Vi Bilägares forum

Peugeot 308 SW 2015

Peugeot 308 SW 2015

Hej!

Jag har idag en Kia Sportage och måste tyvärr byta bil då barnvagnen sväljer hela bagaget. Är riktigt nöjd med bilen och gillar den skarpt men man får köpa bil efter bagageutrymme några år framåt nu =)

Jag har en budget på ca 230.000:- och har testat dom flesta kombibilarna som finns såsom Skodas två varianter, V70, Audi A6, BMW etc etc. Men valet har landat på en Peugeot 308 SW Allure.

Väldigt mycket bil för pengarna och ett stort bagageutrymme.

Men jag tänkte höra mig för lite och se om vi har några ägare av 308 SW -15? Är ni nöjda?

Uppdaterat: 2015-09-16 17:02

Kommentarer

Om du bara testat Octavia och 308 i Golfklassen så finns det ju åtskilliga andra att testa - med ungefär samma bagageutrymme som Octavia och 308.
Och eftersom du varit nöjd med din Sportage så kanske en Ceed kombi skulle fungera... Har säkert större bagageutrymme än din nuvarande bil...

Uppdaterat: 2015-05-26 16:24

Nu var ju inte frågan vad han ska välja istället, utan vad ägarna till 308 SW tycker om sina bilar....
Jaghar bara provat 308 SW, men inte använt den i dagligt bruk. Men, jag gillade den.

Uppdaterat: 2015-05-26 16:26
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...
Pi skrev:

Om du bara testat Octavia och 308 i Golfklassen så finns det ju åtskilliga andra att testa - med ungefär samma bagageutrymme som Octavia och 308.
Och eftersom du varit nöjd med din Sportage så kanske en Ceed kombi skulle fungera... Har säkert större bagageutrymme än din nuvarande bil...

Jag har tittat på Ceed med men det är ungefär samma size som Sportage, möjligtvis lite större. Nackdelen med Ceed och Sportage är att mycket utrumme på bredden försvinner då hjulhusen buktar ut på sidorna i bagaget.

Men som sagt har letat i några veckor nu och provkört dom flesta bilarna i klassen och har nu fastnat för 308án =)

Uppdaterat: 2015-05-26 16:44
RCS-51 skrev:

macswe skrev "Jag har en budget på ca 230.000:- och har testat dom flesta kombibilarna som finns såsom Skodas två varianter, V70, Audi A6, BMW etc etc. "
Då tycker jag hultarn att han glömt prova den största kombin i klassen som motsvarar "Skodas två varianter, V70, Audi A6, BMW".
Eller hur?

Även nya Mondeon har jag spanat in och provkört men har nu bestämt mig för en 308 SW då jag anser att jag får mest för pengarna i den klassen. Nya Mondeon är fin som tusan med den nya faceliften men blir på tok för dyrt med dom kraven jag har på utrustning.

Så min fråga är egentligen bara riktad till dom som har någon information om 308án, jag har redan bestämt mig för en sådan =)

Uppdaterat: 2015-05-26 16:44

Eftersom 308SW i sin senaste inkarnation var en helt ny modell förra året så är det säkert inte så många som har erfarenhet av den modellen - i alla fall inte bland oss som skriver här. Så du får nog handla och hålla alla tummar du har..:)

Uppdaterat: 2015-05-26 16:47

Den vanliga 308:an blev ju årets besvikelse i långtestet, mest på grund av allt krångel, antar att det inte är så stor skillnad på den och SW när det gäller kvalité, så jag säger som Pi, du får hålla tummarna :)

http://www.vibilagare.se/test/langtest/langtestrapport-peugeot-308

Uppdaterat: 2015-05-26 17:11

PSA har haft näst bästa verkliga kvalitet efter japanerna så det är nog bara att slå till!? Vi Bilägare tycker om att hacka på franska men hoppas dom snart går i pension och får ynglingar till stallet som inte har blivit hjärntvättade av sina farssor. :)

Uppdaterat: 2015-05-26 17:18

Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en peugeot. Det är på tok för mycket strul med dom. Andrahandsvärdet är dåligt också.
Köp en Mazda 6 kombi eller en avensis. Båda håller ihop och båda har bra andrahandsvärde. Ett annat alternativ är octavia. Mycket bil för pengarna och mindre bekymmer än med peugeot. Hoppas du hittar rätt bil till slut!

