Vi Bilägares forum

Mercedes-Benz B170 NGT eller Toyota Verso-S

Mercedes-Benz B170 NGT eller Toyota Verso-S

Är det någon som har erfarenhet av MB B170 NGT eller Toyota Verso-S? Vad är det för servicekostnader mm?

Uppdaterat: 2015-09-16 15:16

Kommentarer

Ska du köra mestadels landsväg och motorväg så kan jag inte rekommendera Verso-S speciellt med CVT-lådan. Vid acceleration så låter motorn något kopiöst samtidigt som känslan av acceleration uteblir. Styrkänslan är lika med noll, jag upplevde Verso-S som kraftigt understyrd.

Uppdaterat: 2014-11-13 17:56

Tack för svar Diesel! Det lutar åt att det blir en MB B 180 NGT från 2010, provkörde en Verso-S och du har rätt!

Uppdaterat: 2014-11-20 20:13

Provsatte en B-klass en gång och jag ska villigt erkänna att det var nog den bil som jag suttit som KÄNTS sportigast ;)
Man satt klockrent och något med dörrsidornas skärning gjorde att det kändes som att det bara var skyddsnätet som saknads :P

Skulle dock googla runt lite på forum och se om det finns några barnsjukdomar etc.

Uppdaterat: 2014-11-21 01:58

Toyota Verso är tillverkad i Turkiet. Köp den inte.

Uppdaterat: 2014-12-13 17:07

MB B-klass verkar vara stabila. Är inget som går extra frekvent på begmarknaden i alla fall utan mer som en vanlig Mazda eller Toyota... Verkar ju vara populära taxibilar, och är det skit brukar dom märka det rätt fort...

Uppdaterat: 2014-12-31 12:39
Lossa skruvarna och skaka! hur svårt kan det vara?

Det är ju som att jämföra äpplen och päron.
Verso är nog ingen dålig bil men är päronet här.
Köp inte ett päron!

Uppdaterat: 2014-12-31 20:45
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre