Vi Bilägares forum

Renault Grand Espace? bra eller dåligt köp??

Renault Grand Espace? bra eller dåligt köp??

Hej,

Funderar på att byta bil, har för tillfälle en BMW 523i touring som jag är väldigt nöjd med, tänker då på komforten och kvaliteten. Det som jag är mindere nöjd med är förbrukningen och försäkringskostnader.

Är nu ute efter en större bil som är i storleksklass Chrysler Grand voyager.

Den nya bilen jag har fastnat för är Renault Grand Espace 2,0t. Kan någon som äger eller har ägd en GE berätta lite mer om bilen. Kvaliteten, användarvänlighet, förbrukningen osv.

Tack på förhand.

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

[b] ingen?????[/b]

Uppdaterat: 2007-12-12 20:56

En bra bil. Kolla in på [url=http://begbilguiden.bilprovningen.se/]http://begbilguiden.bilprovningen.se/[/url]. Där väljer du bil och du ser statistik över fel som finns på bilarna.
Va inne på begguiden och upptäckte att ge inte finns med.

[Edited on 2007-12-15]

Uppdaterat: 2007-12-15 22:11

Har själv haft Grand Espace i 2 år och det är en härlig bil med många positiva sidor. Dock finns det några negativa också. Jag har fått erfara att det lönar sig att undersöka att servicar är följda så inte något blir onödigt slitet = dyrt!! Kan vara värt att undersöka växellåda också, eller oljenivå osv med lådan. Jag fick byta hela lådan och uttrampningslager (30 000:-) på min 2,0 turbo.
Jag rekommenderar bilen iaf!! Kan inte ha en bättre bil på semester och långkörning, fantastisk vinterbil i tillägg.

Uppdaterat: 2012-01-18 08:44

En fråga till er. Någon som känner till problematiken med ryckig acceleration på Grand Espace 2,0T? När motorn är kall är det inga problem, men när motorn är varm rycker den väldigt speciellt på hög växel.
Har haft den inne på diagnos utan att de fick upp felmeddelande.
HJÄLP!!

Uppdaterat: 2012-01-18 08:47

Detta är tyvärr lite av en mardrömsbil för mig som jobbar som personbilstekniker och med dessa bilar drabbas tyvärr kunderna allt för ofta av väldigt dyra kostnader i form av många (och dyra) reparationer, kamremsbyten och dumma serice-lösningar.
Som bil sett är den säkert fin och vettig att åka (då det tydligen är där man lagt alla utveckligskostnader) så länge den går felfritt och inte kostar sin ägare en massa sköna pengar vilket jag vet att dessa bilar alltid har en tendens att göra när dom börjar bli begagnade.
Felet du beskriver kan tyvärr vara svårt att hitta speciellt om bilen inte ger ut några felkoder om jag nu förstod dig rätt?
Hur långt har bilen gått och vad är det för årsmodell?

Uppdaterat: 2012-01-20 00:46