Uppdaterat: 2015-05-26 17:25

Pego är det i Hänt i Veckans undersökning eller ;) Jag har aldrig sett Peugeot i toppen av en enda kvalitet undersökning

Uppdaterat: 2015-05-26 18:02
Bilnerd skrev:

Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en peugeot. Det är på tok för mycket strul med dom. Andrahandsvärdet är dåligt också.
Köp en Mazda 6 kombi eller en avensis. Båda håller ihop och båda har bra andrahandsvärde. Ett annat alternativ är octavia. Mycket bil för pengarna och mindre bekymmer än med peugeot. Hoppas du hittar rätt bil till slut!

Jag har ägt Mazda tidigare och har lovat mig själv att aldrig köpa en Mazda igen. Hade den mer på verkstaden än ute på gatan :-) Sen har väl dom ett rykte om att rosta som fan än idag? Tycker aldrig man ser något annat än rostiga Mazdor.

Jag är ute efter en bil med mycket teknik och som är snygg för den budget jag har. Peugeon har verkligen fallit mig i smaken med tanke på vad man får för pengarna.

Har fått en offert på en SW 1.2 T bensin på 130HK, med panoramatak, automat, keyless, navigator, backkamera, skinnstolar, döda-vinkeln-kamera, autobroms etc samt vinterdäck på fälg för 223.000. För den prislappen är det ett givet köp för mig, och jag gillar verkligen designen på bilen så jag tror nog att det blir bra!

Uppdaterat: 2015-05-26 18:37

Bra pris för en välutrustad bil. Men kom ihåg att tänka på andrahandsvärdet också. Vet inte hur just Peugeot ligger till, men har man otur kan ju en billig bil i slutändan bli dyrare att äga än en dyr, beroende på andrahandsvärdet.

Uppdaterat: 2015-05-26 18:43

Regel nr1. Köp aldrig en ny bil om du oroar dig för andrahandsvärdet. Tro mig, det är oftast sämre än man vill tro ändå ;-)

Regel nr2. Köp alltid den bil DU vill ha.

Regel nr3. Lyssna ej för mycket på de som skriver här.

Regel nr4. Speciellt på mig :-)

Regel nr5. Njut av varje mil i DIN nya bil.

Uppdaterat: 2015-05-26 18:52

Peter E, jag håller med! Menade inte att TS ska oroa sig för andrahandsvärdet, bara att det kan vara en variabel som är viktigare (men förstås också mer svårbedömd) än inköpspriset.

Uppdaterat: 2015-05-26 19:04

När du nu gillar den här bilen är det bara att slå till. Att man trivs med bilen är viktigare än om den förmodas ramla mer i värde än en annan bil som man kanske inte alls trivs med, det är ändå något som man inte vet förrän det är dags att byta.
Återkom gärna här med dina erfarenheter och lycka till!

Uppdaterat: 2015-05-26 19:17
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Det där med att Peugeot har dåligt andrahandsvärde håller jag inte med om, ägde en Peugeot 508 SW i nästan 3 år som jag hade sen den var ny, fick ganska så bra i inbyte när jag bytte till Octavian jag kör idag.

Uppdaterat: 2015-05-26 20:34
Pär

http://www.reliabilityindex.com/news/52/States%20of%20Repair%20–%20Japanese%20and%20French%20brands%20top%20international%20league%20table%20of%20car%20reliability
"Japanese and French brands produce Europe’s most reliable cars, according to new research by Warranty Direct’s Reliability Index."

För mycket bias i de flesta "statistikerna", det ligger djupt och går från generation till generation vilka bilar som är skit och vilka bra fastän verkligheten ser helt annorlunda ut idag (tex. Opel bästa tysk på kvalitet och PSA gör verkliga kvalitetsbilar och försöker inte hela tiden göra allt så billigt som möjligt och sätta pengarna på marknadsföring). Man får tro på vad man vill men skulle råda att sluta tro på allt skit som sprids ut i dagens läge.

PS. Skulle undvika 1.6 THP (a'la BMW) fastän den nya varianten har hundratals utbytta delar.

Uppdaterat: 2015-05-26 20:45

Andrahandsvärdet är nog mer skrämmande på andra bilmärken än på en 308 SW. Jag kan ge som referens Jaguar XF Diesel nypris drygt 500000 pris efter knappt fyra år 260000. Hyffsat andrahandsvärde, men mellanskillnaden upp till motsvarande nypris är betydligt större än för en billigare bil. Sen ska du tänka in skatt, försäkring, reservdelar osv så blir nog Peugeoten ganska billig i längden.

