Vi Bilägares forum

Kort provkörning av Peugeots laddhybrider

Kort provkörning av Peugeots laddhybrider

Var som vanligt på fredagar ut med sonen på lunch i dag.
Som transportmedel till hamburgerhaket valdes 3008 4wd laddhybriden.
Vad säger man om den?
Jo trevlig drivlina dom fått till med bra knuff från elmotorerna. Men som vanligt så skall bensinmotorn fortsätta yla på högt varv flera 10 sekunder efter man gasar rejält, förstår inte varför det även skall behöva svara så på en bil med kraftiga elmotorer som skjuter på, lika enerverande som vanligt.
I övrigt som en helt vanlig 3008, en snygg trevlig bil med hyfsad komfort. Bensin och elmotorer lirade fint samman, i alla fall när jag ställde in på hybrid, i elläge och med fullgas så behövde bilen väldigt lång betänketid innan den fick fart på bensinmotorn.
Jag tror att detta kan bli en lyckad bil för Peugeot.
Tog även en kortare tur med 508SW laddhybrid. Nu kan vi börja snacka lite mer komfort och oj vad snygg den är i vit Nacre.
Drivlinan passade bilen bättre än med 225hk bensinaren. Elmotorn ger en betydligt mer linjär och behagligare puff än endast den lilla 1,6l motorn.
I laddhybriden är det 180hk motorn som är parad med elmotor och ger 225hk systemeffekt. Fullt tillräcklig effekt för bilen och kan tro att den går snålt då bensinmotorn utan elhjälp är riktigt snål på soppan.
Men oavsett en av de snyggaste kombibilarna på marknaden som förtjänar fler köpare.

Uppdaterat: 2020-02-14 18:54
Guran

Kommentarer

508 är bland de snyggaste bilarna på marknaden, men jag fick så sanslöst högt pris jämfört med en C-klass och tror att MB håller värdet bättre.

Uppdaterat: 2020-02-14 21:13

Jag tycker 3008 är riktigt snygg, men kört den flera gånger men kan verkligen inte komma överens med Peugeots interiör, vet att en del tycker om den men för min del går det inte alls. Känns som de tog en låda med allt som behövde in och hällde ut bara över en hög med plast och sen formade det lite sådär bara snabbt så de inte missade vin och baguette-lunchen......
Men som sagt, snygg utanpå! Särskilt i den mörkolivgröna metalliclacken.

Uppdaterat: 2020-02-14 21:22

Åkte hem och upp till husvagnen, konstaterade att min GLC är komfortablare och kraften från den gamla oljebrännaren (den gamla 2,1 l dieseln) är fullt tillräcklig och lika bra som en elmotorunderstödd lite bensinmotor. Interiören är, som du säger Henrik, lite rörig!i Peugeoten. Och den häftigaste Focal stereon i Peugeoten är milsvidd sämre än den från Burmester som min MB har. Det är ta mig tusan ett av det bästa jag hört i en bil till den låga merkostnaden.
Nu kan det kanske bero på att mitt ljudanlägg är ”inspelat” då alla bra högtalare kräver en inkörning för att låta bra. Men ljudet från radion i Peugeoten med dyraste Focal (Focal tillverkar ytterst bra högtalare) ljudanlägget lät mediokert trots att det är det bästa man kan få.
Men som en snyggt designad bil till ett humant pris så är den helt klart köpvärd. Och priset är attraktivt, det finns ingen prutmån alls på 2020 års modeller skulle jag säga. Så vill man ha en snygg bil till ett vettigt pris så är det en roligare bil än en Volvo eller Volkswagen.

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27
Henrik M skrev:

Jag tycker 3008 är riktigt snygg, men kört den flera gånger men kan verkligen inte komma överens med Peugeots interiör, vet att en del tycker om den men för min del går det inte alls. Känns som de tog en låda med allt som behövde in och hällde ut bara över en hög med plast och sen formade det lite sådär bara snabbt så de inte missade vin och baguette-lunchen......
Men som sagt, snygg utanpå! Särskilt i den mörkolivgröna metalliclacken.

Jag har läst på en del, som tidigare ägare av en 407:a, om vilken möda Peugeot lägger ner på sina modeller och kan säga att inget tillkommer av en slump. De är otroligt noggranna och genomtänkta men baguette-lunchen med vin till vill man givetvis ändå ha. Kanske även med lite god ost. Franska ingenjörer är riktigt duktiga men det finns många faktorer som påverkar den slutgiltiga produkten. Inte minst själva produktionslinan.

Uppdaterat: 2020-02-14 22:25
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Pinjong: Min glimt i ögat över hur de tog fram slutresultatet gick kanske dig över huvudet. :) Såklart jag förstår att de hade en tanke kring varför de valt att krångla till interiören så. Dock förstår jag den inte, det ska villigt erkännas.....

Uppdaterat: 2020-02-14 22:36

Henrik: Jag inkluderade ju baguette-referensen så jag vet inte vem som missade vad här. ;-)

Uppdaterat: 2020-02-14 22:48
Mycket vatten har runnit under hjulen...
Henrik M skrev:

Pinjong: Min glimt i ögat över hur de tog fram slutresultatet gick kanske dig över huvudet. :) Såklart jag förstår att de hade en tanke kring varför de valt att krångla till interiören så. Dock förstår jag den inte, det ska villigt erkännas.....

Jag tror nog man vänjer sig ganska snabbt vid den lite röriga interiören, den är inte direkt intuitiv, men det är ju knappt någon modern bil, speciellt de med enkom kladdskärmar. Peugeoten har i alla fall lite reglage man kan fippla med :)
Kom även på nu att rattens justermån är i kortaste laget, men det funkar hjälpligt.

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27

Guran: Att interiören är lite rörig är inte det största problemet, det har jag haft många bilar som varit, ägt Insignia bland annat.....utan det är detta med instrumenthuset ovanför ratten som inte fungerar för mig, som jag vill sitta så blir detta helt fel. Och tyvärr inte bara vid kort provkörning utan jag har kört 208 och 3008 mycket. Fungerar lite bättre i 3008. Men jag kan verkligen inte se hur de anser detta är så mycket bättre att de nu infört det på alla modeller typ.
Kladdskärm? Äter du grillad kyckling i bilen? ;) Många som använder det epitetet, jag undrar vad de gör för att kladda ner. På nu 5379 mil har jag ännu aldrig upplevt skärmen kladdig....gjorde det inte på knappt 12.000 mil i V90:n heller. Jag kanske är ovanligt torr om fingrarna dock....

Uppdaterat: 2020-02-15 10:40

Jag har kört 3008 i 6 mil och har väl känslan att man vänjer sig snabbt med instrumenten och käns helt okey så det är väl ingen big deal egentligen.
Däremot sniken digital skärm utan nämnvärda funktioner och vedervärdiga cyberspelande välkomstljud kan jag vara utan.

För egen del så gillar jag inte höga skärmar och instrument kluster vid mörkerkörning eftersom jag använder farthållare jämt och ratt och röststyrning så får dom gärna vara låga och dolda.

Uppdaterat: 2020-02-15 10:54
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Henrik M skrev:

Guran: Att interiören är lite rörig är inte det största problemet, det har jag haft många bilar som varit, ägt Insignia bland annat.....utan det är detta med instrumenthuset ovanför ratten som inte fungerar för mig, som jag vill sitta så blir detta helt fel. Och tyvärr inte bara vid kort provkörning utan jag har kört 208 och 3008 mycket. Fungerar lite bättre i 3008. Men jag kan verkligen inte se hur de anser detta är så mycket bättre att de nu infört det på alla modeller typ.
Kladdskärm? Äter du grillad kyckling i bilen? ;) Många som använder det epitetet, jag undrar vad de gör för att kladda ner. På nu 5379 mil har jag ännu aldrig upplevt skärmen kladdig....gjorde det inte på knappt 12.000 mil i V90:n heller. Jag kanske är ovanligt torr om fingrarna dock....

Det är bara så att jag inte tycker om dom där pekskärmarna och inte speciellt förtjust i grillad kyckling heller. Men instrumenten över ratten är ju 100 gånger bättre än Teslas centralt placerade bildskärm. Som en gammal Toyota Yaris. Det var inte bra på den heller.

