Vi Bilägares forum

Yaris

Yaris

Jaha så har man en helt ny Yaris som lånebil idag.
Första intrycken:
Ny? Den känns 20 år gammal!
Kvalitetskänslan är obefintlig allt känns extremt billigt utfört.
Jag sitter riktigt illa, ratten är alldeles för långt från kroppen , blir trött i armarna direkt.
Vilka dårar köper denna före en Hyundai, Kia eller VW?! Det är i så fall oförståeligt.

Uppdaterat: 2012-05-31 07:20

Kommentarer

Aj-aj, inte häda!
Nu kommer det att ta hus i helsicke.....
Huh.

Uppdaterat: 2012-05-31 08:16
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Smaken är som baken.. de som köper en Yaris måste ha gillat den. Huvudsaken är de är nöjda.
Mig tilltalar den inte.

Uppdaterat: 2012-05-31 09:38
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Ja det är ju riktigt, den tillverkas ju i avsevärda mängder och är ju inte osäljbar så säkert finns det nöjda ägare.

Men vad jag menade med mitt förra inlägg var just det att eftersom det handlar om en Toyota som kritiserats så brukar det inte dröja länge innan dess försvarare dyker upp och påstår att det är fel på föraren, inte på bilen.

Uppdaterat: 2012-05-31 09:40
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag kör ju en Avensis normalt och det är skillnad, den är dock också billigt utförd på en del ställen.

Uppdaterat: 2012-05-31 11:30

Jag har ju kört Toyota oerhört många år men detta är ju en fruktansvärd försämring som skett. Bilarna jag köpte 1993 hade avsevärt mycket högre kvalitetskänsla. Det var Corolla och Camry då. En Corolla från 1993 är enligt mig ett mycket bättre köp en en ny Yaris.

Uppdaterat: 2012-05-31 15:16

Jag kan bara instämma. Corolla 93-97 (och även 98-01) samt Camry från 92-96, 97-01 nog är de kvalitativt sett bästa Toyotabilarna någonsin. Dagens europatillverkade modeller (Aygo, Yaris, Auris, Avensis) är inte på långa vägar lika bra. Idag måste du köpa en japantillverkad Lexus för att få samma kvalitet som en simpel Corolla hade 1993.

Uppdaterat: 2012-05-31 22:58

Snacka om att smaken är som baken här. :-) Jag har ju i stället svårt att förstå hur man kan tycka den genomgråa och enkla inredningen i en gammal corolla känns bättre än i nya yaris? Jag tycker tvärtom att nya yaris är ett klart lyft jämfört med äldre modeller, speciellt med de lite bättre utrustnings paketen och jag gillar den såpass att jag tom. är sugen på den nya yaris Hsd hybriden men det är jag det. :-)

Uppdaterat: 2012-05-31 23:47

Nya Yaris har samma kvalitetskänsla som de billigaste kinaleksakerna. Jag har ägt en Corolla 1993 den är avsevärt bättre.

Uppdaterat: 2012-06-01 10:43

Jag tycker i stället en Corolla från -93 är bland de tristaste och sämsta Toyota tillverkat i inredningskännsla och de äldre -80-tals modellerna var bättre på den punkten, sedan kom en svacka på 90-talet på flera modeller medans det nu genomgående blivit bättre på den punkten, men det är ju min synpunkt det.
En Corolla från -93 är däremot otroligt driftsäker och är kvalitétsmässigt bland de bästa som tillverkats men inredningen och dess låga stolar var inte dess starka sida i mitt tycke.
Men det är väl tur att inte alla tycker exakt lika hela tiden... =)

Uppdaterat: 2012-06-01 12:40