intressant är att 508 har en ny bakaxel med multilänk-upphängning, och så har modellen fått elektroniska adaptiva stötdämpare. Ny limningsteknik för karossen för att öka vridstyvheten. Night Vision (finns även i DS7 Crossback) för infraröd upptäckt av djur m m om natten och flera nya - för Peugeot - förarhjälpmedel.

Men det som är mest värt att nämna - det är att med denna modell så går Peugeot in i premium. Inredningen kombinerar trä och alcantra i de mer exklusiva varianterna. Karossen är en lågbyggd "low-rider" - en 5-dörrars fastback coupé-sedan. Den är lägre, bredare och även kortare än den förra modellen och därmed innebär ett kraftigt avsteg från tidigare 40x/50x-modeller. Detta är en ny inriktning på märket.

Vilket kan vara en bra positionering eftersom de som önskar en mer praktisk bil väljer de SUVifierade 3008/5008. Men inte hade jag förväntat mig att Peugeot skulle göra en direkt konkurrent till - eventuellt kommande - Volvo S60. :) Det sägs bli en kombi också, i framtiden. Vi får väl se, men en lågbyggd sport-kombi är väl inte riktigt det jag ser fram emot.

Uppdaterat: 2018-02-22 09:45

Kommentarer

Här mer info... Peugeot 508 innebär premiär även för nya motorer - 1.6 PureTech ersätter tidigare THP/Prince-motorn som utvecklades i samarbete med BMW (blocket var Peugeot, kamaxlar och ventilstyrning mm BMW) och som hade en del barnsjukdomar. Flera bilder finns här... även den häftiga interiören.
https://paultan.org/2018/02/22/new-peugeot-508-officially-revealed-now-smaller-and-with-a-tailgate-targets-audi-a5-sportback/

Uppdaterat: 2018-02-22 09:53

Så det är alltså premium som Peugeot siktar på då trots allt. I vår tidigare debatt förnekade Raphael det.

Ja där har man dock fortfarande inte att göra. Inte ens med den här bilen..

Men till rätt pris kan den nog utmana både Hyundai och Opel. Den senare finns dock med AWD vilket är ett måste i segmentet.

MVH AL

Uppdaterat: 2018-02-22 10:02
” Det finns inget värre än aktiv dumhet.”

Verkar vettig med vettiga lösningar och peugot har ju varit ledande tidigare i stor kombi så det blir nog bra när den kommer.
Allt kommer och går vad det gäller kläder och biltyper.
Jag tror att folk kommer att genomskåda suv trenden och fatta att en vanlig kombi har många stora fördelar.
Trenden billig bullrig små suv kommer att stagnera förutom för dom som är 189 cm och verkligen behöver buss körställningen och snacket att lasta på höjden i lilla bagaget hur praktiskt är det och många fabrikat har inte ens lastgaller som tillbehör.

Uppdaterat: 2018-02-22 10:03
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Peugeot 508 premium? Omöjligt, endast de tre tyska statusmärkena är premium, och inget annat märke kan någonsin bli premium. Detta gäller till domedag och en dag till, och hör sen! Ironi, javisst...

Uppdaterat: 2018-02-22 10:08

A.L affärsplanen är att Peugeot siktar på light-premium, där Volkswagen utmålas som huvudkonkurrent. Det hindrar inte att Peugeot gör enstaka upper-premium-modeller, precis som det inte hindrar Volkswagen att göra det - som t ex Phanteon.
Jag tror inte denna bil är gjord för att utmana Hyundai, utan här siktar Peugeot högre - och på Business to Business, leasingkunder före privatkunder. Jag tror inte riktigt att AWD är ett måste på en lågbyggd sport-coupé, inte ens om den är 5-dörrars. Klart är iaf att 508 kommer med hybriddrivlina 2019, så vi får se om de även kommer med AWD då eftersom Peugeots AWD-teknik är med hybriddrivlinan.

Uppdaterat: 2018-02-22 10:09

http://feber.se/bil/art/378411/peugeot_presenterar_nya_508/

På länken finns bra och högupplösta bilder på nya 508 och jag måste säga att den är skitsnygg!

Bra jobbat Pugart!