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27
Guran skrev:

Det är bara så att jag inte tycker om dom där pekskärmarna och inte speciellt förtjust i grillad kyckling heller. Men instrumenten över ratten är ju 100 gånger bättre än Teslas centralt placerade bildskärm. Som en gammal Toyota Yaris. Det var inte bra på den heller.

Full respekt för att du inte tycker om pekskärmar! Det var mest uttrycket kladdskärm jag inte förstod då de i mina bilar iaf inte blivit ett dugg kladdiga.....därav min fråga om du haft erfarenheten om att de blivit kladdiga.
Alla har vi olika preferenser. Jag har ägt 2 Mercor med deras lösning av att styra skärmen och det fungerar med riktigt bra. Väldigt mycket smidigare än i BMW och Audi med liknande lösningar är min uppfattning iaf.
Det där med instrumentens placering är ju individuellt vad som fungerar med beroende på hur man är byggd, precis som du har problem med vissa stolar pga din byggnad. För mig lirar inte Peugeots läsning och det har inget med att jag inte gillar det, utan det fungerar helt enkelt inte. Sen tycker jag det är fult, men det är en helt annan sak och inget som är relevant.
Ja, jag håller med om att Teslas lösning med bara skärm i mitten på Model 3 är sämre än läsningen på Model S och X. Men det fungerar betydligt bättre i verkligheten än Toyotas mittplacerade instrument, testa så märker du. Du får tänka på att det är en liggande Widescreenskärm med "instrumentet" längst till vänster så det är ju inte i mitten utan bara strax utanför rattkransen i ditt synfält.

Uppdaterat: 2020-02-15 13:26

Skall nog testa en Tesla 3 någon gång när tillfälle ges. Synd bara att den skall vara så jäkla ful :)

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27
Guran skrev:

Skall nog testa en Tesla 3 någon gång när tillfälle ges. Synd bara att den skall vara så jäkla ful :)

Det ser du inte när du är i den! :) Tänk om allt berodde på utsidans skönhet, då hade vi vart många som inte hade kommit så långt som vi gjort genom att kompensera med egenskaper med. ;)

Uppdaterat: 2020-02-15 13:47
Guran skrev:

Skall nog testa en Tesla 3 någon gång när tillfälle ges. Synd bara att den skall vara så jäkla ful :)

Passa dig... skall bara testa lite, sedan innan du vet ordet av har du både en MX och en TM3 och rabblar KWh/km som ett rinnande vatten och vet varenda laddstolpe i Västsverige... :-)

Uppdaterat: 2020-02-15 14:54
*Robban
EnannanRobban skrev:

Guran wrote:Skall nog testa en Tesla 3 någon gång när tillfälle ges. Synd bara att den skall vara så jäkla ful :)
Passa dig... skall bara testa lite, sedan innan du vet ordet av har du både en MX och en TM3 och rabblar KWh/km som ett rinnande vatten och vet varenda laddstolpe i Västsverige... :-)

Nja har lite svårt att bli fanatiskt beroende :)

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27

Jag var ute och provade både Captur och 2008 idag. Är egentligen inte så förtjust i dessa minisuvar rent estetiskt, då jag anser att coupéer är de vackraste. Men jag får hålla mig till verkligheten och vad plånboken erbjuder, som sagt var ute för att titta på dom i verkligheten. Jag blev lite imponerad av Captur 130hk aut hur mjukt den gick i motorn och växellådan, kändes inte hög heller. Något stötig kanske men ljus och snygg kupé. Instrumenteringen har lyft sig från den Talismanen jag kört några tusen mil med, även infotainment systemet.
Peugeoten kändes grottigare, a-stolparna satt tätare ihop så framrutan kändes smalare/mindre. Instrumenteringen är holografisk och speciell, har inte bestämt mig om det är snyggt eller inte än. Farthållaren var pillig att använda med pyttiga knappar som man knappt kände än mindre såg för att ställa in. Den tre cylindriga motorn hördes vid varje acceleration.
Nja efter denna korta runda med båda bilarna så är det nog fördel Captur än så länge. Ska ta med mig frun vid nästa vända.

