Bild
Nästa artikel

Så här kan nästa Saab Spyker se ut

Nyheter

Chassi från Spyker, mittmonterad motor och en nypa Saabanda. Det har industridesignern Ed Gray kombinerat och tagit fram en egen konceptbil.

Att Saab tar fram en konceptbil där formspråk från både Saab och Spyker kombineras är inte helt osannolikt.

Men Saabaffären har precis avslutats, därför kan ett koncept dröja.

Industridesignern Ed Gray har dock tagit saken i egna händer.

Vision om konceptbil
Ed Gray kommer ursprungligen från Nederländerna men arbetar nu i Trollhättan, dock inte på Saab.

Med några datorillustrationer visar han nu sin vision om en framtida konceptbil från Saab Spyker.

Bilen kallas för "Saab Spyker 9+ Concept".

Diskutera: Vad tycker du om Ed Grays koncept? Har han lyckats fånga "Saabandan"?
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Leffa
2010-03-10 10:14

Fy satan vad läcker:)!! Den får man verkligen hoppas på att den kommer!!!

#1
Saabnisse
2010-03-10 10:37

En tämligen onödig bil, men varför inte?
Jag håller med om att den är snygg och alla biltillverkare har ju onödiga bilar så varför skulle inte Saab ha det?

#1
Erik F
2010-03-10 11:12

Kommer aldrig i produktion eftersom den inte skulle bli lönsam. För få skulle köpa den i förhållande till utvecklingskostnaderna. Men som konceptbil kanske...

#1
Jägaren
2010-03-10 11:59

SAABNISSE: Jo, många biltillverkare har en eller flera "onödiga" bilar i programmet, men Saab har inte ett tillräckligt brett modellutbud för att kunna hålla sig med en onödig bil. Man har inte heller det ekonomiska svängrummet.

#1
Buukedde
2010-03-10 12:02

Den bilen är snygg och avsedd för endast penning starka personer.
Inget fel i det.
Jobba vidare.........

#1
Star
2010-03-10 13:09

Fy satan va ful ha ha ha ja bygg den så går det ännu fortare utför

#1
Markus
2010-03-10 16:54

Ett utseende man lägger märke till den första gången men inte den femte (kort livslängd) och där jag inte kan ana något släktskap med Saab ens med mikroskåp. Som Spykermodell kan den möjligen fungera, även om jag uppfattat Spyker som mer retro, men detta är inte en Saab som jag ser det.
Jag skulle säga att detta är Ed Grays koncept, men det har ingenting med Saab/Spyker att göra.

#1
pg
2010-03-10 17:32

Är det denna lekstuga som dagens ägare av Saab ska plöja ner skattebbetalarnas utlånade pengar i.
Även dessa läckra bilar kostar pengar att utveckla, ja massor av pengar. Borde man inte satsa på en bil som folket i gemen har råd med. Saab är inte längre folkets bil, men försöker fria till kapitalets marknad, med direktörer och rika välbärgade företag som eventuella köpare.

#1
Rattmuff
2010-03-10 20:02

Jag gissar att detta är utopi.
Jag gissar på en helt annan framtid för SAAB.

#1
WallBo
2010-03-10 20:21

Bilen ser bra ut, men i sanningens namn, skulle ens 1% av de som läser detta vilja lägga ut de pengar den skulle kosta för att bli lönsam?
NÄ, tänkte väl det. Leksaker kräver ekonomiskt oberoende :0)

#1
NONNO
2010-03-11 13:58

Jaaaa!!!!!!!!! Äntligen en praktisk bil. Precis en så´n som vi barnfailjer behöver.

#1
RE: Rattmuff
2010-03-14 07:59

Är du igång nu igen Rattmuff? Får du fortfarande inget syre?`
Berätta då gärna vilken framtid som väntar! Du som verkar veta så mycket omm allt onödigt?? Låt mig gissa: du är negativ. Ja, men det var dina föräldrar från den dagenm du föddes också.

#1
HAubits77A
2010-03-14 08:02

Ja Nonno, det är nog en praktisk bil. Min familj skulle kunna ha den: 1 bilbarnsstol i baksätet och två vuxna borde väl gå in? Behöver vi ha med oss grejor så kan ju vårt tjänstefolk ta en fullastad Dicovery 4 efter oss! Vad är problemet?
Go SAAB/Spyker! GO!

#1
christopher
2010-06-03 23:31

Kommer aldrig tillverkas så länge victor får bestämma, och tur är väll det. Känns inte saab någonstans, har inget inspirerat av det nostalgiska saab entusiasterna -enligt victor- gillar. Jag ser dimljus fram inspirerade av 9x, fälgarna från aerox likt den vita färgern som bryts mot de svarta platsdetaljerna och det grönblå lyset. Bakpartiet känns ferrari och fronten ser enligt mitt tycke förj--lig ut, som en koreansk konceptbil. Nej tack

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.