Vi Bilägares forum

Bekvämt, tyst, bränslesnålt?

Bekvämt, tyst, bränslesnålt?

Jag vill ha en bekväm och tyst bil som också är bränslesnål. Den behöver inte gå fort eller vara accelerationssnabb utan hellre funktionssäker och ha bra rostskydd. Vilken bil motsvarar bäst denna kravbeskrivning?
[url=http://mailto:Thomas.ljunggren@perficio.se]Thomas.ljunggren@perficio.se[/url]

Uppdaterat: 2010-09-24 01:44

Kommentarer

Den bil som motsvarar bäst dina önskemål är enligt min meninng Citroèn C3 1,6 HDI

Uppdaterat: 2007-09-14 18:12

Vilken budget pratar vi?

Jag nominerar nya Corsa om du är ute efter en ny bil.

Uppdaterat: 2007-09-14 21:07

När det gäller tysthet så kan jag tipsa om Volvo C30 samt BMW 1-serien. Letar själv efter bilar i den storleken och har krav på tysthet. De är märkbart bekväma och tysta att åka i. Bränslesnålhet vet jag dock inte om de vinner...men det beror på vilken storleksklass du tänker dig.

Uppdaterat: 2007-09-24 19:40

Pris och ålder och storlek på bilen du vill ha?
Nu har plötsligt "alla" biltillverkare fått ner förbrukningen så en modern/ny konstruktion är nog bäst.
Dagens dieselbilar är snåla, Peugeot 207, Audi A3, BMW 118 o.s.v.
Är det bensin du vill ha så är nog en nyare Golf bra. Och BMW har lyckats få ner förbrukningen även på lite större bilar.
Men med rätt (eller fel) däck och körsätt kan du påverka mycket.
En bil som går snålt på landsväg är kanske inte snål i stan, så var kör du mest?
En ny Mini Cooper D hade jag själv gärna valt, men den kostar tyvärr 50000 mer än bilen jag har.

Christian

Uppdaterat: 2007-09-26 01:15

Måste ju ändå vara årets trådlyft.

Uppdaterat: 2014-11-15 07:59
Lossa skruvarna och skaka! hur svårt kan det vara?

Han behöver kanske råd fortfarande, vissa tänker länge innan dom slår till......

Uppdaterat: 2014-11-15 10:00

Typ av transporter, storlek, prisklass?
Spannet är ju enormt. Från små elektriska stadsbilar typ Renault Zoe till Lexus LS600H eller MB S-klass Hybrid ...
Annars skulle jag nog själv välja en Volvo V/XC70 D4 med VEA-motorn som är bland det tystaste, bekvämaste och numera även bland det snålaste man kan åka.

Uppdaterat: 2014-11-15 10:50

Åter - tråden är från 2007 så jag tvivlar på att den är aktuell för trådskaparen... Var det möjligen Uno som väckte den igår kväll medan hans konto fortfarande var aktivt...

Uppdaterat: 2014-11-15 15:24