Uppdaterat: 2018-02-22 10:13

Mso, kommande Peugeot 508 SW blir ingen praktisk kombi, utan en lågbyggd sportkombi. Inte alls i jämförelse med storheter som Peugeot 505 break eller 405 break, eller ens föregående 508 break. Mer ett omtag på 406 break, som inte var särskilt praktisk. Och logiken är lätt att förstå - de som vill ha något praktiskt väljer SUV och där har redan Peugeot flera modeller. Med 508 riktar Peugeot in sig på att göra en GT-vagn, en Gran Turismo för långa, snabba vägar. Och kommande kombin blir för den som vill ha lite mer utrymmen, lite mer praktisk än 508 coupé-sedanen. Även om den inte kommer vara praktisk enligt mina mått mätt.

Uppdaterat: 2018-02-22 10:13

Riktigt snygg! Litet Apple-vibbar där i pressreleasen: "Förändrar allt"...

PS. Kan vi hålla premiumdebatten i premiumtråden? Snälla! :-)

Uppdaterat: 2018-02-22 10:23

Ingen kritik nu, men jag har alltid funderat på det där med IR-kamera. BMW har ju också som exempel vet jag.
Är det egentligen smart? Finns det en risk att man kör efter en skärm i stället för att glo ut genom rutan? Som exempel.
Att använda IR för att detektera och varna att "Var uppmärksam!" det köper jag helt och fullt däremot.

Uppdaterat: 2018-02-22 10:40

Xant, jag tror vi får återkomma till den frågan när det finns mer info om implementeringen i 508 fungerar. Jag har inte sett tillräcklig info än för att kommentera det, men den verkar ihopkopplat med bromsfunktion. Kanske systemet sänker hastighet i förebyggande syfte och laddar med bromskraft när det upptäcker djur/person vid sidan om vägen.

Uppdaterat: 2018-02-22 13:16

På bilden med systemet aktivt så varnar den med symbol som en trafikskylt som varnar för älg eller rådjur, och en bild i skärmen som visar djuret finns på vänster sidan.

Det kan vara så att skärmvisningen normalt är nersläckt och bara visar fart och liknande körinformation, och sen aktiverar varning samt indikering var objektet befinner sig - när IR-kameran gör en upptäckt.

Och då tror jag inte man riskerar köra efter skärmen så att säga.

Uppdaterat: 2018-02-22 13:27

Jag är nog mer Rifter än 508 om Peugeot kunde bygga bilen så robust och skottsäker som jag minns min barndoms 404 Break diesel.

Uppdaterat: 2018-02-22 13:39
Mycket vatten har runnit under hjulen...
ToRy skrev:

PS. Kan vi hålla premiumdebatten i premiumtråden? Snälla! :-)

Instämmer! Det räcker med ett ställe för "käbbel"... :-)

Uppdaterat: 2018-02-22 14:00
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jäkligt snygg! Det är så man blir sugen på sedan igen. ;-) Hoppas den har forna tiders Peugeot komfort också, så den inte blir tyskt hård och sportig...

Uppdaterat: 2018-02-22 16:14

Lexus iS vill ha tillbaka sin bakdel!

Men riktigt snygg.

Uppdaterat: 2018-02-22 16:30

Rutger, den har adaptiva elektriskt kontrollerade stötdämpare så den kan ställas in i olika lägen. Men jag misstänker att komfortläget ändå är rätt fast, inte fast som tyskarna men fast för att vara franskt. Peugeot har inte gjort mjuk-mjuka bilar sen egentligen Peugeot 505 och 305 eller 605. Det har att göra med att 205 GTI vart så poppis så sen skulle Peugeot vara körglada, dynamiska, man skulle känna vägen inte gunga fram.

Uppdaterat: 2018-02-22 19:15

Raphael - Tack för info. Vet du nåt om hur stolarna blir? Jag är lite "allergisk" mot hårda stolar... Ska bli kul få se den på riktigt.

Uppdaterat: 2018-02-22 19:43

Rutger, jag har inte haft möjlighet att provsitta stolarna än :) Men de är inte samma som i 3008/5008 utan en egen konstruktion. Det som Peugeot berättar är att de har flera olika massagemöjligheter och att det justerbara svansktödet pumpas med luft (pneumatiskt system). De är certifierade enligt tyska ergonomimärkningen AGR (Aktion für Gesunder Rücken) och bland inställningsmöjligheterna finns förlängning och lutning (tilt) av sittdynan. AGR sätena är standard från Allure och uppåt, så ej i billigaste Active utförandet. Elektrisk justeringen med minne finns också.

