Bästa bilen

38 inlägg 0 nya
Bästa bilen

Pretentiöst av mig att sätta en sådan rubrik på denna tråd. (För jag hoppas jag gjort rätt nu så att en ny tråd med nytt ämne startats).

Vi ska inte övertyga varandra om bästa bilen, men däremot dela med oss av våra erfarenheter. 2 punkter:

1. Vilken av dina bilar har du varit mest nöjd med?
2 Vilken har du varit mest missnöjd med?

Jag ger mina svar:

1. Nuvarande Peugeot 406 ST -00.
2. Saab 900 T8 special -89.

Vad säger ni?

/Erik

1. Volvo 945-91
2.Mazda 929-75

1. Saab 99 -70
2. Svårt, kanske Saab9000 -92, eller Golf GT -86?

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Ursäkta, det skulle vara precis tvärtom.
1. Saab9000-92 eller Golf GT -86
2. Saab 99 -70.

Men det begriper nog alla som haft en Saab 99 med den engelska motorn, vid 6000 mil hade topplocket varit lyft 6 gånger!
Shit, som engelsmannen säger.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

1: Min nuvarande Skoda Superb 1,8T -02
2: Saab 9000 2,0LTT -93 Växellådan rasade och mycket småstrul. Visserligen hade den gått över 30000 mil men attans vad dyr i drift den var...

1. Seat Arosa -98; Billig, rapp, rostskydd.
2. Honda Civic -89; Rost, dyra reservdelar, generator i hjulhuset.

McTar

1. Svårt val! Jag har 3st som jag inte kan sära på
Ford Mustang Cab-69 302 man : jänk som otroligt nog gick fint på vägen o mkt billig i drift 1,0-1,3L/mil
Alfa Romeo 164TS-91: Körglädje och en mkt trevlig bil(är mkt skeptisk mot Italienska bilar annars)
Volvo 940 Turbo-98: Slitvarg som tål det mesta

2. Hyundai Sonata-92: Vidrig bil,gammalmodig,plastig och dålig väghållning, en äkta surhink

1. Toyota Camry -98.
2. MB 300-96 & Saab 900.

1. Subaru Outback 2006. Full pott! :D
2. BMW 528iA -97. Dyra reparationer

3 bilar på1 plats. Opel Ascona B GTE -81 (otroligt bra bil som jag ångrar nästan varje dag att jag sålde)
BMW 528 -87 och BMW 520 Touring -03.
2.Pegga 405 (skrot)

1. Mitsubishi Galant -89. Sista bilen jag hade i Sverige. Körde den 24.000 mil utan ett enda fel. Saknar den fortfarande.
2. Toyota Camry -00. Också mycket bra. Helt outslitlig verkar det som.
3. Saab 99 -81. Det var alltid något fel på den. Som tur var det en full-leasingbil så Saab höll med lånebilar.
4. Holden Commodore -93. Stod mest på verkstad. Även detta en leasingbil turligt nog.

*Harkel* Plats nr. 1 ska alltså vara bästa bilen du haft, och plats nr. 2 den sämsta bilen du haft, inte den näst bästa... Tack för allt delande av erfarenheter i alla fall! Keep on goin´!

/Erik

1. Volvo V50 -07, varje resa är en njutning.
2. VW Passat -81, bruksföremål med måttlig kvalitet och usla vintervägegenskaper.

Min [b]Opel Astra[/b] 07:a jag köpte i september [b]2006[/b]. Bästa bil jag haft, har funkat felfritt. Bilen står i garage, så det finns inte ett märke på den och jag parkerar bara på väl valda ställen. I:a service kostade mig 1500:- spänn efter prutning.

MVH SOL

1, Min nuvarande Passat -03.
Möjligen lite törstig. I övrigt rymlig och komfortabel.

2, Ford Focus -99.
Egentligen inget fel på kärran, men återförsäljaren var inget att ha å göra med!!.
Bränslemätaren strejkade var på dom satt i en "ny" mätarsats som visade sig vara trasig. ALLA mätare stog på noll när jag lämnade verkstan, så de va bara att vända å lämna in på nytt!. suck

1, Subaru Outback 2.5i-10 och Volvo 745 gl -91 får dela på förstapriset.
2, Skoda Octavia Combi 1.6 -07.
Bullrigare bil på svensk asfalt får man leta efter. Sjukt dålig värme på vintern, trodde ibland att det var en diesel. AC:n kylde bra på sommaren dock, fast den bullrade också så mycket att man fick skrika till varandra i kupén. Farthållaren funkade inte ibland. Bagageluckan samlade smältvatten i springorna på vintern och frös igen med besked. Radioantennen kunde man inte skruva loss helt inför en automattvätt, bara vika ner och sen fick man för säkerhets skull tejpa fast den med silvertejp för att den inte skulle fara upp av borstarna. Strul med ÅF, dåligt utförd service, taskigt bemötande hos verkstaden, men betalt skulle de ha som om det vore en Audi. OK, det sistnämnda är inte själva bilens fel, men det påverkar ändå betyget.

Bästa; Nuvarande RX 400h Executive - Komfortabel, driftssäker och rymlig.

Sämsta: Alfa Romeo 164 3.0 - Oj vilka dyra driftskostnader.

Wer später bremst fährt länger schnell

1. Volvo 765 TD - 87 ( Minus för Fordonskatt )
2. Bmw 523it -00 ( Inte sämst men dyrast att äga )

1, Dessa får nog delas av den Toyota Prius jag har nu och en Lexus IS300 jag hade som inte vållat några problem alls.

2, Får nog gå till en Bmw 325IX jag ägde som jag skönt nog sålde med ventiltick innan jag han lägga ner allt för mycket onödiga pengar på den då felen verkade fortsätta trots förra ägarnas tjocka buntar med verkstadsräkningar som fanns nogrannt sparade i bilen.

Bonusbilar måste sägas vara Volvo 740-89 som var riktigt fräsch med sin helgalvade kaross och snudd på extrema rostskydd i väldigt många år och även om den strulade lite mer än de två förstnämnda så funkade den generellt bra genom åren först min "svåger" ägde den och sedan jag, men med tanke på att den betydligt mer avancerade tekniken i de förstnämnda bilarna ändå gett mindre problem så hamnar denna bil strax efter även om det var en av de robustaste bilarna på sin tid.

Bonussportbil är min Toyota MR2 Turbo som är den körgladaste bil med den bästa väghållningen jag både ägt och även kört hitills men detta är en ren entusiast/sommarbil som jag kostat på en hel del där det mesta är "frivilligt" så att säga. :)

1. Toyota Hilux -99, billig att äga, enkel konstruktion, odödlig :)
2. Audi A3 Quattro -01, ROST, elfel.

Rolf S

Bästa bilen: Peugeot 605 SV 3.0 Härlig komfort, utrymme, körglädje och prestanda. Krabbade aldrig. Saknar den.
Värsta bilen: Saab 99 CC Trög, ovillig, farlig på vintern och krabbade hela tiden.

Sen beror det på vad man ska välja för egenskaper förstås...
Min XJR -98 för den enorma kraften, läckra designen och komforten
Min MI 16 för att den har en härlig motor, ligger bra på vägen och väcker tonåringen i mig (sambon säger att det inte är en god egenskap, fattar ingenting.... )

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.