Uppdaterat: 2020-02-18 23:52
Med två eller fyra hjul rullar livet lättare

@Guran
En fundering kring "ylet" från motorn.
Är 3008:an laddhybrid där själva motorn laddar batterierna likt Prius?
De flesta andra hybrider jag åkt så (främst VW) så gör sig motorn påmind men inte på ett lika tydligt och jobbigt sätt som i t.ex. Prius HEV

Uppdaterat: 2020-02-19 06:47
– Har du sett den nya filmen om lastbilar? – Nä, men jag har sett trailern.
Reverend Benny skrev:

@Guran
En fundering kring "ylet" från motorn.
Är 3008:an laddhybrid där själva motorn laddar batterierna likt Prius?
De flesta andra hybrider jag åkt så (främst VW) så gör sig motorn påmind men inte på ett lika tydligt och jobbigt sätt som i t.ex. Prius HEV

Nej då det är en slapphybrid
Men den har som andra Peugeot med eat8 lådan att ”hänga kvar” på låg växel när man gastat hårdare för en omkörning. Alla andra bilar med automat jag provkört och ägt växlar relativt snabbt upp igen. Men Peugeot har valt att lådan hänger kvar på låg växel en lång stund med en ylande motor som följd. Men man vänjer väl sig och inte gasar så hårt att motorn går upp i falsett. Men det sker ju bara när man ger bortimot fullgas. Om det vore vid kick down vore en sak då hänger min bil också kvar på en lägre växel en stund.

Uppdaterat: 2022-02-14 20:27

Den trecylindriga motorn hörs av naturliga skäl mer än en fyrcylindrig dito och det gäller alla.
Sedan har vissa fabrikat mindre ljud och vibrationer än andra.
Tror att man också lyckas isolera bort mer i motorupphängningen på en del fabrikat.
Fiesta låter hemsk under 1600 varv och min egen t-cross med 1,0tsi hörs vid acceleration på lägre motorvarv men betydligt mindre.
Tror också generellt ju mindre kaross ju mer Motorljud vid acceleration.
Jämfört man med octavian med 1,0tsi så är motorn rejält tystare än i dessa småsuvar.

Uppdaterat: 2020-02-19 08:18
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Har varit inne på första servisen med min 508 som nu gått 800 mil.
Passade på att testa 508 hybrid för att känna skillnader. Visst var där lite skillnader, såsom tystare vid enbart el-körning samt att man kände mer-tyngden märkbart, men på ett positivt sätt. Blir bara väldigt dyr om jag vill ha samma utrustning som i min nuvarande.
Fick en 3008 aut.8 som lånebil i två dagar för att där var många kampanjkoder som skulle fixas på min. 3008, 5008 har jag kört flera gånger tidigare, men nu kändes det lite annorlunda för att jag vant mig vid 508 en längre tid. 3008 kändes väldigt tråkig nu med betydligt sämre komfort, dålig sitt komfort med korta stolar, ratten når jag dåligt till även fullt utdragen, såsom Guran beskrivet det flertal gånger, men det är inte alls lika i 508.
3008 är betydligt mer högljudd från motor, vägljud, vindbrus och vibrationer. Inte minst betydligt törstigare på bränsle. Var ju även lite inne på 3008 för bättre in/ut steg, men nu är jag glad att valet inte föll på den. En trevlig bil förövrigt men skulle inte passa mig för en längre tid, samt att jag aldrig riktigt gillat SUV i några märken modeller.

Uppdaterat: 2020-02-28 20:22

Vad har 800 mil som du har första service, tyckte för tidigt. Vad är orsak service efter fel på bilen?
Du provkört 3008 SUV tycker är inte kul jämfor bättre vanlig 508 an, då annorlunda att SUV mer vinglig, högre förbrukning och sämre komfort än vanligt bil. SUV är bara insteg och ursteg bättre än vanlig bil.

Uppdaterat: 2020-02-28 21:06
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

Vad har 800 mil som du har första service, tyckte för tidigt. Vad är orsak service efter fel på bilen?
Du provkört 3008 SUV tycker är inte kul jämfor bättre vanlig 508 an, då annorlunda att SUV mer vinglig, högre förbrukning och sämre komfort än vanligt bil. SUV är bara insteg och ursteg bättre än vanlig bil.