Jag tror att bilen är bra. Vad annat är fälgarna skapade problem för testlaget under testet i vib? Invändigt är denna bil större än testbilen och motorn är ju ny... Men har ju head-up display idag och det blir ju samma sak som i denna kan jag tycka så intrumenteringen kan ju inte vara så mycket att klaga på heller i jämförelse?

Uppdaterat: 2015-05-26 21:11

Man ska bara köpa bilar man gillar! Allt annat är hål i huvudet!

Uppdaterat: 2015-05-26 21:25

Har provkört 308Sw med 110Hk motorn och den imponerade stort på mig trots att jag till vardags kör Hdi versionen ( äldre 308:an )
Den rullade fint och bränsleförbrukningen var låg. Kommer själv att överväga en bensinare vid nästa byte.
Det är möjligt att Peugeot har lite sämre andrahandsvärde räknat i procent om man jämför med Volvo mfl men oavsett hur mycket folk tjatar om dåligt andrahandsvärde för vissa fabrikat så är det fortfarande så att en billigare bil också förlorar mindre i värde,...ja räknat i kronor alltså. Vet inte hur det är med er andra men själv tjänar jag mina pengar i valören kronor och inte procent.
Mina och familjens bilar utav fabrikatet Peugeot har fungerat väl utan större överraskningar. Det som jag anmärker på är de dyra servicekostnader som råder för vissa årsmodeller. Dock skall detta ha blivit bättre på de helt nya modellerna!?
Jämfört med den äldre modellen så är 308:an ett jättelyft om man inte är i behov utav ett lika stort bagage. Även baksätet upplever jag som trängre på alla vis och taket är lägre och lutar inåt. Är man över medellängd blir det trångt på de yttre platserna och den femteplatsen som återstår i mitten lämpar sig inte för någon vuxen. ( likt de flesta andra bilar oavsett storlek )

Tycker att du skall följa ditt eget hjärta och köpa det som känns rätt för dig och inte lyssna så mycket på vad alla andra tycker. Hur tusan kan t.e.x någon som äger en nyare Volvo,Bmw,Audi,MB o.s.v anse att de har ett bra andrahandsvärde?
Du har testat flera bilar och kommit fram till att du hellre vill ha en helt ny och fräsch bil istället och jag tror inte att du kommer att bli besviken. Dock kan du idag fynda något äldre bilar till mycket bra priser och Peugeot säljer sin 308:a till ett väldigt lågt frånpris vilket i alla fall är lockande för mig. Med priset som du har fått som är lågt så har du nog ändå fått betala ca 60.000kr för utrustning och lite starkare motor. Pengar som gör bilen trevligare men som du aldrig får tillbaka. Bara du kan avgöra om du anser det vara värt det.

Hoppas att du vill fortsätta rapportera om bilvalet här sen också.

Lycka till

Uppdaterat: 2015-05-26 21:33

Har väl fått bra i många tester,snygg design.
Fransoserna har kanske lyckats med denna,time will tell.

Uppdaterat: 2015-05-27 17:33

Lyssna inte på trollen utan njut av era bilar!

Uppdaterat: 2015-05-27 18:01

Vad som skrivs här (ofta med personligt kryddade åsikter) om 10-15 år gamla bilar är knappast relevant för 2015 års modeller. Dessutom finns det ingen mätning av en bils totala kvalitet, endast vissa delar. Så, den debatten kan gott läggas åt sidan.

Andrahandsvärdet är inte nämnvärt sämre för Peugeot än andra bilar, får du en välutrustad bil för de pengarna så låter det som en mycket vettig affär.
Kan tillägga att svägerskans Auris sjönk från 190 till 85 på 3 år, hennes nästa bil en V50 från 235 till 110 på tre år.
Bra andrahandsvärde? Inte om du frågar mig.

Uppdaterat: 2015-05-28 07:04
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Är man ute efter "bra" andrahandsvärde - om vi nu får vara ärliga och räkna värdefallet i kronor och inte i procent - och totalt låga ägandekostnader för nyköpta bilar så är det nog så enkelt som att billiga småbilar - typ Picanto, i10, 108, C1, Aygo m fl - är oslagbara. En halvering på 3 år innebär i dessa fall typ 50.000--60.000 kr i värdetapp jämfört med 105.000 kr för Aurisen och 125.000 kr för V50'n i hultarns exempel. Sen tror jag faktiskt inte ens att dessa småbilar faller så mycket som 50 % men oavsett det så är nog dessa de billigaste - om man klarar sig med den bilstorleken. Sen tillkommer skatt, försäkring, servicekostnader och rörliga kostnader där bränslet nog är den största posten och även dessa kostnadskomponenter talar klart för småbilen. Men åter - den storleken på bilar har givetvis sina brister också men kan man överse med dessa så är det nog så att bland nya bilar så är det i stort nybilspriset som styr de totala ägandekostnaderna och då blir bilarna enligt mina exempel antagligen de billigaste att äga.

