Polestars vd Thomas Ingenlath stänger inte dörren för att eventuellt utveckla en hybridbil i framtiden. ”Men om vi ska göra något som liknar Polestar 1 finns inget som slår eldrift”, säger han.
Polestar öppnar för hybridbil: ”Man ska aldrig säga aldrig”
Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2024-05-06 17:55
Kommentarer
Problemet är nog snarare ett svagt varumärke med en begränsad produktportfölj till för höga priser. Desperationen kan skönjas för den fortsatta existensen.
Alltså Geely, jag fattar inte riktigt hur de tänker. Så många märken och modeller, vem ska köpa alla dessa bilar, och varför?
Polestar 2 köpte folk för att den fanns. Den och Tesla 3 var i princip ensamma i sin ungefärliga storlek och karosstyp under 2-3? år. 90% köpte Tesla 3 och resten Polestar 2. Nu finns det massor andra bilar än Polestar som folk kan köpa. Jag menar vem köper en Polestar när man kan få en Mercedes eller BMW för samma peng, och till råga på allt så får man... tada... en bakruta!
Jag håller med i din analys gmogmo.
Har sett hur elbilsparken utvecklats sig i Norge under de tio år jag jobbat där.
Först kom Tesla S, Nissan Leaf och e-Golf samt en och annan Zoe, även e-Up. Inte att förglömma Buddy som parkerade på tvärs i p-rutorna.
Nästa var Tesla 3 som formligen vällde ut och strax efter Polestar 2, samtidigt som Audi e-tron hade sina glansdagar.
De flesta av dessa är nu daterade och har ersatts av ägarna.
Tesla S ägarna bytte till Porsch Taycan
Audi e-tron har ersatts med BMW iX och nu även MB EQE SUV
Polestar 2 ägarna har bytt till Tesla Y eller annan mer ”praktisk” bil. Finns ett väldigt stort urval.
Det jag nu det är att Nio, BYD och Xpeng börjar rulla mer frekvent på Oslos gator, även som taxibilar.
Så helt klart är Polestar marginaliserat. Tror även att Volvogenerna var en säljande faktor inledningsvis. Men nu har Volvo själva C40 och XC40.
Så Polestar griper väl efter halmstrået i den ökade försäljningen av hybrider och laddhybrider.
Intressant reflektion, Mr Snoid av en utvecklad marknad med elbilar.
ja man kan se att tyska premiumbilar är det som föredras. Tesla säljer fortsatt bra, men det är modell Y och det är som den ”moderna” familjebilen.
Alla i tråden har iakttagelser som är överensstämmer med mina.
Konkurrensen är hårdare nuförtiden, och Polestar 2 är omsprungen. Liten, dyr och föråldrad.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.