Vi Bilägares forum

Källhänvisning och AL

Källhänvisning och AL

Jag vill på detta sätt visa på hur man kan manipulera inläggen. AL har i sitt inlägg 2012-09-06 23:31 i tråden "Körning med dubb kan bli dyrt" skrivit ett och annat som kan tolkas som att det är han som stått för lydelsen. Så är inte fallet. Nedan här följer mitt svar till honom:

"Bäste AL, om man nu ska skriva om det som redan finns publicerat, så vore en källhänvisning bra.

Du skrev:

" Bindemedel tillsätts ju för att hålla ihop stenmaterialet. Normalt består asfalten av 4-7 vikt-% bindemedel (motsvarar cirka 14 vol-%)."

Stockholms Vatten skrev:

"Bindemedel tillsätts för att hålla ihop stenmaterialet. Normalt består asfalten av 4-7 vikt-% bindemedel (motsvarar cirka 14 vol-%)."

Ju?

Eller:

"Bitumen är det vanligaste (c:a 85%) och är en oljeprodukt som framställs genom destillation av råolja. Det består av kolväten, det vill säga organiska molekyler med hög molekylvikt uppbyggda av kol och väte. Även kväve, syre, fosfor och svavel kan ingå."

Original:

"Bitumen är det vanligaste bindemedlet och detta material är en oljeprodukt som utvinns genom destillation av råolja. Det består av kolväten, det vill säga organiska molekyler med hög molekylvikt uppbyggda av kol och väte."

Du ger ett intryck om att vara påläst och det har jag inget att invända emot. Men om du nu ska klippa och klistra, för att sedan justera lita här och där, vore det på sin plats att påpeka detta."

Det mesta som AL skriver är klippt ur ett examensarbete av Marianne Klint vid Stockholms Universitet.

Länk till detta här: http://www.stockholmvatten.se/commondata/rapporter/avlopp/Dagvatten/Vagslitage.pdf

Jag vill påpeka att jag har inget att invända emot slutsatserna som Klint drar, däremot har jag synpunkter på AL:s inlägg.

Uppdaterat: 2012-09-07 19:54
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Kommentarer

Ha ha ha, skulle alla besserwissrar utan självdistans och humor försvinna från forumet blev jag ju själv kvar här :D

Uppdaterat: 2023-03-21 08:25

Om någon följer tråden från början, kan man efter ett tag bli lite förvirrad. Det fattas nämligen en massa inlägg från leifer. Jag vill här bara meddela att det inte är jag som har raderat dessa. Sannolikt är det leifer själv som varit i farten med suddgummit, oklart varför.

Uppdaterat: 2012-09-16 15:34
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Dålig förlorare sannolikt......

Uppdaterat: 2012-09-16 19:03

Rustan; det goda med detta är väl att trådkapningen lär upphöra. Det tråkiga är att jag inte varit aktiv på på forumet förut. Hade gärna gett igen, så att säga. Men för att repetera det som hänt och som är synnerligen OT:

1. Jag ber leifer och AL att hålla sig till ämnet.
2. leifer ber om ursäkt.
3. nytt inlägg av leifer som besvaras av AL, båda inläggen helt OT
4. jag raderar dessa.
5. leifer beklagar sig över detta tilltag
6. jag klistrar in inläggen igen
7. leifer startar ny tråd i forumet
8. tråden är en direkt kopia av min tråd.
9. efter trådkapningen ändrar leifer texten i sin tråd (tack Rustan)
10. leifer ber mig RADERA tidigare inlägg i ämnet
11. jag tvekar, främst med tanke på punkt 5.
12. leifer raderar alla sina inlägg i denna tråd och sabbar den totalt.

Uppdaterat: 2012-09-16 20:48
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Shogun, jag tog dig på orden. Dina bägge senaste inläggen är väck.. Det var väl bra?