Uppdaterat: 2015-05-28 07:58

Det låter ok. Små bilar faller mindre om man räknar kronor. Fast här handlar det om en storleks klass större.
Min erfarenhet är att Peugeot strular betydligt mer än mazda och toyota. Men kanske denna är bättre. Men vill man ha en driftsäker bil väljer man inte en peugeot. Det vet varenda bilmek. Titta bara på resulaten i bilprovningen. Mycket sämre för peugeot än toyota och japsarna.

Uppdaterat: 2015-05-28 08:15

Har en 508 SW GT årsm -13. Har nu gått 7900mil och inte ens tillstymmelse till problem så här långt. Fick ny framruta nu i veckan efter ett stenskott så nu är den som ny igen.

// Krister

Uppdaterat: 2015-05-28 10:41
Lite krokigt är också rakt

När vi ändå pratar om problem så funkade svägerskans Auris utan problem.

Men... här kommer en viktig sak: hon tyckte inte om att köra bilen, hon trivdes inte med den. Hon hade Golf innan, och V50 nu som sagt (är dags att ersätta den nu).

Nog så viktigt att trivas med att köra bilen!

Uppdaterat: 2015-05-28 11:04
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Tack för alla svar!

Det blev tillslut en 308 SW, tog en provkörning till och det kändes som helt rätt val för mig. Bra bagageutrymme, mycket teknik och en faktiskt pigg motor trots sin 1.2 l turbo.

Uppdaterat: 2015-05-28 15:12
maccswe skrev:

Tack för alla svar!
Det blev tillslut en 308 SW, tog en provkörning till och det kändes som helt rätt val för mig. Bra bagageutrymme, mycket teknik och en faktiskt pigg motor trots sin 1.2 l turbo.

Grattis till nya bilen! :-)

Återkom gärna och berätta om hur du trivs med bilen, bra och dåligt, och andra erfarenheter. Det kan vara till stor hjälp för andra som funderar som du gjort.

Uppdaterat: 2015-05-28 15:42
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...
hultarn skrev:

maccswe wrote:Tack för alla svar!
Det blev tillslut en 308 SW, tog en provkörning till och det kändes som helt rätt val för mig. Bra bagageutrymme, mycket teknik och en faktiskt pigg motor trots sin 1.2 l turbo.
Grattis till nya bilen! :-)
Återkom gärna och berätta om hur du trivs med bilen, bra och dåligt, och andra erfarenheter. Det kan vara till stor hjälp för andra som funderar som du gjort.

Absolut! Det ska jag göra! Och tack!

Uppdaterat: 2015-05-28 19:20
Shogun skrev:

maccswe.
Det gjorde du rätt i , trots alla goda "råd" här. Gillar själv Peugeot 508 GT skarpt.

Ja den är ruskigt fin den med! Körde en sådan med och den var helt klart pigg. Men var lite över mitt pristak tyvärr!

Uppdaterat: 2015-05-28 19:21

Grattis maccswe, hur ser annars specen ut på bilen? är det en Active eller Allure, färg m.m

Uppdaterat: 2015-05-28 20:49
Pär
Peugeote-Pär skrev:

Grattis maccswe, hur ser annars specen ut på bilen? är det en Active eller Allure, färg m.m

Tack!

Det blev en Allure+ tillslut. Med 1.2l T bensinaren, vit, automat, stop&go, keyless, nav, panoramatak, något säkerhetspaket med automatisk inbromsning av fordon framför, samt om man har farthållaren på så bromsar den per automatik om en bil lägger sig framför. När han har flyttat på sig så gasar bilen upp till samma hastighet igen, tonade rutor, parkeringssensorer fram&bak, rails, kromade lister, Xenon och led både bak och fram, follow me home belysning. Var en drös med mer grejer minns inte allt haha!

Uppdaterat: 2015-05-28 21:44
RCS-51 skrev:

Grattis till nya bilen maccswe!

Stort tack!