Endast 800 mil ja, men ett år har gått ändå. Inget fel på bilen bara vanlig service, plus 8 kampanjkoder att fixa, som det brukar vara på en helt ny modell.
Helt rätt, bara in/ut steg möjligen bättre för en del, förövrigt allt annat är sämre med SUV enligt mitt tycke.
Att SUV är så populärt har jag svårt att förstå.

Uppdaterat: 2020-02-28 21:27
ffodil skrev:

GF wrote:Vad har 800 mil som du har första service, tyckte för tidigt. Vad är orsak service efter fel på bilen?
Du provkört 3008 SUV tycker är inte kul jämfor bättre vanlig 508 an, då annorlunda att SUV mer vinglig, högre förbrukning och sämre komfort än vanligt bil. SUV är bara insteg och ursteg bättre än vanlig bil.
Endast 800 mil ja, men ett år har gått ändå. Inget fel på bilen bara vanlig service, plus 8 kampanjkoder att fixa, som det brukar vara på en helt ny modell.
Helt rätt, bara in/ut steg möjligen bättre för en del, förövrigt allt annat är sämre med SUV enligt mitt tycke.
Att SUV är så populärt har jag svårt att förstå.

Oki då vet jag nu att du körde 800 mil i 1 år, rätt för årsservice.

Uppdaterat: 2020-02-29 10:45
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

ffodil wrote:GF wrote:Vad har 800 mil som du har första service, tyckte för tidigt. Vad är orsak service efter fel på bilen?
Du provkört 3008 SUV tycker är inte kul jämfor bättre vanlig 508 an, då annorlunda att SUV mer vinglig, högre förbrukning och sämre komfort än vanligt bil. SUV är bara insteg och ursteg bättre än vanlig bil.
Endast 800 mil ja, men ett år har gått ändå. Inget fel på bilen bara vanlig service, plus 8 kampanjkoder att fixa, som det brukar vara på en helt ny modell.
Helt rätt, bara in/ut steg möjligen bättre för en del, förövrigt allt annat är sämre med SUV enligt mitt tycke.
Att SUV är så populärt har jag svårt att förstå.

.
Oki då vet jag nu att du körde 800 mil i 1 år, rätt för årsservice.

Vad kostar första årsservicen ❓

Uppdaterat: 2020-02-29 17:19
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
mso 1000 skrev:

GF wrote:ffodil wrote:GF wrote:Vad har 800 mil som du har första service, tyckte för tidigt. Vad är orsak service efter fel på bilen?
Du provkört 3008 SUV tycker är inte kul jämfor bättre vanlig 508 an, då annorlunda att SUV mer vinglig, högre förbrukning och sämre komfort än vanligt bil. SUV är bara insteg och ursteg bättre än vanlig bil.
Endast 800 mil ja, men ett år har gått ändå. Inget fel på bilen bara vanlig service, plus 8 kampanjkoder att fixa, som det brukar vara på en helt ny modell.
Helt rätt, bara in/ut steg möjligen bättre för en del, förövrigt allt annat är sämre med SUV enligt mitt tycke.
Att SUV är så populärt har jag svårt att förstå.
.
Oki då vet jag nu att du körde 800 mil i 1 år, rätt för årsservice.
Vad kostar första årsservicen ❓

Vet inte riktigt, men de ville ha 4500:-/år för 4 års serviceavtal när jag köpte den. Fick dock förhandlat till mig 5 års fri service gratis inkl. fri lånebil om service tar över 2 tim.
Såg att de tog 23000:- inkl. 8 st.kampanjkoder som skulle fixas, vilket de väl plockar ut från Peugeot.