Uppdaterat: 2018-02-22 23:20

Raphael - Bra inställningsmöjligheter låter bra och massage som grädde på moset. Vi får se fram emot att få provsitta dom. ;-)

Uppdaterat: 2018-02-22 23:37

Vi får väl se om Peugeot 508 gör intåg i ViBs teststall för nästa år, de har ju nästan bara haft SUV senaste tiden. Och nog tror vi på finalplats i Årets bil, kanske t o m seger. I hård konkurrens om nya Nissan Leaf. Men sydeuropa kommer rösta på 508, det tror jag.

Uppdaterat: 2018-02-23 17:07

Nåja - det lär komma ett antal nya bilmodeller under året så att redan nu utse Peugeot 508 som Årets Bil 2019 är nog lite tidigt. Vi har ju inte ännu sett vilken som är Årets Bil 2018.

Uppdaterat: 2018-02-23 17:14

Jag tror inte att 2018 kommer erbjuda så många nyheter, men 2019 händer betydligt mer. De nyheter som visas snart i Geneve är de bilar som kommer att konkurrera om titeln Årets bil 2019. Vad har vi där? En ny Kia halvkombi i mindre mellanklass, en ny Hyundai Santa Fe. Volvo V60... Tror 508 har en god chans.

Uppdaterat: 2018-02-23 17:30

Jo 508 har nog en chans i Årets bil. Det är ju inte produktens egenskaper som avgör utan var den tillverkas.

Alltså totalt ointressant som konsumentinformation.

MVH AL

Uppdaterat: 2018-02-23 19:21
” Det finns inget värre än aktiv dumhet.”

V60 hade varit starkt kort om årets bil om de inte gjort bort sig med för dyra hybrider.
Undrar om det blir laddhybrider till rimliga priser för 508?

Uppdaterat: 2018-02-23 19:27
A.L skrev:

Jo 508 har nog en chans i Årets bil. Det är ju inte produktens egenskaper som avgör utan var den tillverkas.
Alltså totalt ointressant som konsumentinformation.
MVH AL

Just precis. Totalt lika ointressant som "Årets Motor". Kalkonvarning på bägge.

Uppdaterat: 2018-02-23 19:38
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Stolarna har dom väl ärvt av Opel, inte så dumt köp kanske att få riktigt bra stolar. Jag som är fullvuxen längsledes har ännu inte funnit någon Peugeot jag suttit bra i. Trots at jag ägt en röd 309 på slutet av 80-talt. Var mest begeistrad av 110 hk motorn (tror jag det var). Men då var man ung och inte så kräsen.

Uppdaterat: 2022-02-14 18:33

Guran, nej stolarna är PSA de har inget med Opel att göra. Peugeot inledde samarbete med den tyska organisationen AGR innan de köpte Opel. Köpet av Opel blev klart i somras men nya 508 har varit under utveckling under många år. Stolarna är en vidareutveckling av stolarna i 3008/5008, och 3008/5008 i GT utförandet finns att få med AGR stolar - dvs stolar testade av tyska ergonomiorganisationen AGR.

Uppdaterat: 2018-02-23 20:42

Årets Bil i Europa visar på skillnader i europeisk bilsmak. Olika kulturer värderar olika egenskaper på olika sätt. Svenska och tyska motorjournalister brukar vara mer lika medan de sydeuropeiska är mer lika varandra.

Sen är ju poängberäkningen intressant. Det är som med Eurovision. En bil som får några höga poäng från en del länder och låga från andra, den kan få lägre poängresultat än den bil som får poäng från alla.

Journalisterna har alltså ett visst antal poäng att fördela på bidragen. Det gör att det kommer finnas framträdanden som inte finns med på listorna från alla jurygrupper.

Så det kan räcka med ett bidrag som uppskattas tillräckligt av flera för att vinna, än ett som får högsta betyg från några länder men inga alls från andra.

Sen kommer vi sitta här och diskutera ”vann rätt låt?”

Men jag tror Peugeot har en god chans i år. Jag tror det är ett bidrag som växer med lyssningarna. Kommersiellt på marknaden tror jag definitivt att de har en chans. Halvkombi är en bra idé.

