"Rasat" men fortfarande i princip världens dyraste drivmedel. Sen fattar ju alla att ordningen kommer "återställas" efter valet med nya höjningar av skatterna. Back to buisness as usual.
"Ladorna" spricker nog snart hos oljebolagen med de extrema vinster de har och kunderna accepterar detta med "hull o hår" men ST1 är nog lite ledsna om reduktionsplikten minskar.
"Ladorna" spricker nog snart hos oljebolagen med de extrema vinster de har och kunderna accepterar detta med "hull o hår" men ST1 är nog lite ledsna om reduktionsplikten minskar.
Det är inte oljebolagen som skor sig, det är sosseMaggan.
J.L är nog närmare sanningen är jag rädd för även om högre priser givetvis också ger högre skatteintäkter per liter. Men jag misstänker att vår statsminister gärna skulle vara utan den situation som drivit upp drivmedelspriser och ev högre skatteintäkter (dessa beror ju också på volymen).
Tror inte att ens du AL tror påde prisjusteringar som oljebolagen gör varje dag, beror på faktiska prisökningar på det drivmedel som köpts före kriget och som är raffinerats på väg ut i distributionsled. Oljelobbyn jublar över okritisk argumentation om skattesänkningar som hjälper dem att behålla och öka sina marginaler.
Tror inte att ens du AL tror påde prisjusteringar som oljebolagen gör varje dag, beror på faktiska prisökningar på det drivmedel som köpts före kriget och som är raffinerats på väg ut i distributionsled. Oljelobbyn jublar över okritisk argumentation om skattesänkningar som hjälper dem att behålla och öka sina marginaler.
Att värdet ändrar sig på ett lager är knappast unikt för oljeindustrin.
Nej jag arbetar inte för oljeindustrin. Varför skulle jag göra det? Att påpeka dina missuppfattningar och spekulationer kan man göra även som normalbegåvad hobbylobbyist.
Vad gäller klimatet är det en helt annan diskussion (Men det kortet brukar dras när argumenten tryter).
Kommentarer
"Rasa" var väl ändå en överdrift...
"Rasat" men fortfarande i princip världens dyraste drivmedel. Sen fattar ju alla att ordningen kommer "återställas" efter valet med nya höjningar av skatterna. Back to buisness as usual.
"Ladorna" spricker nog snart hos oljebolagen med de extrema vinster de har och kunderna accepterar detta med "hull o hår" men ST1 är nog lite ledsna om reduktionsplikten minskar.
Det är inte oljebolagen som skor sig, det är sosseMaggan.
J.L är nog närmare sanningen är jag rädd för även om högre priser givetvis också ger högre skatteintäkter per liter. Men jag misstänker att vår statsminister gärna skulle vara utan den situation som drivit upp drivmedelspriser och ev högre skatteintäkter (dessa beror ju också på volymen).
Skulle vara intressant om J.L kan visa på hur stora dessa övervinster är (rörelsemarginal) och hur ett alternativt mått istället bör se ut.
Vad är sedan nästa steg; banker? Biltillverkare? Livsmedel? Medicin? IT, kommunikation,Energiproduktion?
MVH AL
Frågeställningen är likadan i USA. Men nu avser senaten att kalla företrädare för oljebolagen till senatsförhör.
Så oljebolagen plockar vinster medan de samtidigt är drivande i inflationen.
Tror inte att ens du AL tror påde prisjusteringar som oljebolagen gör varje dag, beror på faktiska prisökningar på det drivmedel som köpts före kriget och som är raffinerats på väg ut i distributionsled. Oljelobbyn jublar över okritisk argumentation om skattesänkningar som hjälper dem att behålla och öka sina marginaler.
Men du kanske tillhör oljelobbyn AL, i och med att du är emot alla vetenskapliga rapporter om den alltmer påtagliga klimatförändringen här och nu.
Att värdet ändrar sig på ett lager är knappast unikt för oljeindustrin.
Nej jag arbetar inte för oljeindustrin. Varför skulle jag göra det? Att påpeka dina missuppfattningar och spekulationer kan man göra även som normalbegåvad hobbylobbyist.
Vad gäller klimatet är det en helt annan diskussion (Men det kortet brukar dras när argumenten tryter).
MVH AL
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.