"De kollar bland annat på att göra tunnare och lättare säteskonstruktioner liknande som man gör i flygplansindustrin.
– De måste så klart vara säkra, men om du kan skapa ett säte som är hälften så djupt, så kan du få mer ben- och bagageutrymme, säger designchefen Gilles Vidal"
Jaha... det arbetades det ju med redan 1995, Vectra fick 3 cm mer utrymme i baksätet med tunnare ryggstöd 2000, lite sent att komma på den "nyheten" nu.
Det är väl snarare så att dagens ryggstöd blit makalöst klumpiga jämfört med äldre bilar, slarv och nonchalans.
Man kan ju börja med att slopa den där halvkassa iPad-kopian på instrumentpanelen, samt en massa digitalt skräp. Renault kan ta lite inspiration av deras kusin Dacias "Media Control".
N-iklas: Erkänner, Opel var verkligen först.... med makalöst klumpiga ryggstöd, följden av slarv och nonchalans. Eftersom de redan 1995 kom på det så måste de varit låååångt före alla andra med klumpiga ryggstöd.
Renault använder Android Automotive för sin skärm, den fungerar bättre i Renault än i Polestar.
Dacia har ju ingenting, det är ju bara en koppling till mobilen via Apple Carplay/Android Auto. Renault är inte Dacia.
Mycket Peugeot över den fronten.
"De kollar bland annat på att göra tunnare och lättare säteskonstruktioner liknande som man gör i flygplansindustrin.
– De måste så klart vara säkra, men om du kan skapa ett säte som är hälften så djupt, så kan du få mer ben- och bagageutrymme, säger designchefen Gilles Vidal"
Jaha... det arbetades det ju med redan 1995, Vectra fick 3 cm mer utrymme i baksätet med tunnare ryggstöd 2000, lite sent att komma på den "nyheten" nu.
Det är väl snarare så att dagens ryggstöd blit makalöst klumpiga jämfört med äldre bilar, slarv och nonchalans.
Du är allt rolig N-iklas. Opel Resår med extra mjuk fjädring, "var nöjd och belåten se Sverige rakt genom plåten". Men visst har Opel designmässigt åstadkommit stilrenabilar emellanåt Rekord D,E,E2
Akta dig J.L. För en märkesfanatiker är en sådan sak personlig. Det är en mycket grav förolämpning och i vederbörandes ögon att jämställa med både mord som bankrån att skriva något negativt om märket ifråga. Ja inte helt olikt de reaktioner som pågår i världen nu på grund av att någon bränner lite papper.
Opel är helt enkelt guds gåva till mänskligheten. Ifrågasätter man det är man inte bara en kättare utan det skall både stenas, förnedras och (i bästa fall) placeras i lämpligt arbetsläger någonstans.
Kommentarer
Mycket Peugeot över den fronten.
"De kollar bland annat på att göra tunnare och lättare säteskonstruktioner liknande som man gör i flygplansindustrin.
– De måste så klart vara säkra, men om du kan skapa ett säte som är hälften så djupt, så kan du få mer ben- och bagageutrymme, säger designchefen Gilles Vidal"
Jaha... det arbetades det ju med redan 1995, Vectra fick 3 cm mer utrymme i baksätet med tunnare ryggstöd 2000, lite sent att komma på den "nyheten" nu.
Det är väl snarare så att dagens ryggstöd blit makalöst klumpiga jämfört med äldre bilar, slarv och nonchalans.
Man kan ju börja med att slopa den där halvkassa iPad-kopian på instrumentpanelen, samt en massa digitalt skräp. Renault kan ta lite inspiration av deras kusin Dacias "Media Control".
Mera bildskärm och färre knappar alltså...
N-iklas: Erkänner, Opel var verkligen först.... med makalöst klumpiga ryggstöd, följden av slarv och nonchalans. Eftersom de redan 1995 kom på det så måste de varit låååångt före alla andra med klumpiga ryggstöd.
Renault använder Android Automotive för sin skärm, den fungerar bättre i Renault än i Polestar.
Dacia har ju ingenting, det är ju bara en koppling till mobilen via Apple Carplay/Android Auto. Renault är inte Dacia.
Du är allt rolig N-iklas. Opel Resår med extra mjuk fjädring, "var nöjd och belåten se Sverige rakt genom plåten". Men visst har Opel designmässigt åstadkommit stilrenabilar emellanåt Rekord D,E,E2
Akta dig J.L. För en märkesfanatiker är en sådan sak personlig. Det är en mycket grav förolämpning och i vederbörandes ögon att jämställa med både mord som bankrån att skriva något negativt om märket ifråga. Ja inte helt olikt de reaktioner som pågår i världen nu på grund av att någon bränner lite papper.
Opel är helt enkelt guds gåva till mänskligheten. Ifrågasätter man det är man inte bara en kättare utan det skall både stenas, förnedras och (i bästa fall) placeras i lämpligt arbetsläger någonstans.
Och allt detta över något så banalt som en bil;-)
MVH AL
Mycket bra ide att rensa bort allt som inte behövs, bilen är för transporter när ska vi (män) fatta det
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.