Bild
Nästa artikel

Priser för nya Saab 9-5 klara

Nyheter

311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.

Entusiastwebbplatsen Saabsunited har nu fått tag i vad som tycks vara den svenska prislistan för nya Saab 9-5.

Saabhandlarna runtom i landet sägs nu ha fått in prislistor och kan nu ta emot beställningar.

Få kulörer
Saabsunited har också tagit del av information om de kulörer som bilen kan fås med under första modellåret.

Det handlar om en solid vit lack och sex metalliclacker, varav endast "Fjord Blue" inte är grå, svart eller silver.

Från 311 000
När det gäller priserna kan det noteras att endast två dieselvarianter erbjuds, dessa kan heller inte kombineras med fyrhjulsdrift.

Enligt tidigare uppgifter ska leveranser av nya 9-5 inledas under senvåren/sommaren.

Inför nästa modellår kommer sannolikt fler dieselalternativ, diesel med fyrhjulsdrift, fler kulörer och framför allt nya 9-5 SportCombi.

Rekommenderade cirkapriser:

Linear
Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

TiD4, 160 hk, 315 000 kr

Vector
Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

TiD4, 160 hk, 332 500 kr

Aero
Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

Diskutera: Vad tycker du om priserna för nya Saab 9-5?
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
JAN
2010-03-10 11:05

Det var väl ungefär som väntat, ungefär som motsvarande Volvo. Jag funderar på att åka och prova bilen när det blir möjligt.

#1
Samuel
2010-03-10 11:43

OM jag hade råd skulle jag gärna köpa en SAAB 9-5:a av nya modellen. Den är designmässigt tilltalande men lite för dyr. Finns den också med etanolmotor?

#1
Bukedde
2010-03-10 11:59

Jag är lite beskymrad. SAAB bilar börjar bli mycket dyra och undrar vilken kundkrets företagen vill ha. det blir så här färre bilar blir sålda till vällbärgade. Det kommer inte att bli folkbil. Japaner, koreaner,m.m. kommer att ta mer av stor marknaden.
Min personliga åsikt.
Bukedde.

#1
Raphael
2010-03-10 12:24

Som hittat för alla Svenssons!
Givetvis följer vi alla svenskar nu uppmaningarna på denna sida och på andra motorsidor från patriotiska svenskar som vill att vi stöttar SAAB genom att köpa en ny SAAB! Så kom igen nu, rädda SAAB och köp bilarna!
Eller kanske inte. För så länge SAAB gör bilar för direktörer med gott om pengar så har jag inte råd med SAAB. Det handlar inte om att jag är opratiotisk, det handlar inte om att jag vill se att SAAB misslyckas, det handlar inte om att jag skulle vara en "dålig svensk som inte ställer upp för landet". Det handlar helt enkelt om att jag inte har pengar för att slänga upp över 300 000 kr på en ny bil. Hur många svenskar har det egentligen?

#1
Daniel
2010-03-10 12:36

Bilen är relativt billig. tänk på att bilen är 5 meter lång och har den senaste tekniken. folk säger att den börjar bli dyr, jämfört med tidigare, eller vad jämför man med? där inte modellen har kunnat bli prisändrad sen 1998. Saab är ingen direktörsbil, den kvalar ju in under tex 7,5 prisbasbelopp, där de flesta tjänstebilskunderna har som tak. vilken annan bil i storleksklassen är billigare? mycket negativa röster, om att den är dyr, titta på en 9-3 istället då. den mest sålda bilen i sverige Volvo V70, kostar runda slängar 300 000 med ett utrustningspaket. då har ju majoriteten valt att köpa bil i den priskategorin. Då kan man ju inte dra andra slutsatser att den kostar som en vanlig svensson bil, inte som en direktörsbil, direktörer åker 7-serie eller S-klass...

#1
leifer
2010-03-10 12:36

Känns som den fyrhjulsdrivna varianten är mycket mer prisvärd än tvåhjulsdrivna. Då får man ju verkligen en speciell bil = premium.