Uppdaterat: 2015-05-28 21:44
maccswe skrev:

Peugeote-Pär wrote:Grattis maccswe, hur ser annars specen ut på bilen? är det en Active eller Allure, färg m.m
Tack!
Det blev en Allure+ tillslut. Med 1.2l T bensinaren, vit, automat, stop&go, keyless, nav, panoramatak, något säkerhetspaket med automatisk inbromsning av fordon framför, samt om man har farthållaren på så bromsar den per automatik om en bil lägger sig framför. När han har flyttat på sig så gasar bilen upp till samma hastighet igen, tonade rutor, parkeringssensorer fram&bak, rails, kromade lister, Xenon och led både bak och fram, follow me home belysning. Var en drös med mer grejer minns inte allt haha!

Bra spec, är allt som behövs till en bil... Grattis igen, och sen är du får bilen så lägg upp en tråd och kanske någon bild på kärran så vi får följa med ditt ägande hur nöjd du är.

Uppdaterat: 2015-05-28 21:49
Pär
Peugeote-Pär skrev:

maccswe wrote:Peugeote-Pär wrote:Grattis maccswe, hur ser annars specen ut på bilen? är det en Active eller Allure, färg m.m
Tack!
Det blev en Allure+ tillslut. Med 1.2l T bensinaren, vit, automat, stop&go, keyless, nav, panoramatak, något säkerhetspaket med automatisk inbromsning av fordon framför, samt om man har farthållaren på så bromsar den per automatik om en bil lägger sig framför. När han har flyttat på sig så gasar bilen upp till samma hastighet igen, tonade rutor, parkeringssensorer fram&bak, rails, kromade lister, Xenon och led både bak och fram, follow me home belysning. Var en drös med mer grejer minns inte allt haha!
Bra spec, är allt som behövs till en bil... Grattis igen, och sen är du får bilen så lägg upp en tråd och kanske någon bild på kärran så vi får följa med ditt ägande hur nöjd du är.

Ja det känns verkligen bra! Hittills känns det som väldigt mycket bil för pengarna. Kunde ha fått en GT-line för ungefär samma peng men då missade jag panoramataket och automat. Och taket är verkligen maffigt med den stora rutan, gör att bilen känns väldigt mycket luftigare.

Absolut, jag slänger upp en tråd med lite bilder och vad jag tycker om den! Har redan fått tre bilder av bilförsäljaren som jag bifogar nedan :-)
Bild borttagen.

Bild borttagen.

Bild borttagen.

Uppdaterat: 2015-05-28 22:17

Redan inreggad för drygt 2 månader sen ? I så fall missar du antagligen den tiden på garantin...
F ö verkar den ju trevlig men antar att du inte har behov av så hög släpvagnskapacitet.
Som många redan sagt - håll oss gärna informerad om både dina egna omdömen men även hur den fungerar, servicekostnader m m. Lycka till med nya bilen !

Uppdaterat: 2015-05-28 22:47

Snygg!

Uppdaterat: 2015-05-29 06:56
Pi skrev:

Redan inreggad för drygt 2 månader sen ? I så fall missar du antagligen den tiden på garantin...
F ö verkar den ju trevlig men antar att du inte har behov av så hög släpvagnskapacitet.
Som många redan sagt - håll oss gärna informerad om både dina egna omdömen men även hur den fungerar, servicekostnader m m. Lycka till med nya bilen !

Jo jag såg det jag med när jag fick bilderna av handlaren igår, ska påpeka detta när jag hämtar ut bilen =)

Nej inga planer på att dra något alls med bilen faktiskt! Absolut ska hålla er uppdaterade!

Tack!

Uppdaterat: 2015-05-29 10:33

Väldigt snygg, och håller med att det är mycket bil för pengarna... Ska bli intressant att följa ägandet på bilen.

Uppdaterat: 2015-05-29 12:31
Pär

Hoppas du blir nöjd. Snygg i vitt är den också. Grattis!

Uppdaterat: 2015-05-29 13:42
Bilnerd skrev:

Hoppas du blir nöjd. Snygg i vitt är den också. Grattis!

Det hoppas jag med! Tack! =)

Uppdaterat: 2015-05-29 13:44

Har gjort maccswe sällskap och beställt en 308 sw 110 hk bensinare. Blev en brun metallic med active-paketet. Tillägg: nav, glastak, drag och motorvärmare. Kanske lite sniknivå, men den kommer nog kännas rätt fin jämfört med den 13 år gamla japanska rosthögen vi skakar omkring i nu.
Vill jag åka fort tar jag MC:n :-) . Förhoppningsvis står den på garageuppfarten om ett par veckor.

