Skoda Scala

71 inlägg 0 nya
Skoda Scala

Äntligen har kommit fram...

Prislista: https://az749841.vo.msecnd.net/sitessvse/alv1/eb1c7fd7-9fae-4ddb-9e02-e7d4027ed869/SCALA-Prislista.9da2a87f3a8b6639ab4be62a5dc313fa.pdf

Bygg din bil: http://cc-cloud.skoda-auto.com/SWE/SWE/sv-se/nw1/64219

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Nu jäklar GF kan du börja samla fakta, bygga bil och snart läsa vad folk och journalister tycker och tänker om bilen och planera för nästa byte :)

Guran wrote:
Nu jäklar GF kan du börja samla fakta, bygga bil och snart läsa vad folk och journalister tycker och tänker om bilen och planera för nästa byte :)

Handlar om ny premiär uppgifter och uppdaterar. Jag ger till alla interssant läsning och får ni/dom vad som vill inbyte.
Inte för mig inbyte för den ska behålla tills bilen är 5 år gammal efter känner mig trygg och mer nöjda nuvarande min Fabia :-)

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Tror inte alla varianterna är presenterade än. Det vore synd om man inte kunde få 115hk med aut.

Med två eller fyra hjul rullar livet lättare

Jo, märkligt att det inte finns den kombinationen, Axel.

Beror på personal regering om förslag kommande senare med mindre utrustning Ambition och 115 hk med DSG. Scala är närmare premium och högre pris.
Om inte då gäller Fabia eller Octavia med Style för enkel och billigare.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Den lär inte sälja många exemplar med de priserna.

Skodaägarna får börja snegla mot Dacia.....
Är väl bara isskrapan och paraplyt som är det enda som kan motivera ett köp snart

Skoda Scala påminner en hel del om Astra i inredningen och därför är det en rimlig gissning att den inte blir populär bland traditionella skoda gillare.
Den första och uteslutande enda Skoda jag ser positivt på, just för att den är mindre ful Skoda och mer något lite mer acceptabelt.

Varför direkt i prislistan redovisa ord.pris och ett annat pris som nästan är hälften av ord. priset? Är bilen så svårsåld att man måste börja med reapris direkt?

Var ser du halva priset?

För halva ordinarie priset på bilen så slår jag till direkt, FXX...:)
Nu är det väl som vi tidigare konstaterat få bilar som säljs till ordinarie pris och de allra flesta märken har ju introduktions-priser (tja, dom kan bli kvar rätt länge) på nya modeller.
Men det allra märkligaste är ju att det inte går att få 1,0/115 med automatlåda...
Och att de ordinarie priserna har stuckit iväg en hel del även om alla versioner har bl a LED-belysning och adaptiv farthållare som standard.
Idag annonserade t ex Bilia här att man kunde köpa en ny V90 diesel för runt 310.000 kr - en påstådd sänkning med 100.000 kr.... Inte illa. Med de priserna så borde de lite mera välutrustade C-klassbilarna få lite svårt eftersom dessa också börjar nosa på de priserna ...

Börjar inte dessa allt för höga s.k. ordinarie priser bli rätt löjliga? Många nya bilar får genast introduktions/kampanjpris som står sig hur länge som helst. Har nån enda bil sålts till detta ordinarie pris? Bara nåt som står med i alla annonser. Känns som ett hån mot kundernas intelligens med denna bluff. Men visst, några blir säkert glada över att dom fått bilen så mycket "billigare"...

Rutger Jönåker wrote:
Börjar inte dessa allt för höga s.k. ordinarie priser bli rätt löjliga? Många nya bilar får genast introduktions/kampanjpris som står sig hur länge som helst. Har nån enda bil sålts till detta ordinarie pris? Bara nåt som står med i alla annonser. Känns som ett hån mot kundernas intelligens med denna bluff. Men visst, några blir säkert glada över att dom fått bilen så mycket "billigare"...