Uppdaterat: 2012-09-16 21:55
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Tack Shogun. Barnungar är vi allihopa. Även AI (inte AL; AI, vilket är lite kul och inte menat som en förolämpning. Hoppas du inte tar illa upp AL. Man kan googla på AI om man är tveksam.).

Uppdaterat: 2012-09-16 22:17
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Shogun, sålunda tycker du att det är OK att önska det ena och sedan det andra för att därefter kapa en tråd? Och sedan radera allt man skrivit? Inte stå för det?

Uppdaterat: 2012-09-16 22:20
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Just denna tråd har gett otroligt mycket. Det är en av de bästa och viktigaste trådarna på länge. Just hur man hämtar sin information och hur man framför den är otroligt viktigt.

Att detta inte är lika viktigt för Shogun och leifer må vara hänt, det hade man nästan väntat sig.

Men med tanke på gensvaret Audi A5 SB fått på sitt detektivarbete så verkar det som att de allra flesta tycker annorlunda än Shogun, leifer och AL.

Uppdaterat: 2012-09-17 06:43

Visst är det lite jobbigt när folk ältar Shogun............eller vad tycker du? ;)

Uppdaterat: 2012-09-17 13:52

Oj, vad du låter arg och bitter. Det går knappt att läsa din märkliga meningsuppbyggnad. Sen kom det vanliga ältandet om tyskmaffia.

Uppdaterat: 2012-09-17 14:22

Diskussionen får mig att tänka på uttrycket:
"Jag tror farbror glömt ta sina piller idag"....

Intressant att Shogun gärna övergår i diverse påhopp så fort diskussionen inte går hans väg, jag blev kallad lögnare, patetisk och frankofil och nu är det somliga som anses tillhöra tyskmaffian...

Uppdaterat: 2012-09-17 14:32
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Sluta bråka om det här och svara mig istället om Seat Altea som jag skriver om i en annan tråd och som jag inte vet ett smack om!
Det är ju för sjutton ingen som svarar mig och jag anses som en expert av killen i Spanien som frågar.
Hjälp!

Uppdaterat: 2012-09-17 17:28
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Finns det ingen begtest du kan läsa? Jag tror inte du finner många som har erfarenhet av Altea.

Uppdaterat: 2012-09-17 17:43

Nej, jag har inte hittat något, men det måste väl för sjutton finnas motsvarande bil med andra namn inom VW?
Golf finns ju som Oktavia ,Audi A3, Seat Toledo? osv.

Uppdaterat: 2012-09-17 17:55
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Jes_ skrev:

Hmmm, saabnisse. Försöker du kapa en tråd baklänges? :o)

Haha....klockrent!

Uppdaterat: 2012-09-17 18:04

Hmmm.....funderar på att skapa en tråd som jag ska döpa till "Fråga om Seat Altea och svar från Wikipedia"

Japp, så får det bli.......

Uppdaterat: 2012-09-17 18:06

Inga problem....:)

Känns nästan som en nödvändighet

Uppdaterat: 2012-09-17 18:13

Om någon utsocknes läser tråden från början, så undrar jag vad han tänker. Helt sabbad av nån som inte kunde hålla fingrarna i styr utan raderade allt han skrev. Tur att vissa fragment finns onåbara för vidare sabotage. Därefter dyker det in inlägg om en spansk Seat? (Såg att du nu fått svar av Poppo, saabnisse.) För att till sist? utvecklas till lite "kul" om trådkapning. Huj, där ser man varthän det kan braka;-)

Kanske vi ska släppa det hela härmed?

Uppdaterat: 2012-09-18 22:55
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jag ber verkligen om ursäkt, Audi, jag ville bara ha lite uppmärksamhet till min tråd och så tyckte jag att ni skulle behöva en liten paus.
Men ok, keep going, och än en gång ursäkta.

Uppdaterat: 2012-09-18 23:13
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Det är helt lugnt saabnisse, du är en av de trevligaste figurerna här på hemsidan. Fortsätt så!

Uppdaterat: 2012-09-18 23:21
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.