#1
Raphael
2010-03-10 12:43

Volvo V70 är Sveriges mest sålda bil därför att företagen köper den. Få privatpersoner köper den. Privatpersoner köper bilar i Golf-klassen eller mindre. Att påstå att bilen är billig när den kostar över 300 000 kr är ett skämt!
Stora företag har råd att köpa vilka bilar som helst, men vanliga Svenssons har inte det.
Svenssons köper begagnade V70's, när företagen har sålt sina efter några år.
Så SAAB är helt uppenbart för direktörer med gott om pengar som har råd att lägga 300 000 kr på en bil. Vanliga inkomsttagare har inte de pengarna.
Välkommen till verkligheten Leifer!

#1
pyttsan
2010-03-10 12:44

Tror någon att Saab kan komma upp i kvalitet jämförbar med Skoda Superb ?
Som dessutom kostar 100 000 kronor mindre.... Då jämför jag VAG:s 170-hästars diesel med Saabs 160-hästars....
Knappast.
Man kan förresten lika gärna jämföra instegsmodellerna, där det också skiljer ca 100 000 men då har Skoda i mitt tycke en lite för klen motor.

#1
JARL
2010-03-10 12:57

Premiumpris & premiumbil är inte samma sak.
Nä, den borde börjat på 250' för att ha nån vettig chans. Med dessa priser lär ju till och med Koenigsegg sälja fler bilar i år...

#1
AS
2010-03-10 12:58

Det var ett j-a tjat om prisbilden på 9-5:an! Kolla vad sveriges mest sålda bil kostar! Och jag lovar att SAABen både känns och ser dyrare ut. Den här gången får man också faktiskt valuta för pengarna ! Det är bara att titta på bilen när den rullar ut. Jag har redan suttit i den och kan inte se varför den inte skulle sälja. Har man inte råd får man faktiskt köpa en billigare bil, det är inte olagligt. Det återstår att se om det blir en folkbil eller inte men tanken är inte att sälja 100000 bilar om året. Däremot så tror jag att bilen kan nå en och annan köpare utanför Sverige. Kommer en mindre turboladdad motor på 1.6 liter och 180 hk och naturligtvis etanolversioner.

#1
Jarl
2010-03-10 13:02

...Och varför kan man inte få TiD4, 160 hk med XWD?
Typiskt budgetmärke & inte alls speciellt Audi-aktigt. (som nu är märket SAAB vill vara, fråga mig inte varför, Emme kanske vet?)

#1
Fedde
2010-03-10 13:03

Bara SAAB som kan vara så blåsta att man satsar på etanol när man fått svart på vitt att det är utdött, 311000:- för en polerad opel nä tack

#1
Jarl
2010-03-10 13:04

Volvo S80 börjar på 263'
En jävla skillnad.

#1
AS
2010-03-10 13:14

JARL
Du kan inte jämföra päron och äpplen. Vad får du för motor och utrustning på en S80 för 263 000:-?? Jämför med en 2.5T och sen går du in i närmaste SAAB hall om någon månad, provkör och känner på 9-5:an och först då kan du börja prata pris och bil. T o m du kan bli väldigt förvånad, det blev jag. Och jag är ingen SAAB fantast. Konstigt att man kan dömma ut en bil innan man har ens sett den??

#1
Tobbe
2010-03-10 13:22

Ser ok ut, men ingen diesel med 4WD. Då blir det en SUBARU Legacy med Boxerdiesel. Anligt motorpressen bra andrahandsvärde, få fel på bilprovningen och bäst i test mot Audi A5 i motortidningen AMS.

#1
Sigge
2010-03-10 13:34

Raphael...mest sålda bilen till privatpersoner är just det Volvo V70.
Pyttsan...varför inte jämföra med en Kina bil? Totalt meningslös jämförelse. Inte alla vill köra lågpris som ex Skoda...utan premium.

#1
Daniel
2010-03-10 13:46

Diesel och AWD kommer på modellår 2011. kommer så småning om en biturbo med 190 hk Diesel.

#1
Gösta
2010-03-10 14:38

RIP SAAB

#1
Sebastian
2010-03-10 16:15

Detta kommer säkert bli en storsäljare.
eller kanske inte.

#1
Frihjul
2010-03-10 16:36

Jarl: Du kan inte få quattro till en A6 2.0 TDI heller som är en jämförbar motor.

#1
PER
2010-03-10 16:47

Om tjänstebilsförarna får in dem i sina kalkyler så är det ok. Nästan alla bilar Saab säljer är firmabilar. Annnars är det adjö.