Uppdaterat: 2020-02-29 18:48

Nu är väl ffodil gammal bilhandlare om inte mitt minne sviker så han lär väl se till att göra förmånliga affärer. Dock förvånad över hur kort sträcka bilen gått - min nya har snart rullat 1400 mil på 7 månader trots att den är "pensionärs-körd"...:)

Uppdaterat: 2020-02-29 18:52
Pi skrev:

Nu är väl ffodil gammal bilhandlare om inte mitt minne sviker så han lär väl se till att göra förmånliga affärer. Dock förvånad över hur kort sträcka bilen gått - min nya har snart rullat 1400 mil på 7 månader trots att den är "pensionärs-körd"...:)

Den korta sträckan beror på att min fru bröt båda benen på jobbet med mycket följdkomplikationer precis när vi köpte bilen. Annars kör hon normalt 10 mil t o r till jobbet varje arbetsdag vilket skulle blivit ca. 2000 mil. Eftersom jag fått hjälpa min fru med mycket under denna tid har den heller knappt blivit pensionärs-körd av mig.
Ja, jag är gammal bilhandlare och jag förhandlade till mig mer än bara fri service, så slutpriset blev nog ganska förmånligt.
Var förövrigt den första privata att få den nya 508an i Sverige.

Uppdaterat: 2020-02-29 19:14
Pi skrev:

Nu är väl ffodil gammal bilhandlare om inte mitt minne sviker så han lär väl se till att göra förmånliga affärer. Dock förvånad över hur kort sträcka bilen gått - min nya har snart rullat 1400 mil på 7 månader trots att den är "pensionärs-körd"...:)

Har du byt ut VW Golf SV och vad har du märken och modell nu?

Uppdaterat: 2020-02-29 19:30
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

GF - en röd, bensindriven och automatväxlad sedan av mellanklass-modell...:)

Uppdaterat: 2020-02-29 19:47

Pi.
min nya har snart rullat 1400 mil på 7 månader trots att den är "pensionärs-körd"...:)

Det har jag också missat.
Vad har du köpt för bil❓
1400 mil på 7 månader då måste den kännas bra.

Uppdaterat: 2020-02-29 19:50
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
ffodil skrev:

Den korta sträckan beror på att min fru bröt båda benen på jobbet med mycket följdkomplikationer precis när vi köpte bilen.

Fy, det där lät inte kul.... Hoppas hon har återhämtat sig bra! Hälsan är ju viktigast i alla lägen.

Uppdaterat: 2020-03-01 13:58
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...
hultarn skrev:

ffodil wrote:
Den korta sträckan beror på att min fru bröt båda benen på jobbet med mycket följdkomplikationer precis när vi köpte bilen.
Fy, det där lät inte kul.... Hoppas hon har återhämtat sig bra! Hälsan är ju viktigast i alla lägen.

Tyvärr har hon inte återhämtat sig eftersom sjukhuset slarvade med felfixering av benen vid gipsning så nu är båda fötterna felställda. Detta tycks heller inte vara lätt att nu rätta till i efterhand, inte utan steloperation vilket då gör livslångt handikapp.
Plus mycket andra tråkigheter som följd, att t.ex. försäkringskassan utförsäkra henne efter 8 mån. som de säger efter lagen.
Försäkringsbolagen vägrar någon hjälp. AFA-försäkring på jobbet och Folksam privat som ska täcka allt, men när det kommer till kritan tycks inga försäkringar gälla.
Båda försäkringsbolagen skyller på att det är det andra som är skyldiga att ta det vilket då blir moment 22, ingen tar det.
Vi struntar i försäkringsbolagen för vi orkar inte kämpa mot dem i detta läge, det ända viktiga är att min fru kan bli bättre och kunna röra sig lite hjälpligt för egen maskin igen, men ser ut att bli en lång process.

Uppdaterat: 2020-03-01 14:53

Mycket tråkigt att höra ffodil och jag kan inte annat än beklaga hur dåligt ni blivit behandlade och bemötta. Hoppas din hustru blir bättre i alla fall även om det säkert känns tungt just nu.

Uppdaterat: 2020-03-01 15:13
Pi skrev:

Mycket tråkigt att höra ffodil och jag kan inte annat än beklaga hur dåligt ni blivit behandlade och bemötta. Hoppas din hustru blir bättre i alla fall även om det säkert känns tungt just nu.

Tack!
Det finns ju ändå lite hopp för en viss hjälplig bättring iaf. även om det kommer bli en lång kämpig tid, så det är bara att kämpa på.

Uppdaterat: 2020-03-01 15:36