Vi Bilägares forum

Toyota Prius

Toyota Prius

Tänke köpa en ny/begagnad bil. Har fastnat lite för Toyota Prius, men undrar om det är det bästa valet. Jag är ute efter en billig bil i mellanklassen, billig i drift alltså. Tänkte även bila lite i Europa. Prius är lite dyrare än andra bilar av samma storlek, men det känns som att man tjänar in de pengarna på bensinsnålhet, billig skatt samt bra andrahandsvärde. Dieseln har ju dessutom blivit mycket dyrare nu även i Europa, så jag är tveksam om man tjänar så mycket på att köpa en dieselbil. Vad har ni för tankar kring detta. Tack på förhand.

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Prisus är det bästa, köp en!

Uppdaterat: 2012-01-15 17:09

Prius är ju en bil som har lågt andrahandsvärde genom alla tjänstebilar som är på väg ut, men förmodligen får den ett hyfsat tredjehandsvärde.
Det är nog ett utmärkt köp om du ser rent ekonomiskt, men du måste bekanta dig med bilen och se till att du verkligen trivs med den.
Gör du inte det ska du givetvis välja något annat.

Uppdaterat: 2012-01-15 17:36
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag antar att du inte är ute efter en sportbil och har kollat in bilen i fråga en del om du fastnat för den? Gillar du bilen i övrigt så kan du knappast äga en billigare bil i klassen i totalkostnader som dessutom håller väldigt bra verklig kvalitét och är ganska rymlig.
Vi är väldigt nöjda med vår Prius och det känns kanske lite tråkigt nog som man inte kommer att bli riktigt nöjd med någon annan bil i klassen än en nyare hybrid/Prius när man väl har ägt en så jag förstår varför Prius har klassens mest nöjda bilägare.

Hur ny/dyr bil funderar du på att köpa då?

Uppdaterat: 2012-01-15 19:51

Tråden är gammal så han kanske redan har en Prius?

Uppdaterat: 2012-01-15 20:02

Det räcker nu idiot-Börje. Om du sitter med dina psykiska problem i din ensamhet så må det vara hänt. Men om du tror att en bild på en norsk massmördare är roligt så är du sjukare i huvudet än jag någonsin anat. Lägg ner nu din ärkeidiot!

Uppdaterat: 2012-01-15 20:10

Att du bytte bild tyder på att du trots allt har en smula sjukdomsinsikt. Nu är det bara psykologhjälp som fattas.

Uppdaterat: 2012-01-15 20:15

Missade faktiskt att "Börje" dragit fram en så gammal tråd och i övrigt kan man ju som Rustan i frågasätta vad nu anledningen var till det annat än att kanske provocera folk eller varför?

Uppdaterat: 2012-01-15 20:55

Jag är originalet.

Uppdaterat: 2012-01-15 21:15

Jag kallade mig "Börje bilkunnig"

Men då för många månader sedan registrerade sig en till person som Börje bilkunnig fast han stavar med stort i istället för litet L i bilkunnig.

Idag fick jag nog och registrerade mig på nytt med mitt gamla namn, Börje bilkunnig. mitt Syftet var enbart att jävlas med låtsasbörje och att ni skulle tro att jag var han. Är så sjukt trött pån och ViB vägrar ta bort det kontot trots att de känner till situationen och blivit påpekade dettta måååååånga gånger.

Jag står dock för mina ord, att lämna sidan och kanske återkomma och då som helt seriös efter en lång paus . Så nu ska jag ta bort mitt seriösa konto "Uno Larsson biltekniker" Även det kontot är ett minne blott om några sekunder.

Sedan är inte jag den enda som skapat konstiga konton och sedan tagit bort dem. Ett lite väl barnsligt beteende jag emellanåt ångrar. Det finns nämligen någon som skapar konton i tron att ni andra ska tro att den personen är jag och det lyckas han tyvärr delvis med.

Tack och lov går inte alla på det.

Säkert samma person som snodde mitt nick Börje bilkunnig som håller på så...

Uppdaterat: 2012-01-15 21:57

Stick brinn båda Börje, ni är lika stora idioter.

Uppdaterat: 2012-01-15 22:00