Min Volvo XC60 T6 Plus Dark Edition R-Design årsmodell 2025 Laddhybrid.
Då försöker jag få en fortsättning på min tråd om min T6 Laddhybrid eftersom den förra blev låst. Tråden startades 22-07-2025 och går att läsa ännu, men den är obegripligt låst för kommentarer.
Blir mer och mer bekväm med att åka laddhybrid och uppskattar det som Volvo i sin reklam kallade Plan B och som J.L. inte gillade. Mig passar bilen perfekt med det körmönster jag har och Googlesystemet funkar bättre och bättre. Är väl en blandning av handhavandefel och dålig manual.
Kul att höra, ja inget fel med laddhybrid. I alla fall bättre än en diesel 😉
Själv börjar jag fundera på nästa elbil, för ja det blir nog en sådan igen. Även om japanen kör som en elbil även när batteriet är tomt så har jag nog hellre ett större batteri som man får ta omaket att ladda nån gång på en längre tur.
Jag tror faktiskt att laddhybrider är den bästa kombon eftersom det är brist på metaller till elbilar och annan elektronik vilket gör att det är bäst att omallokera den metall som finns till hellre fler laddhybrider än ett fåtal stora elbilars ”gigabatterier” som ändå inte eller sällan används fullt ut.
Brist på metaller är en icke försumbar ekonomisk och politisk risk map konflikter i världen och till och med i vår absoluta geografiska närhet. Ja, till och med i Sveriges norra delar vars bergarter innehåller potentiellt stora fyndigheter som kan intressera tex ryssland och / eller andra nationer.
Så att behålla din nuvarande laddhybrid är trots allt klokast!
Tack för tipset om plastskärmarna Swenssons, som fixar misstaget med Volvos designmiss , med hjulsprut rakt in mot gummilisten på bakdörrarna på senaste modellen av XC60. Det borde Volvo själva kommit på som återkallelse. Det har i alla fall gått 6 år med det problemet. Svagt.
MrSnoid skrev : "Och enda anledningen till att vi inte utvinner massor av berggrund med attraktiva grundämnen är så klart NIMBY." +100 på det .
Där jag bor ville dom sätta upp 13 vindkraftverk för ca. 10 år sedan och det blev ett himla liv. Typ världen skulle gå under och man skulle inte kunna bo kvar för oväsendet och fåglar skulle dö och husen skulle inte kunna säljas. Den största motståndaren var en advokat ifrån Stockholm som bodde på en herrgård som han hade köpt och som låg 1 mil ifrån. De 50 personer som bodde typ 2 km ifrån skogsområdet på en höjd, där vindkraftverken skulle stå, muttrade, men byalaget var för vindkraftverken. Nu står 11 vindkraftverk där sedan 3 år tillbaka och stör ingen. Allt är lugnt och vi är nog snarare lite stolta över dom.
Har ett barnbarn som bor 500 meter ifrån ett vindkraftverk i Mjölby, som jag frågade om inte oväsendet stör dom dom. Nää blev svaret, jag tänker inte på dom ens.
Kommentarer
Blir mer och mer bekväm med att åka laddhybrid och uppskattar det som Volvo i sin reklam kallade Plan B och som J.L. inte gillade. Mig passar bilen perfekt med det körmönster jag har och Googlesystemet funkar bättre och bättre. Är väl en blandning av handhavandefel och dålig manual.
Kul att höra, ja inget fel med laddhybrid. I alla fall bättre än en diesel 😉
Själv börjar jag fundera på nästa elbil, för ja det blir nog en sådan igen. Även om japanen kör som en elbil även när batteriet är tomt så har jag nog hellre ett större batteri som man får ta omaket att ladda nån gång på en längre tur.
Mr:
Jag tror faktiskt att laddhybrider är den bästa kombon eftersom det är brist på metaller till elbilar och annan elektronik vilket gör att det är bäst att omallokera den metall som finns till hellre fler laddhybrider än ett fåtal stora elbilars ”gigabatterier” som ändå inte eller sällan används fullt ut.
Brist på metaller är en icke försumbar ekonomisk och politisk risk map konflikter i världen och till och med i vår absoluta geografiska närhet. Ja, till och med i Sveriges norra delar vars bergarter innehåller potentiellt stora fyndigheter som kan intressera tex ryssland och / eller andra nationer.
Så att behålla din nuvarande laddhybrid är trots allt klokast!
Swensson, man behöver. Te ha gigantiska batterier på +100kWh för att få en användbar elbil.
Laddhybriderna närmar sig mer och mer tidiga elbilars räckvidd, och det funkade.
Om du läste lite artiklar under veckas så har man hittat en enorm fyndighet av Lithium i Tyskland.
https://www.dagensps.se/bors-finans/ravaror/europa-kan-bli-litium-stormakt-enorm-fyndighet-bekraftad-i-tyskland/
Så nej jag tror faktiskt inte på laddhybrider som en lösning, mer än för tvivlarna.
För hur var det nu med nu med att oljan? Finns väl inga konflikter kopplade till den?😉
Så det lär inte dröja ohemult länge innan jag åter bytt till elbil.
Och enda anledningen till att vi inte utvinner massor av berggrund med attraktiva grundämnen är så klart NIMBY.
Tack för tipset om plastskärmarna Swenssons, som fixar misstaget med Volvos designmiss , med hjulsprut rakt in mot gummilisten på bakdörrarna på senaste modellen av XC60. Det borde Volvo själva kommit på som återkallelse. Det har i alla fall gått 6 år med det problemet. Svagt.
MrSnoid skrev : "Och enda anledningen till att vi inte utvinner massor av berggrund med attraktiva grundämnen är så klart NIMBY." +100 på det .
Där jag bor ville dom sätta upp 13 vindkraftverk för ca. 10 år sedan och det blev ett himla liv. Typ världen skulle gå under och man skulle inte kunna bo kvar för oväsendet och fåglar skulle dö och husen skulle inte kunna säljas. Den största motståndaren var en advokat ifrån Stockholm som bodde på en herrgård som han hade köpt och som låg 1 mil ifrån. De 50 personer som bodde typ 2 km ifrån skogsområdet på en höjd, där vindkraftverken skulle stå, muttrade, men byalaget var för vindkraftverken. Nu står 11 vindkraftverk där sedan 3 år tillbaka och stör ingen. Allt är lugnt och vi är nog snarare lite stolta över dom.
Har ett barnbarn som bor 500 meter ifrån ett vindkraftverk i Mjölby, som jag frågade om inte oväsendet stör dom dom. Nää blev svaret, jag tänker inte på dom ens.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.