#1
Lars-Erik Eriksson
2010-03-10 16:54

Lägsta priset 311 000 kr är för folkligt prissatt. Saab måste få upp priset(-erna) åtminstone 100 000 kr till för att behålla exklusiviteten och respektavståndet till folkbilarna. Annars blir det fortsatt minus i kassan. Saab är välförtjänt "överklass" i bilbranschen.

#1
Krille
2010-03-10 17:14

SAAB liksom Audi, BMW, Mercedes, Volvo V70 osv, är tänkta för tjänstebilsförare inget konstigt med det. Det blir som begagnad den blir intressant för folk med normal inkomst. Så är det med de andra märkena också.

#1
Jimmy
2010-03-10 17:25

Klart man kan döma ut en bil innan man har sett den. Om SAAB ska kunna sälja bilen till detta priset så handlar det om att få personer som normalt sett skulle gå och köpa en ny MB, BMW, Audi eller Jaguar att köpa en SAAB istället. Jag har mycket svårt att se det hända. Men det blir väl upp till bevis när biltidningarna börjar få tag i dom för ordentliga tester.

#1
pg
2010-03-10 17:25

Det blir nog inte någon mer Saab för min del. Inte för företagets räkning heller. Opel Insignia har exakt samma teknik och är i sammanhanget ca 70.000 billigare. I den här prisklassen har Saab ingen framtid för gemene man. Jag tror, av erfarenhet av Opel öch Saab, att den som har ekonomiskt sinne väljer Opel, den är dessutom snyggare.
Om Saab är värd sitt pris får man kanske vänta med tills man kunnat provköra nya Saaben.
Frågan är sedan, är Saab värd sitt merpris, eller ska man som Opel eller Saabägare välja ett helt annat märke i den prisklassen? Hur man än vänder och vrider på saken, är det Opelteknik och det kommer att dröja år innan Saab får en annan drivlina.

#1
Sigge
2010-03-10 17:41

PG...du lever ju för att såga Saab och hylla Opel.

#1
Pelle
2010-03-10 17:47

Så länge den bara säljs som sedan är den relativt 'död' i Sverige. Jag o alla andra......vill hellre ha en snygg, miljövänlig, mellanstor sportkombimodell !!

#1
Jarl
2010-03-10 18:05

Felet med SAAB är dock att dom alltid ligger en generation efter. Nya BMW 5-serie är ju bättre på allt (gamla också), samma sak med MB E-klass och garanterat även Audi A6, när nästa kommer (senare i år?)
Samma prisklass på SAAB 9-5 också. Blir tufft...

#1
Saabnisse
2010-03-10 18:05

Jag tycker inte att den är speciellt dyr i jämförelse med konkurrenterna och om den som PG påstår är mindre värd än Insignia som den ju delar mycket med återstår väl att se när det går att prova den.
Insignia var ingen bil som imponerade, då behåller jag hellre min gamla 9-5 som har betydligt bättre baksätesutrymme, men det spelar ingen roll, där åker jag inte ofta.
Men jag väntar som sagt med att såga nya 9-5 tills jag vet vad jag talar om!
Det tycker jag att många andra också borde göra.

#1
Roy
2010-03-10 18:17

Motorerna imponerar inte med tanke på konkurrensen. Där är det bara att innerligt hoppas att Saab har något annat på gång. Utmärkt fyrhjulsdrift finns, visst - men ingen DGS-låda.
Vad 9-5 ändå kan vinna på är känsla och egenskaper (och kanske även utrymme). Därför är det viktigt att modellen snarast kommer i motortidningarnas händer och då naturligtvis får mycket goda omdömen!

