Vi Bilägares forum

Status och ranker!!

Status och ranker!!

Tycker ni borde införa ranker och status på forumet, alltid rolig att se folk som varit länge med i gamet så man tex ser hur många inlägg man gjort när man gjort ett viss antal inlägg så får man en högre "status" för har man varit länge på forumet så tycker jag det ska synas så alla ser det.
Eller??

Uppdaterat: 2013-10-12 11:54
Pär

Kommentarer

Att se antalet inlägg kunde kanske vara kul, Men status eller ranker tycker jag är att gå lite långt.

Uppdaterat: 2013-10-12 13:27
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Tycker det skulle vara skoj med båda... Har man varit länge på forumet så tycker jag det ska synas också! Varför tycker du det är att gå för långt?

Uppdaterat: 2013-10-12 17:13
Pär

Att gå för långt menar jag att en del medlemmar som varit med länge skall vara mer värda än de nya medlemmarna.
Att se antalet inlägg är ju tillräckligt för att se vem som varit med länge.

Uppdaterat: 2013-10-12 20:17
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Håller med Hacken. Raphael skulle hamna långt upp på listan.... och det han skriver motsvarar inte en topplacering;-)

Uppdaterat: 2013-10-12 20:23
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Nja Hacken nu tänker du lite fyrkantigt... har aldrig sagt att man skulle vara mera värd, allt skulle ju vara roligt att få ilika grader beroende hur aktiv man är på forumet. Det tycker jag skulke vara roligt att se.

Uppdaterat: 2013-10-12 20:26
Pär

Ta tex vid 200 inlägg blir man kapten sen vid typ 400 blir man löjtnant och vid 1000 VIP skulle va trevligt att se som sagt hur aktiv man är...

Uppdaterat: 2013-10-12 20:29
Pär

Jag förstår vad du menar Pär men jag håller ändå inte med dig, dessutom har vi ju redan en Kapten :-)
Men han har slutat att skriva nu?

Uppdaterat: 2013-10-12 21:10
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Nej, Peugeote-Per jag tycker inte att det är någon vidare god ide', det gränsar till hierarki och det är inte alltid så trevligt.
Dessutom kan jag efter alla mina år tillsammans med befäl upplysa om att en löjtnant är en lägre befattning än en kapten, men det visste du nog, det blev väl bara en felskrivning.
Jag har för mig att TV hade en räkning på antalet inlägg som forummedlemmarna skrev, men det verkar numera som det forumet är ganska avsomnat.
Jag tycker att det framgår ganska väl vilka som är aktiva och uttrycker sin mening utan någon form av gradering.

Uppdaterat: 2013-10-12 22:37
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Gud vad tråkiga ni är... Självklart så skulle det vara skoj att se hur mycket man skriver, är ju jättevanligt på många andra forum och funkar ju superbra där!! Så nog skulle det funka bra även här!!

Uppdaterat: 2013-10-13 07:24
Pär

Pär, jag säger ju att kunna se antalet inlägg en person gjort skulle kunna vara trevligt men inget annat.

Uppdaterat: 2013-10-13 09:22
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

saabnisse lite tråkigt svenska tänkt i det hela, typiskt att få sådant till något negativt. Men men att se inläggen tycker jag ändå är det viktigaste att se hur aktiv man är på forumet.
Vad säger Redaktionen om det??

Uppdaterat: 2013-10-13 09:31
Pär

Har vi inte redan detta system? Den som skriver i särklass flest inlägg har ju fått titeln Shogun.....

Uppdaterat: 2013-10-13 10:00

Men om man klickar på användarnamnet så ser man ju hur många kommentarer den personen gjort. Har ni missat det eller?

Eller är det jag som är ovanligt trög så här på söndagsmorgonen ;-)

Uppdaterat: 2022-11-02 21:27

Naturligtvis har du rätt Rålle. Man kan redan idag se hur många inlägg/kommentarer en person gjort genom att klicka på namnet men vad Pär menar är att det skall stå under vars och en avabild.

Uppdaterat: 2013-10-13 10:48
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

"Vidare om man kunde välja mellan olika kategorier ... där exempelvis miljömupp, stockholmsnörd och övrigt störd kunde väljas, och de få av oss som vill, väljas bort."

He-he, miljömupp eller stockholmsnörd är jag verkligen inte, men det tredje alternativet "övrigt störd" kan man ju knappast avgöra själv.

Men är det egentligen en god idé med ranking? :-)

Uppdaterat: 2013-10-13 16:15
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Hä-hä, "gammelnog" skulle nog stämma! ;oD

Uppdaterat: 2013-10-13 16:33
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
MVH skrev:

Och som jag skrev sist. Vi borde ha både en bra, dum- och trögknapp på varje inlägg. På så vis kan en del herrar få sig en viss tankeställare. Rustan tar upp en.MVH AL

Gissar att du syftar på bra-knappen......;-)

Uppdaterat: 2013-10-13 20:59

Finns ju en risk med det förslag som du vill ha Pär.
Kanske skulle trigga en del att bara skriva och då en massa trams, (som detta inlägg *L*)

Uppdaterat: 2013-10-14 09:38

Jes_ det är väl AMS som har den där funktionen gasa-bromsa, men personligen tycker jag den är lite fånig.
TV har ju en annan uppbyggnad där det går att direkt lägga in en kommentar till ett föregående inlägg.
Ibland blir det tydligt och bra, ibland bara tjatigt och fyllt av personliga påhopp och man börjar fundera om deras kommentatorer mest består av pubertala ynglingar.
Men visst finns det bra undantag.

Uppdaterat: 2013-10-14 10:08
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Om folk skulle bara börja skriva massa skit så tycker jag man kan ta bort inläggsräkningen för då skulle den inte göra någon nytta!

Uppdaterat: 2013-10-14 12:44
Pär

Olika nivåer baserat på antalet inlägg... tja, varför inte? Jag vidarebefordrar till våra webbutvecklare, så får vi se vad som händer.

Fortsätt gärna komma med förslag!

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-10-14 16:02

Kul och intressant diskussion. Vi håller på att utveckla en ny version av forumet och kommer att införa ett par förändringar som jag tror att ni kommer att gilla.

För att få litet hjälp med utvecklingen vore det kul att kunna bjuda in ett par av er i forumet som testpiloter i vår utvecklingsmiljö. Ni får en länk och möjlighet att logga in på en parallell sajt. Något du skulle vilja hjälpa till med? Skicka mig i sådana fall ett mejl på magnus.johansson@okforlaget.se så skickar jag mer information senare.

Uppdaterat: 2013-10-14 16:12
// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Jag saknar en "gilla" funktion.

Uppdaterat: 2013-10-14 16:13

Leif Larsson:
Jag kan meddela att vi kommer att införa en sådan funktion, både vad det gäller artiklar och artikelkommentarer/foruminlägg.

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-10-22 16:41