Uppdaterat: 2018-02-23 20:52

Junkers, laddhybrid kommer 2019. Priserna får vi se. Jag tror 508 blir dyrare än 3008. 3008 får också laddhybrid så den blir överkomlig. Tror Peugeot siktar på högre pris med sin 508.

Uppdaterat: 2018-02-23 20:53

Hade en 309 XS med 110 motirn, min andra bil. Första var Citroën AX. Värstingstereo med Blaupunkt Grenada och så förstärkare bak till Jensen-högtalare. Min bror spräckte dom haha.

Jag brukar sitta bra i Peugeot. Stolarna i 307 var sköna, 308 fungerar också. 508 får vi se...

Uppdaterat: 2018-02-23 20:56
Raphael skrev:

Hade en 309 XS med 110 motirn, min andra bil. Första var Citroën AX. Värstingstereo med Blaupunkt Grenada och så förstärkare bak till Jensen-högtalare. Min bror spräckte dom haha.
Jag brukar sitta bra i Peugeot. Stolarna i 307 var sköna, 308 fungerar också. 508 får vi se...

En sådan, 309 XS, var det jag hade, köpte den helt ny. Komfortabel, köpte extra front med dubbla extraljus integrerade. Gula spot och dimljus. Tuff. Men bilen var ganska så ohållbar, började skramla och helt plötsligt exploderade höger bakruta. Blev en Saab 9000 cs efter den. Och Saabar i 20 år framöver, några av dom bästa bilar jag haft.
Behövde bara byta spännrullar på en 9000cs 2,3T som gått 15000 mil och nån framruta på närmare 100.000 mil i sex olika Saabar.

Uppdaterat: 2022-02-14 18:33

På min 309 exploderade bakrutan. Det har inte hänt på någon annan bil jag haft.

Uppdaterat: 2018-02-23 21:57

Jag övertog 309 XS från min bror som hade övertagit den från min mor. Fungerade väldigt bra. Jag bytte ratt till en sportratt från 405 GTi. Gick fint om vintern, skön värme. 309 skulle egentligen varit en Talbot Arizona men i sista stund ändrade de sig och lade ner Talbot. Märket sålde för dåligt. De hade fått det för 1 franc av Chrysler. Plus massa skulder...

Nya 508 hade fungerat som Talbot!

Uppdaterat: 2018-02-23 22:05

Det finns en hel del intressanta designdetaljer, som inte tycks ha dragit till sig så mycket intresse.
Den omtalade grillen är t.ex. på den röda GT igensatt, det kan vara en falsk grill, sänker luftmotståndet.

Bild borttagen.

Om man ska döma av den beskrivning som finns av stolarna:

"For this reason, the driver's seat (and passenger seat from Allure Business trim and above) achieved the AGR (Aktion für Gesunder Rücken) label, rewarding both its ergonomics and range of settings with lengthwise adjustment and seat tilting, as well as lumbar support (four-way electric pneumatic system). This is available as an option from Active trim. They are also available with eight-way electric settings, with two possible memorised configurations.
The wraparound front seats are also both available, as an option, with an eight-pocket pneumatic massage system, with five different massage programmes."

Så sägs det inget om ventilation, stolarna på bilderna har inte perforerat läder i sittdynan, endast i sidorna på ryggstödet eller möjlighet att ändra bredden på ryggstödens sidostöd, och de ser inte ut på samma sätt heller, så det är mer troligt att man lät sig inspireras av Opels stolar, under samarbetet som startade 2012 och tog fram en egen liknande, men inte identisk stol.

Opel har haft AGR stolar sedan 2003, det var då extra tillval på Vectra och Signum.

Uppdaterat: 2018-02-24 22:52

En trevlig formgivningsdetalj är avsaknaden av takantenn/-fena. Därmed är taklinjen obruten och jag tycker det är mycket vackert gjort.

Uppdaterat: 2018-02-25 01:39
Lars_A skrev:

En trevlig formgivningsdetalj är avsaknaden av takantenn/-fena. Därmed är taklinjen obruten och jag tycker det är mycket vackert gjort.

Vet du var man lagt GPS-antennen?

Uppdaterat: 2018-02-25 05:16

Jag har aldrig ägt nån Pechå. Tycker designen på dom nyare är tilltalande dock, men jag vågar inte köpa då jag känner flera som haft mycket strul.

