Man kan hoppas antalet fortkörningar kommer minska kraftigt under 2022 för att folk kommer på att det enklaste sätet att spara pengar på drivmedel är köra lagligt.
...och inte minst när det gäller elbilar - då blir nog besparingen i räckvidd ännu mera påtaglig.
Uppdaterat: 2022-02-03 10:15
Gäst (ej verifierad)
Pi skrev:
...och inte minst när det gäller elbilar - då blir nog besparingen i räckvidd ännu mera påtaglig.
Sällan jag har behov av bilens hela räckvidd under en dag.
Så den där räckvidden bekymrar jag mig inte så mycket för, betydligt roligare att använda effekten i bilen och med råge passera alldeles för fort när någon skall köras om.
Kommentarer
Man kan hoppas antalet fortkörningar kommer minska kraftigt under 2022 för att folk kommer på att det enklaste sätet att spara pengar på drivmedel är köra lagligt.
...och inte minst när det gäller elbilar - då blir nog besparingen i räckvidd ännu mera påtaglig.
Sällan jag har behov av bilens hela räckvidd under en dag.
Så den där räckvidden bekymrar jag mig inte så mycket för, betydligt roligare att använda effekten i bilen och med råge passera alldeles för fort när någon skall köras om.
Guran
Har testat några elbilar med olika effekt. Dagens elbilar är redan i grundversionerna pigga nog för mig, då responsen är snabbare än en fossilbil.
Enda gången, som du skriver, är vid omkörningar. Då är effekt bra!
Med lägre effekt men pga lägre vikt upplevs skillnaden i effekten mindre än man kan tro.
Utan undantag har den utan 4WD (=lättare) varit trevligare på vägen.
Extra tydligt är det om 4-->2WD innebär att främre motorn försvinner. Mindre lastreaktioner i ratten.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.