Speciellt VAG har ju priser som skrämmer bort vissa kunder. Kan man inte acceptera paketlösningar som i vissa fall har det jag vill ha, men saknar en del av det jag önskar och istället erbjuder en mängd smörja jag absolut inte vill ha, så får man gå in i tillvalslistan.
Där upptäcker man efter att ha byggt "Din bil" att den plötsligt ramlat upp i ett prisläge där bilar som kallas premium normalt ligger och då har dessa bilar ofta som standardutrustning mycket av det tillval man gjort!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Pi wrote:
Idag annonserade t ex Bilia här att man kunde köpa en ny V90 diesel för runt 310.000 kr - en påstådd sänkning med 100.000 kr.... Inte illa. Med de priserna så borde de lite mera välutrustade C-klassbilarna få lite svårt eftersom dessa också börjar nosa på de priserna ...
Bonus-malus gör det svårare för premiummärkena att få iväg sina dieselbilar. Särskilt nu när tjänstebilsåkare väljer laddbart i första hand och det driver nog dessa "prisdumpningskampanjer".
(Ursäkta OT! Åter till Schkoda)

Power to the people

Saabnisse - Jo, jag har också byggt en bil där som blev alldeles för dyr...

Ja jag tycker det är konstigt med prislistor som aldrig gäller och som alltid funnits på Skoda.
Den som bara klickar i prislista går ju ofta miste om informationen att det finns en rabatt på kanke 10000 och eventuellt typ ett värmar / drag paket för 4900:- (12000 till i rabatt)

Tror nog att man tappar en del kunder på att inte uppge det i första sidan.

Sedan finns ju den baksidan som på tex Franska instegare där inte ens uppvärmd backspegel ingår och skall du ha led strålkastare då måste man upp med typ 67 tusen till för paketet.

Otroligt rörigt och det som gällde förra veckan gäller inte nu osv.

Och paketpriser är ibland bra och ibland sämst för köparen.

Ingen ordning och milsvidd skillnad mellan fabrikaten som förvirrar och glr det svårbedömt.

Men som sagt att man skall ta sig tid att provköra riktigt i lugn och ro.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Rutger Jönåker wrote:
Saabnisse - Jo, jag har också byggt en bil där som blev alldeles för dyr...

Samtidigt så ibland är det vansinniga att bygg din bil priset ofta är betydligt högre än ett kampanjpris som man hittar i en annnan klick ruta på hemsidan.

Då är det nog en fördel med Asien bilar som bara har två paket priset och inget mer men hur kul är det.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Dom flesta förstod vad jag menade, men jag får väl klipp o klistra för speciellt för Junkers då...
Tillvalspaket :
Premiumpaket 12 500 kr Ord. Pris 19 200 kr
Dragpaket 9 900 kr Ord. Pris 15 500 kr

Som Mso skriver, finns det ens någon någonsin som betald ordinariepris för dessa paket då det alltid är nån form av drive på dessa.

mso 1000 wrote:
Rutger Jönåker wrote:Saabnisse - Jo, jag har också byggt en bil där som blev alldeles för dyr...
Samtidigt så ibland är det vansinniga att bygg din bil priset ofta är betydligt högre än ett kampanjpris som man hittar i en annnan klick ruta på hemsidan.
Då är det nog en fördel med Asien bilar som bara har två paket priset och inget mer men hur kul är det.

Det vore ju bra om dom gjorde om sidan då, så det blev mer tydligt vilket pris man kan få. Som du säger i inlägget innan så är det lätt att missa information om rabatter och därmed kan man nog tappa många kunder.

Nä, fasta paket utan möjlighet till tillval är inte bättre. Såvida man inte har tur att nåt paket har det man önskar, eller i varje fall känns acceptabelt.

Som svar till Fxx.
Nej det finns nog ingen som betalt skodan efter prislistan.

Och jag tror man tappat kunder på denna prispolitik.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.