Bil för 150-170

57 inlägg 0 nya

Man bör väl kolla ev skillnader i utrustning om man funderar på en i30 jfr Ceed.

Displayer är olika. Hyundai är svart bostäver/siffror och blå bakgrund. Kia är röd bokstäver/siffror och svart bakgrund.
Jag hade haft sist 13 år sen digital röd siffror och svart bakgrund i armbandsklocka var används bara 2 dagar som inte nöjd pga svårt läsning och fick tillbaka för öppen köp. Nuvarande jag har en svart siffror och ljus/grå bakgrund syns bättre läsning med samma i 13 år.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Det är inte bara i Sverige KIA säljer mer än Hyundai. Det har hänt i USA och i Sydkorea också. Vet inte om det är så fortfarande.

Vad kostar servicen till en kia på 15000 mil?

Går inte att svara på Jarl. Beror på modell, hur mycket man kör per år och inte minst på den lokala verkstadens prissättning.

Har nu reserverat en hyundai i30 1.4 ifrån 2017. Bara gått lite mer än 1000 mil.

YLT937

Vad tror ni om den?

Tycker priset på 148000 är något lågt?
Något speciellt jag ska vara vaksam på?

Philip Gustafson wrote:
Har nu reserverat en hyundai i30 1.4 ifrån 2017. Bara gått lite mer än 1000 mil.
YLT937
Vad tror ni om den?
Tycker priset på 148000 är något lågt?
Något speciellt jag ska vara vaksam på?

Enda du behöver kolla är att service är gjord inom intervallen så att 5-åriga garantin gäller Synnerligen prisvärda bilar och priset är i rätt intervall. Och den knallblå metallic är snygg, om det nu är den.
Sonen hade en sådan, premium och automat.
Snål på soppa och en tyst och ”len” motor. Manuella Växellådan är riktigt bra på Hyundai
Förövrigt bilar behäftade med få problem enligt min Hyundaisäljande son.

Glömde att du bör undvika 17” hjul. Dom blir onödigt bullriga med dom hjulen, betydligt tystare med 16”.

Prisvärd bil, med noll mil

Bil för 150-170

Nja, den där kommer räknas som en 2019 den dag du byter och då är det bättre att plocka ut en modellår 2021.

Lite smålustigt att den annonserades ut av ett annat företag för 176.400 kr för ett drygt år sen...:) Då hade den gått 60 mil och registrerats 2019-08-25 - så ett års garanti är redan förverkad.

Pi wrote:
Lite smålustigt att den annonserades ut av ett annat företag för 176.400 kr för ett drygt år sen...:) Då hade den gått 60 mil och registrerats 2019-08-25 - så ett års garanti är redan förverkad.

Ja att ett år är förverkat är inget konstigt
Att priset gått speglar de rejält ökande begagnatpriserna.
Det var en grym sommar med enormt många begagnade bilar som såldes.
Och du vet väl Pi att även handlarna handlar av varandra för att fylla på sina lager med lämpliga försäljningsobjekt.

junkers wrote:
Nja, den där kommer räknas som en 2019 den dag du byter och då är det bättre att plocka ut en modellår 2021.

Ja och det står även på faktabladet.
Bilden var mer att visa på relationen till att en 2 år äldre bara är 29000kr billigare.

Det blev en blå hyundai ifrån 2017.

Gått 1100 1.4 motor, komfortpaket, sensor, sportstolar.

Fick ge 154 inklusive nya friktionsdäck.
Väldigt nöjd och ska bli trevligt.

Får den på måndag :D

Grattis, lycka till med nya bilen

Optimus wrote:
Grattis, lycka till med nya bilen

Tackar!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.