#1
Jono
2010-03-10 18:32

Enligt SAAB's egna affärsplan skall man ju inte bli ett bilmärke för den stora massan. Som någon annan sa här i forumet är målet för 2010 50.000 bilar och sedan upp till runt 80.000 bilar. Med en ny 9-5 sportsedan, sportcombi samt 9-4x samt samtliga 9-3 versioner )som tydligen också kommer i en uppdaterad version relativt omgående) ser det inte alltför mörkt ut att uppnå målen. SAAB sålde faktiskt drygt 120.000 bilar 2007 med en gammal 9-5 och ej faceliftad 9-3. Varför vill så många på det här forumet att SAAB läggs ner? Är det för att de gillar att betala ut arbetslöshetspengar till ett par tusen anställda i SAAB? Tack vare den sittande regeringen har vi inte heller lagt ut några skattepengar på SAAB's överlevnad.
Själv kör jag Audi och har precis beställt en ny Mercedes, hade SAAB:en funnits till beställning hade jag inte tvekat en sekund. Prisvärd i jämförelse med båda dessa och efter vad man hört från de motorjournalister som både provkört och studerat bilens inre kvalitetsegenskaper så verkar den hålla måttet. Jag ser fram emot en provkörning när den anländer! GO SAAB!

#1
Anders
2010-03-10 18:50

Jarl billigaste 5 serie av nya modellen 349000kr (520d) bensin 357000kr (523). 523 kostar alltså samma som en saab med 4wd i vector utförande.
E-klass från 356900kr med bensin alltså kostar saab betydligt mindre än bägge vilket den självklart oxå ska göra.
Roy att motorerna inte imponerar håller jag med om,man måste försöka komma bort från dessa gm motorer om man på allvar ska kunna konkurrera med bmw/mb/audi.

#1
Anders
2010-03-10 18:52

JONO bra skrivet,kul att se att inte alla svenskar är negativa.
Om saab skulle gå + med 100 000bilar så ser jag inga problem för det kommer inte bli svårt att nå upp till om nya 9-3 blir lyckad.

#1
Rattmuff
2010-03-10 19:35

Summan av kardemumman, det blir tufft för SAAB att komma tillbaka.
I nuläget höga priser för "vanliga" bilar .. För köparen är de mörka molnen inte skingrade förrän man ser framtidsstrukturen ....
Jag gissar att 9-5 kan säljas något så när hyfsat (tjänstebilssegment) men inte 9-3 i någon större volym, den är ohjälpligt ointressant mot sina konkurrenter.
Att vi älskar SAAB hjälper nog inte, Sverige är en liten marknad .. och dessutom har ju även vi hittat många alternativ.
Priserna är höga för en riskprodukt .. men inte speciellt höga för en fin och bra bil.

#1
MT
2010-03-10 21:26

Vilken av dessa motorer klarar 120 gram? Volvo har ju 1,6 DRIVe.

#1
Anders
2010-03-10 22:22

Drive är en riktigt slö bil (v70).
Ingen av dessa motorer ger 110hk och jag hoppas det inte kommer någon sådan heller,i en 9-3 kan det va ok men i en sån här skulle det bara bli för segt.
Ska det komma en 9-5 som miljöbil ska det va en hybrid inte en bil med en motor från en golfklass bil.

#1
JL
2010-03-10 23:56

Till PG.
Att bilen kostar 70.000:-mer än din älskade Opel ÄR
inget problem.
Alla vill inte åka billigt,en del köper BMW, MB, Audi andra Saab, Volvo.
Grå märken till låg kostnad kan ni andra slåss med i högerfilen, tack för att man får välja fritt samt har råd att köpa det man KÄNNER för...
Ny Saab 9-5 Aero.

#1
Frida
2010-03-11 07:14

Skulle aldrig falla mig i och lägga så mycket pengar på en bil som inte är premium. Tänk OM Saab om ni vill vara kvar på planen annars lägg ner.

#1
PK
2010-03-11 08:00

SAABen är en jättefin bil men då ska man också ta ut den som tjänstebil. Vi som inte har tjänstebil ska inte ens fundera på den bilen innan den är minst 5år gammal. Skulle jag lagt över 300tkr på en bil så skulle jag inte göra det på ett märke som kan vara försvunnet inom ett par år igen kanske vem vet. Då är det bättre att köpa dom riktiga premium bilarna från början och göra rätt direkt (AUDI BMW och MERCEDES) är alltid säkra val

#1
Fel spår...
2010-03-11 08:47

Detta är knappast Saabs framtid - en stor dyr bil, utan status, utan miljötänk, utan....

#1
Jarl
2010-03-11 10:19

Nån som vet vad dom nya tändkassetterna kommer gå på?

#1
Black95
2010-03-11 11:12

Går inte att göra en rättvis jämförelse förrän man har plockat ihop bilar med samma utrustningsnivå. Saab har alltid gett mycket utrustning för pengarna. Jag förvånas ofta när jag kör andra bilar hur fattigt det känns. Åker i världens skönaste stolar i min 95:a och med en utrustningsnivå som man bara hittar på lyxbilar. När det gäller Volvo plockar det snabbt på pengar för utrustning som finns som standard i Saaben. Det samma gäller Audi som inte skäms för sig när det gäller att ta betalt för utrustning och delar. Dock hade det kanske varit mer strategiskt för Saab att köra på låga ingångspriser och sen ta rejält betalt för utrustningen.

#1
Krille
2010-03-11 11:24

Det verkar vara många som redan vet hur nya 9-5 är tydligtvis är det flera av er som redan har kört den ett flertal gånger. Kan också konstatera att Opel delar mycket med 9-5 men det är knappast samma bil. I så fall borde alla vi som köper Audi iställer för "exakt" samma Skoda superb vara inkompetenta bilköpare. Jag håller med om att SAABs framtid hänger på vad biltidningarna skriver.
Hur mycket exponering bilen får i biltidningarna är också viktig. Tänk efter hur mycket nya Golf har exponerats i Vi Bilägare de senaste 1.5 året, jag tror att de flesta motorer och varianter har funnits med. Här tycker jag faktiskt att det finns andra i samma storleksklass som också förtjänar uppmärksamhet, så att balansen mellan märkena blir bättre. Detta tycker inte jag har varit bra och hoppas på en snar bättring, om man skall behålla trovärdigheten som en objektiv tidning. Samtidigt förväntar jag mig en stor och ingående analys av nya SAAB, eftersom den är svensk. Likadant görs i andra länder t.ex. Tyskland, Frankrike, USA.

#1
Saabnisse
2010-03-11 11:42

Medan man väntar på att kunna få provköra kan man ju ta chansen till självbygge av en Saab:
http://www.ilovesaab.be/documents/pdf/ilovesaab_papercraft_saab900turbo.pdf

#1
Peter i Sydney
2010-03-11 12:43

Om nya Saab 9-5 är lika bra som den ser ut så blir det nog jätte bra. Med rätt marknadsföring i USA och andra stora marknader tror jag inte priset blir något problem. En prestigebil skall vara dyr för att vara intresant för en bilköpare i den klassen.

#1
Gösta
2010-03-11 14:48

Undrar vad en ny växellåda kostar? Man får inte glömma att räkna in ett årligt växellådsbyte i driftskalkylen.

#1
PER
2010-03-11 15:33

Saab lever i en annan värld. Saab tillv. inga bränslesnåla bilar, alla andra gör det men Saab behöver det inte, så klart! Det går bra att tillverka skrivmaskiner idag, stor efterfrågan. Det går även bra att tillverka 35 mm kameror, stor efterfrågan.

#1
Saabnisse
2010-03-11 18:40

Gösta, vad menar du?
Jag har haft 8 Saabar, den enda som jag behövt byta låda på var en gammal pensionerad polisbil som fick en beg. låda från skroten för 1500:- efter oerhört många mil.

#1
pg
2010-03-11 19:37

Vad alla Opelhatande Saabfantaster glömmer, är att all utveckling skett sida vid sida de senaste 13 åren. Samarbetet har skett genom GM powertrain där Saab och Opelingenjörer arbetat sida vid sida.
Och du Gösta med flera. Växellådorna har inga som helst driftsäkerhetsproblem idag. Motorerna kanske inte är de allra snålaste, men har fått utmärkelser för sin driftsäkerhet. Enligt GM powertrain, har man ännu inte levererat några utbytesmotorer eller växellådor till vare sig Saab eller Opel.
Att jag skrev om priset, beror på att jag formligen överraskades av prissättningen. Jag skrev även att jag vill vänta o se, provköra och känna.
Insignian är Överlägsen den gamla Saab 9-5 i allt. Det enda som irriterar är in/ursteget där det är lågt i tak. Men väl på plats sitter man bra.
Sedan får Saabfantasterna säga vad dom vill. Saab har aldrig varit den kvalitetsbil som vissa vill göra gällande. Det har inte Opel heller varit, men på senare år litar jag mer på Opel än på Saab, det kan inte hjälpas. Vi har haft påde Saab och Opel inom firman, och ett antal Oplar har stannat kvar inom släkten. Många har gått 30 -40000 mil utan reparationer. Eftersom Saab numera har samma drivlinor, borde även Saab vara lika bra bil.
Men jag vill inte döma Saab innan jag provkört. Kanske den blir min nästa AHA upplevelse efter Insignian.
Men som sagt, det finns andra märken. Märken som jag har råd med.

#1
MBL
2010-03-11 20:16

I USA skall man sänka priserna med 4-12% mot 2009. Hmm, sa någon premium...kanske inte genom att sälja det billigt tror jag iaf

#1
Roland
2010-03-11 20:49

Lycka till! Men segemntet av kunder som tillhörde SAAB betalar inte dessa priser för en sådan bil utan den prestige och kvalitet som erfordras. Den förklädda Opeln kommer att tyna bort...............

#1
Roland
2010-03-11 20:52

Det tar lång mycket lång tid att mödosmat klättra upp på toppen av prestigeligan och då kunna ta rejält betalt för sina produkter och njuta segerns sötma. Audi befinner sig där just nu. Men det är förbannat lätt att halka ner..... och längst ner har vi SAAB

#1
Saabnisse
2010-03-11 22:52

Roland, hur vet du det?
Har du överhuvudtaget sett en Saab 9-5 i verkligheten?
Du vet ju ingenting om prestige eller kvalitet, du skriver ju bara en massa smörja som du inte vet något om.
Vänta tills du får en chans att prova bilen och bilda dig en reell uppfattning om den.

#1
Mattias
2010-03-11 22:53

Roland, jag tror du har fel! Betalade saabkunderna närmare 300000 för gamla 9-5:an för två år sedan så lär inte den nya prislappen vara några problem. Den nya är ljusår bättre känslomässigt i utseende och kvalitet mot den gamla.

#1
Henrik
2010-03-11 23:36

SAAB upprör som vanligt ser jag, det är utmärkt för märket, de flesta bilmärken bryr ingen sig om.
När man läser bland dessa kommentarer så undrar man hur länge sedan det var vissa köpte en ny bil, 300.000 kr räcker knappt någonstans. De senaste gångerna jag har tagit in offerter har jag tagit på Volvo V70, SAAB 9-5, BMW 3-serie och Audi A4. De tyska bilarna är alltså en storlek mindre, ändå blir de alltid dyrare i slutändan. instegspriset skiljer sig till svenskarnas fördel, särskilt SAABarna är betydligt bättre utrustade från början, desutom har SAAB bra paket där många godsaker ingår. Den här prislistan kan ingen initierad blivit överaskad av, möjligtvis är den billigare än jag trodde; SAAB 9-5 220 hk 311.000, Audi A6 2,8 FSI 220 hk 370.000 (!). Och då är Audin inte direkt purfärsk.
Poängen är att om man tycker 300.000 är för mycket pengar så ingick man nog inte i målgruppen ändå, kanske är det det som väcker så mycket bitterhet.

#1
Roland
2010-03-12 17:40

Stort tack för återkoppling med härlig vokabulär som kunde varit ännu vassare.
Med ett leende på läpparna som inte bara förlänger mungiporna utan även livet och dessutom sänker blodtrycket så häng inte läpp nu gubbar för snart kör vi bara på 2 hjul och det är inte bil.
Trevlig helg

#1
Krille
2010-03-13 18:25

Håller med dig Henrik. Tycker samtidigt att vi svenskar tycks älska att slå ned på våra egna produkter. När jag bodde i Tyskland upplevde jag inte alls samma sak utan här var man mer stolt över sina bilar, trots att alla inte var de bästa. Men det är väl inte konstigt, när jag pratade med tyskar som jobbade mot svenska marknaden så var de förvånade hur ofta svenskar klagade på sitt eget land och dess produkter. Det hade de aldrig upplevt när de arbetade mot andra länder som frankrike, England, eller USA. Här tycks vi inte ens försöka vara objektiva.

#1
Hans
2010-03-16 10:51

Saaben är billig med jämförbar utrustning. Själv ska jag beställa en Aero Turbo 6 i så snart det går. Under 600.000:- för en fullutrustad bil, Rena fyndet.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.