Uppdaterat: 2015-06-02 19:31

Grattis även till dig T68 till din nya bil, även du får skriva hur du upplever bilen när du ägt bilen en tid.

Uppdaterat: 2015-06-02 20:35
Pär
T68 skrev:

Har gjort maccswe sällskap och beställt en 308 sw 110 hk bensinare. Blev en brun metallic med active-paketet. Tillägg: nav, glastak, drag och motorvärmare. Kanske lite sniknivå, men den kommer nog kännas rätt fin jämfört med den 13 år gamla japanska rosthögen vi skakar omkring i nu.
Vill jag åka fort tar jag MC:n :-) . Förhoppningsvis står den på garageuppfarten om ett par veckor.

Härligt! Grattis!!

Får man fråga vad kalaset gick på?

Jag ska hämta ut min i eftermiddag så känns lite som julafton just nu haha!

Uppdaterat: 2015-06-03 11:36

Jag har visserligen Skoda Octavia idag (ny 2014 års modell). Men jag har rått dig till att köpa en Toyota Avensis generation 3 (årsmodell 2009- ). Där har du en driftsäker bil och antagligen en hyfsat billig bil att äga. Men en skatt på ca 1300 kr/år (1.8 liter/147 Hhk) ligger den bra till. Bilen går också hyfsat snålt och är skön att köra fast lite trist. Jag hade en Avensis generation 2 (2006 års modell) och körde den i 11000 mil utan problem. Om man bara vill kunna ta sig ifrån A till B så är Avensis en perfekt familjebil och troligtvis ett alternativ med låga risker för problem. Bekymmersfritt ägande skulle jag nog vilja säga.

Uppdaterat: 2015-06-03 11:47
Styggavargen
maccswe skrev:

T68 wrote:Har gjort maccswe sällskap och beställt en 308 sw 110 hk bensinare. Blev en brun metallic med active-paketet. Tillägg: nav, glastak, drag och motorvärmare. Kanske lite sniknivå, men den kommer nog kännas rätt fin jämfört med den 13 år gamla japanska rosthögen vi skakar omkring i nu.
Vill jag åka fort tar jag MC:n :-) . Förhoppningsvis står den på garageuppfarten om ett par veckor.
Härligt! Grattis!!
Får man fråga vad kalaset gick på?
Jag ska hämta ut min i eftermiddag så känns lite som julafton just nu haha!

Vårt Peugeot-kalas landade på 188 000 med de tillval vi gjorde. Dyrt men nödvändigt med motorvärmare o drag...

Uppdaterat: 2015-06-03 16:20
T68 skrev:

maccswe wrote:T68 wrote:Har gjort maccswe sällskap och beställt en 308 sw 110 hk bensinare. Blev en brun metallic med active-paketet. Tillägg: nav, glastak, drag och motorvärmare. Kanske lite sniknivå, men den kommer nog kännas rätt fin jämfört med den 13 år gamla japanska rosthögen vi skakar omkring i nu.
Vill jag åka fort tar jag MC:n :-) . Förhoppningsvis står den på garageuppfarten om ett par veckor.
Härligt! Grattis!!
Får man fråga vad kalaset gick på?
Jag ska hämta ut min i eftermiddag så känns lite som julafton just nu haha!
Vårt Peugeot-kalas landade på 188 000 med de tillval vi gjorde. Dyrt men nödvändigt med motorvärmare o drag...

Äsch så dyrt är det ju inte med tanke på att det är en helt ny bil! Hämtade ut min nyss och jag gillar den som tusan. Tänkte göra ett lite längre omdöme om några dagar då jag bilar ned till Gbg med kärran om en timme från Stockholm! Men första intrycken är riktigt bra!

Uppdaterat: 2015-06-03 18:31

maccswe, vilket pris landade din bil på? Blev nyfiken :)

Sen ska det bli intressant och läsa hur du upplever bilen efter svängen du ska göra...

Uppdaterat: 2015-06-03 21:52
Pär

maccswe: Fick du några förhållningsorder / instruktioner om inkörning? Typ ta det lugnt första 100 milen eller så?

Uppdaterat: 2015-06-03 22:10
T68 skrev:

maccswe: Fick du några förhållningsorder / instruktioner om inkörning? Typ ta det lugnt första 100 milen eller så?

Det behöver man aldrig göra med en modern bil, dock så kan man väl inte börja med att dra sitt stora husvagn på 1500kg och inte dra allt för länge på växlarna dom första turerna... Annars är det bara att gasa och köra.

Uppdaterat: 2015-06-04 13:09
Pär