Mäkinens förmånsbil C300e kombi

90 inlägg 0 nya
Mäkinens förmånsbil C300e kombi

Ska man välja tjänstebil när man snart blir 50 finns det väl bara två fabrikat och Toyota har inga laddhybrider som ser ut som bilar.
Känns lite konstigt att byta ut en Optima(l) bil med extra allt till en C-klass utan basala saker som Android Auto och adaptiv farthållare.
Jag hämtade bilen i eftermiddags och har bara hunnit köra hem.
Det är en hel del vägljud på fel asfalt. Det känns ganska galet att ta upp nyckeln ur fickan för att öppna bilen och sen inte använda den inne i bilen.

Du har i alla fall allt annat än basala fälgar :)
Valde du dom framför mobilintegration ?
Men du har väl en hög med appar i den bilen.

Vill en vara fin, får en lida pin... nåja, grattis till att nya bilen är på plats! :-)

Power to the people

Sådärja!!
Det blir en bra karamell, LM!!

*Robban

Guran wrote:
Du har i alla fall allt annat än basala fälgar :)
Valde du dom framför mobilintegration ?
Men du har väl en hög med appar i den bilen.

Det är de fälgarna de skickar med till laddhybriden. Ska det motsvara 7.5PBB blir det inte mycket extra när man ska ha stjärna i fronten.

Det följde med en app för att kolla laddning och att bilen är låst. Man kan boka varm bil också.

Odlar du sallad framför garaget?

Nåja, grattis till en fräsch bil även om mätarna ser väldigt analoga ut.

6.15

Jag tänkte på appar i telefonen utan t.ex TIDAL som finns i MBUX och diverse annat.
Grattis glömde jag.
Däcken ser väl fläskigare ut än vad som är.
Men en MB laddahybrid för 7,5 Basbelopp är riktigt bra rabatt kontra vad privatköpare betalar.
Och jag tror däcken är boven i bullerdramat, så slit ut dom där fort som tusan, det är väl Hankook?

Grattis. 7,5 PBB för den bilen är väl ett riktigt bra klipp. Ska bli skoj att läsa mer om dina kommande erfarenheter.

PS Akustikrutor gör susen, men kanske inte fick plats med 7,5?

Audi A5 SB wrote:
Grattis. 7,5 PBB för den bilen är väl ett riktigt bra klipp. Ska bli skoj att läsa mer om dina kommande erfarenheter.
PS Akustikrutor gör susen, men kanske inte fick plats med 7,5?

Skulle varit mer än bra, 90.000kr lägre pris än för privatpersoner :)
Satans aggressiv prissättning mot företag som MB har.

Ja grattis till att den äntligen dykt upp.
Som vanligt tänker jag lite på taxi när man ser en svart MB, och vidare tänker jag på när jag sökte jobb på MB vekstaden i Akalla.
Verkmästaten visade den nybyggda taxi loungen "De känner sig extra omhändertagna, men sanningen är att vi inte kan ha dem bland vanligt folk"

Ljudligare än Koreanen ??
9 av 10 svar när folk söker tysta bilar är MB.

Jag var otydlig om priset. Företaget räknar med att den kostar dem lika mycket som en diesel för 7.5 PBB hade gjort. Den kostade 413112 SEK. Listpriset var 479 900 + 11900 för SE Edition, totalt 491 800 SEK.

Pinjong,
Odlar man på andra ställen än infarten riskerar man att salladen hamnar på tallriken. Vad är problemet med analoga mätare? Jag tycker att skärmar ger ett billigt intryck.

235kW och 700Nm ger lite mer knuff än KIAn även om jag inte varit i närheten av att hålla fullt än.

Analoga mätare börjar väl kännas lite ålderdomligt numera? Digitala mätare har bättre synbarhet om de är rätt utformade även om det säkert finns bättre och sämre. Dessutom kan man ju med digitala själv välja vad man vill se.

6.15

Trodde att Android Auto var standard på alla C-klass sedan typ 2016. Tar man extra betalt för det, alltså?

Synd att den är bullrig. Tystnad är det jag främst önskar i nästa bil, men det verkar nästan omöjligt att slippa däckbuller.

muskorv wrote:
Trodde att Android Auto var standard på alla C-klass sedan typ 2016. Tar man extra betalt för det, alltså?
Synd att den är bullrig. Tystnad är det jag främst önskar i nästa bil, men det verkar nästan omöjligt att slippa däckbuller.

Man får nästan flytta från Sverige.

Alternativt får man begränsa sin bilkörning till E4 mellan tpl 100 Huskvarna Södra och tpl 101 Huskvarna Norra. Om man vill ha tyst asfalt vill säga.

Power to the people

muskorv wrote:

Då trodde du fel. Kostar 2600kr, tror jag det är, för att få mobilintegration, AA och ACP

Däcken är Bridgestone Potenza S001 245/40-18 resp. 225/45-18.

I morse använde bilen 2 km elektrisk räckvidd längs vägen till jobbet. På vägen hem gick det från 38 km till 2 km räckvidd när jag körde 50 km. Då startade inte motorn på hela vägen.
Varför den tyckte att bensin var gott i morse vet jag inte.

Jag tror att det är för högt tryck i däcken. Det flimrade förbi nån siffra i nån meny, men jag har inte kollat det under dagen.

Så kan det vara, dom brukar ha en ovana att blåsa i 3bar på firmorna.
Mina feta däck skall ha 2,2 bar, varken mer eller mindre, och får alltid släppa ut massa luft efter service och hjulskifte.
Men dom börjar låta mer nu då dom börjar slitas. Men snart dags för dom tystare odubbade vinterdäcken.
Men jag har provkört en riktigt tyst bil då provkörningar pågår inför kommande byte nån gång nästa år. Bilbytarsuget har satt in så då är det bara att bita i det sura äpplet :)

Guran wrote:
Så kan det vara, dom brukar ha en ovana att blåsa i 3bar på firmorna.
Mina feta däck skall ha 2,2 bar, varken mer eller mindre, och får alltid släppa ut massa luft efter service och hjulskifte.
Men dom börjar låta mer nu då dom börjar slitas. Men snart dags för dom tystare odubbade vinterdäcken.
Men jag har provkört en riktigt tyst bil då provkörningar pågår inför kommande byte nån gång nästa år. Bilbytarsuget har satt in så då är det bara att bita i det sura äpplet :)

Hur länge har du haft MB? Ett par år?

Jag har börjat fundera på vinterdäck och undrar om det går att få dit 17". Priserna på hjul hos MB kändes oseriösa.

Jag har haft den i två år nu.
Tredje vintern står för dörren.
Jag tror inte du får dit 17”, valet finns inte i konfiguratorn. Det är väl ganska rejäla bromsar på den tunga bilen.
Och som du säger är MB:s priser ohemula.
Jag pröjsade 12kkr för mina 18” med, visserligen billiga odubbade Nordman däck och TPMS ventiler på Nordic Wheel. Sonen fixade bra pris med handlarrabatt. Dom är stora leverantörer till handlarna på fälgar och däck.
Köpte MOOW 618 fälgar, ser ut lite som AMG fälgarna
https://www.nordicwheels.se/

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.