Bytte kamrem på bilen 2014-06. Sen dess har bilen rullat 1900 mil.
Lyfte på kamremskåpan igår och upptäckte detta. Ser inte jättetrevligt ut direkt.
För drygt 7000 kr (endast kamremsbytet) borde väl alla remmar samt spännhjul vara bytta?
Bytte kamrem på bilen 2014-06. Sen dess har bilen rullat 1900 mil.
Lyfte på kamremskåpan igår och upptäckte detta. Ser inte jättetrevligt ut direkt.
För drygt 7000 kr (endast kamremsbytet) borde väl alla remmar samt spännhjul vara bytta?
Kommentarer
Du får skriva ett till inlägg och lägga in bilderna i detta (lustig funktion på detta forum). Det lyckas tydligen aldrig i första inlägget.
Edit: Du insåg tydligen detta liiiite tidigare än mitt inlägg.
Den remmen är nog inte bytt, så snabbt pajar den inte.
Har du talat med Mekonomen? Visa bilderna, be dem förklara sig.
Åk in genast, antingen skippade dom den remmen, eller så har dom använt verktyg för att få dit den. Så ska det inte va, och köp inte ifall dom säger att det inte spelar någon roll, om du inte får det skriftligt med verkstadschefens signatur.
Jag har bytt åtskilliga kamremmar och det har då aldrig sett ut sådär varesig före eller efter jag var klar.
Ingen förklaring?
Eller någon form av ursäkt?
Bra att det löste sig smidigt. Alla kan göra fel och då vill det till att reklamation fungerar som i detta fallet. Bra jobbat anser jag.
Lason 1, visst kan man göra fel, och då ska man ta sitt ansvar, så långt allt väl.
Nu är ju ett backjobb på ett kamremsbyte inte hela världen, men vad hade dom gjort om ägaren kommit in efter att den naturliga konsekvensen av denna miss inträffat?
Dom hade nog inte varit så lätta att få att byta motor... .
Så jag skulle vilja säga: besök inte den verkstaden igen, den missen var rätt grov, faktiskt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.