Uppdaterat: 2018-02-25 08:42

Ja, ingen antenn alls, det märkte jag inte, också BMW 760 har antenn, så hur man gjort här är okänt.

Uppdaterat: 2018-02-25 10:32

Just GPS-antenn vill man ju verkligen skall sitta bra till med fri sikt åt hela himlen. Om man sedan gärna har mobilantenn på samma ställe så ökar det ju också chansen för hyfsad mottagning.

Uppdaterat: 2018-02-25 10:54

Snygg bil tänk om den fanns med gasvätskefjädring i övrigt finns det en hel del likheter med C5 III mycket av tekniken finns ju i koncernsyskonen tex som 605-XM

Uppdaterat: 2018-02-25 10:55
hans.antnas

Hans, den har elektroniskt kontrollerade adaptiva stötdämpare. Nästa generation C5 får inte dessa utan Citroëns egen lösning PHC som kombinerar en väldigt mjuk fjädring med särskilda stötdämpare med progressiva hydrauliska dämpare för att fungera även i höga farter och i korta skarvar / potthål utan att bilen gungar. Den här lösningen finns i nya Cactus.

Peugeot ska ju vara mer dynamisk att köra med mer vägkänsla, Citroën mer filtrerad och isolerad från vägen. Därför olika fjädringsteknik. Men mycket möjligt nästa C5 får multilänkbakaxeln från 508.

Uppdaterat: 2018-02-25 11:04

Jag kan inte förklara var antennen sitter, lika lite som jag kan förklara var GPS:en sitter i min iPhone. :)

Uppdaterat: 2018-02-25 11:05

Målet med nya Peugeot 508 är att den ska tillhöra eliten kvalitetsmässigt, både i upplevd kvalitet och på längre sikt. Om Peugeot inte lyckas med detta så kommer Christoph Patois att få sparken, och han kommer inte längre dra in pengar till sin familj och sina barn. Det är nämligen hans jobb att se till så Peugeot lyckas. Carlos Tavares är en tuff chef, han är bilvärldens motsvarighet till Apples Steve Jobs. Han förväntar sig mästerskap av sina medarbetare och han är en inspirerande talare. Ordet ”misslyckas” finns inte i hans vokabulär.

Christoph Patois är chef för kvalitet och hållbarhet. De senaste 5 åren har både upplevd och långsiktig kvalitet markant förbättrats. Nya Peugeot 508 ska upplevas som en Mercedes eller Audi i upplevd kvalitet, med långsiktig kvalitet och driftsäkerhet som en Honda (som vi alla vet har bättre driftsäkerhet än Audi och Mercedes).

Fabriken i Mulhouse, Frankrike har uppgraderats med nya robotar, ny kvalitetskontroll och ny tillverkningsteknik för högre vridstyvhet och minskade vibrationer. Peugeot 508 kommer alltså tillverkas i samma fabrik som nya DS7 Crossback, som också har högsta kvalitetskrav på sig.

I dag tillverkas 15-20 508 om dagen i en förproduktionsserie för att trimma in fabriken. Från sommaren kommer man börja med ca 150-200 om dagen, sen kommer efterfrågan styra produktionen.

Peugeot har utmålat Audi A5 och VW Phanteon som huvudkonkurrenter för nya 508:an.

Med detta sagt - min familj och släkt har flera Peugeot sedan mitten på 80-talet och de har fungerat väldigt bra.

Uppdaterat: 2018-02-25 11:28

Ställa krav är ju lätt, men man måste också se till att de man ställer krav på har förutsättning och möjlighet att kunna uppfylla kraven.

Tar man bort förutsättningen och gör möjligheten att uppfylla kraven för svår, kommer det inte att gå att uppfylla kraven - hur mycket man än kräver och hotar.

Visst kan man kräva att någon ska bygga en fusionsreaktor med en pinne, en täljkniv och en snörstump, men lyckas med det är en helt annan sak.
Kort sagt PSA är för snåla och för fixerade på att minska kostnader, det slår undan benen på den stackars personalen som måste utföra arbetet.

