Vi Bilägare testar betalvägg för mer material

63 inlägg 0 nya
Vi Bilägare testar betalvägg för mer material

Hej allihop, tänkte bara berätta att vi idag börjar smyga ut vår satsning på mer material på sajten. (Vilket dock verkar medföra litet prestandaproblem just nu, men det räknar jag med ska kunna åtgärdas omgående...) Som ni kanske sett kommer vi att börja använda en betalvägg för att därigenom kunna motivera att satsa ännu mer på webben. Mer material, längre artiklar, fler tester – mer av det mesta helt enkelt.

Det finns säkert de som kommer att ogilla betalväggen, men jag hoppas att alla har förståelse för att det behövs för att bekosta journalistiken. Premium ingår utan kostnad för dig som har prenumeration på Vi Bilägare.

Testa gärna att koppla ihop prenumerationen och skicka mig gärna ett PM om det är något som strular. Projektet är fortfarande i ett slags Beta-stadie så jag räknar med att vi kommer ha en del att fila till innan det är perfekt.

Exempel på Premium-artikel är exempelvis:
https://www.vibilagare.se/test/biltester/nybilstest/test-a4-allroad-octavia-scout-v60-cross-country-2019
https://www.vibilagare.se/test/val-forberedd-forsta-hjalpen
https://www.vibilagare.se/test/takboxen-aret-runt-lastaren

// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Magnus - loggade in igår med mina uppgifter och allt fungerade galant. Men idag får jag följande felmeddelande - "Du är inloggad men saknar en giltig prenummeration." Frånsett det märkliga att ni anser att jag saknar giltig prenumeration idag men inte igår så kan ni ju samtidigt passa på att rätta till felstavningen av ordet "prenumeration"...:)
Finns det nån e-mail-adress som man kan göra en sådan här felanmälan på ?

@Pi : Kan du skicka mig den epost som du loggar in med så kan jag kolla på det?

// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Råkat ut för precis samma sak men använder tydligen telefonnumret som användarnamn för inloggning.

@page03 : Vi felsöker. Lite komplicerat då inte "alla" får detta fel. Men nu är det flera stycken som upplevt detta och vi letar efter varför kopplingen till prenumerationsdatabasen ger fel svar. I prenumerationsdatabasen ser allt OK ut. Återkommer om detta förhoppningsvis under dagen.

// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Vi håller på med denna felsökning. Vill man testa att "logga ut" för att sedan "logga" in kan dessa adresser användas. Normalt ska man dock som användare inte behöva "logga ut".
Ut: https://www.vibilagare.se/okf_mediaconnect/logout
In: https://www.vibilagare.se/okf_mediaconnect/login

// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Fungerar med ut/inloggning.

Det fungerar, men bara som tillfällig lösning. Idag ser det likadant ut igen för mig.

Samma här, page03...:(

Jag ger upp. Det spelar ingen roll hur jag gör, får bara beskedet att jag saknar prenumeration trots att jag varit prenumerant sedan stenåldern.
Prenumerationsuppgifterna finns kanske arkiverade på en runsten som inte går att hitta i vår digitala värld?

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Att man som icke-prenumerant (som jag, köper dock lösnummer ibland) inte kan läsa detta material är förstås själva konceptet, men jag tycker att det tråkigt att man inte heller kan kommentera. Tag t ex artikeln om batteribyte som är uppe just nu (Powerswap i Täby) -- det hade varit trevligt att kunna kommentera/diskutera utan att vara prenumerant. Det går ju att få info om idén och företaget på annat håll, så att själva ämnet går att diskutera även utan att ha tillgång till just ViB:s artikel.

Hade faktiskt inte observerat att den artikel var en s k Premium-artikel och eftersom jag kunde läsa och kommentera så kanske ViB har hittat orsaken till förra veckans strul.

Jag prenumererar på tidningen genom Readly, är man prenumerant då?

Med två eller fyra hjul rullar livet lättare

Axel - det kan nog Magnus svara på men mitt tips är - Nej.

Hej @Pi vi fixade det under den 12:e så nu bör det lira som det ska. Tyvärr @Axel61, det här ingår inte i vårt samarbete med Readly. Det låter inte bra att @saabnisse inte hittar sin prenumeration. Det finns en liten bugg när du skriver in prenumerationsnumret, notera att det inte ska vara med ett mellanslag i siffrorna. (Jag är på vår leverantör om att fixa detta, självklart borde systemet själv ta bort eventuella mellanslag).

// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Bra jobbat, Magnus & Co !

Jo Magnus, men det är inte jag som inte hittar min prenumeration och tydligen inte prenumerationsavdelningen heller för jag får ju tidningen i vanlig ordning.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Det funkar bra nu efter "fixet"

Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Inte för mig!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Inte för mig heller.

ToRy wrote:
Att man som icke-prenumerant (som jag, köper dock lösnummer ibland) inte kan läsa detta material är förstås själva konceptet, men jag tycker att det tråkigt att man inte heller kan kommentera. Tag t ex artikeln om batteribyte som är uppe just nu (Powerswap i Täby) -- det hade varit trevligt att kunna kommentera/diskutera utan att vara prenumerant. Det går ju att få info om idén och företaget på annat håll, så att själva ämnet går att diskutera även utan att ha tillgång till just ViB:s artikel.

Förstår att det kan klia i fingrarna, men tycker ändå att problemet med folk som kommenterar utan att veta vad som står i artikeln är mycket större.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.