Uppdaterat: 2018-02-25 13:06

N-iklas, du tänker för mycket Opel här. Jag är fullt medveten om att PSA har en utmaning när det gäller de tyska arbetarna, eftersom Opel har haft högre produktionskostnader - delvis på grund av högre löner och en massa förmåner. Men det har inget att göra med nya 508 eftersom den inte tillverkas i någon av Opels fabriker och därmed inte drabbas av Opels problem. 508 tillverkas i Mulhouse i Frankrike. PSA:s fabriker har lägre produktionskostnader än Opel. Det är gammalt Opel-tänk att det inte skulle gå att sänka produktionskostnaderna och samtidigt höja kvaliteten. Det är just det Opel-tänket som gjorde att GM sålde Opel för de hade inte råd att behålla företaget eftersom Opel bara presterade förluster. PSA har absolut en utmaning i att förändra Opel och göra Opel mer kostnadseffektiva - som PSA redan är sedan flera år tillbaks.

Men det är en annan diskussion, eftersom Opels problem inte har med 508:an att göra.

Uppdaterat: 2018-02-25 13:18

Om det är tillåtet att spekulera så känns målsättningen kanske en aning hög för nya 508 om man nu kräver 100 % måluppfyllelse. För så enkelt som att sätta mål och tro att dom nästan per automatik uppnås är det nog inte när tidigare försök kanske inte riktigt nått hela vägen. I mina ögon verkar förutsättningarna för att denna målsättning skulle kunna uppnås ungefär som att t ex Ford skulle göra samma resa för sin kommande Mondeo-modell - vilket jag inte heller tror skulle nå hela vägen. Så en aning sanning tror jag nog att det ligger i N-iklas spekulationer i inlägg #46.

Uppdaterat: 2018-02-25 13:51

Pi, vem har pratat om att det ska uppnås per automatik? De senaste 5 åren så har Peugeot sänkt sina garantianmärkningar och reklameringar med över 50 procent - enligt Peugeots kvalitetsansvarige. Målsättningen är att sänka dem ytterligare 20 procent, då är de "i hamn" så att säga.

Peugeot satsar 100 000 euro, motsvarande 1 miljon kr, *per modell* extra i kvalitetsarbete. N-iklas tycker om att påstå att PSA snålar, fast de gör inte det. Det handlar om att satsa pengarna på rätt ställen. PSA har köpt in flera modeller från konkurrenterna, bl a Mercedes och Honda, och kör dem jämsides med sina egna prototyper under utvecklingen i flera tusentals mil och bryter ner konkurrentbilarna i småbitar för att analysera exakt hur de har gjort och så införs förbättringar i den egna konstruktionen.

Teknikens Värld hade för ett par år sedan en artikel om Peugeots kvalitetsansvarige och hans arbete, det var ett uppslag på två sidor där han förklarade hur de jobbar frenetiskt framåt. Det är klart att inget går att ändra på från den ena dagen till den andra. Men Peugeot har arbetat hårt under flera år och nya Peugeot 508 är toppen av detta kvalitetsarbete.

Det som Tavares har gjort sedan han blev chef, är att öka tempot ytterligare och höja målsättningen ytterligare. Han vill gå förbi Volkswagen och ta ledningen, då gäller det att anstränga sig. Under utvecklingsarbetet så har 508:an uppgraderats för att matcha Tavares målsättning och krav.

Naturligtvis sker inget per automatik.
Investeringar i ny produktionsteknik, i nya kvalitetskontroller, men också i utvecklingsarbetet och utökade tester samt mindre produktionsmaterialer är givetvis delar i detta.

Uppdaterat: 2018-02-25 14:19

N-iklas, eftersom garantireparationer och upptäckta fel i produktionen har minskats med 50 procent de senaste 5 åren så är det ju helt uppenbart att de man ställer krav på har både förutsättning och möjlighet att uppfylla kraven.

Uppdaterat: 2018-02-25 14:21

100 000 euro / 1 miljon kr SEK extra per modell för kvalitetsarbete ska tolkas som i jämförelse med vad de har spenderat tidigare på kvalitetsutveckling, alltså 1 miljon kr extra utöver det som de spenderat tidigare innan detta särskilda kvalitetsprogram startade. Peugeot har alltså aldrig någonsin tidigare spenderat lika mycket pengar på kvalitetssäkring som de har gjort under de senaste åren. Detta innebär att Peugeot tar detta djupt seriöst, det är inte bara tomma ord. De har ägnat de senaste åren kring detta och vi kan se att det börjar bära frukt. 508 tar detta ytterligare steg framåt.

Uppdaterat: 2018-02-25 14:35