Vi Bilägares forum

Skicka meddelande till varandra

Skicka meddelande till varandra

Skulle det gå att införa en möjlighet att skicka meddelande till varandra här på webbplatsen?

Uppdaterat: 2012-12-10 19:55

Kommentarer

Edit: Skulle det gå att införa en möjlighet att skicka meddelande till varandra samt även blockera denna möjlighet för utvalda personer här på webbplatsen?

Uppdaterat: 2012-12-10 20:13

Rustan; asgarv! Kul att du kom till insikt. Jag tror inte det är en bra idé, precis som Nalle Puh sa: "När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

;-)

Uppdaterat: 2012-12-10 20:18
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Att ha en meddelandefunktion där man ska lägga till/ta bort vänner på löpande band är visserligen stor humor, men inte speciellt smidigt.

Kan väl också passa på och förklara att mellan mina 2 inlägg ovan så tyckte Sture H/Uno att det var en bra idé, därav mitt andra inlägg.

Den förvirrade idioten från Motala raderade sedan sitt inlägg.

Uppdaterat: 2012-12-10 20:57

Ursäkta Rustan, men mitt inlägg ska ses i ljuset av "Stures" inlägg som "försvann".

Uppdaterat: 2012-12-10 21:06
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jo, jag förstod det Audi ;)

Uppdaterat: 2012-12-10 21:27

Jag gillar Rustans idé. känns lite fattigt att inte kunna föra en privat dialog via hemsidan.
Man kan ju förstås gå via Facebook men då får man ju först lägga till alla på denna sidan på Facebook och då försvinner focus på Vib hemsida. Jag vill gärna ha en meddelandefunktion på Vib:s hemsida.

Uppdaterat: 2012-12-11 13:23
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Funktionen för att skicka meddelanden mellan varandra finns redan på plats, men den är ännu inte aktiverad. Jag återkommer när det blir aktuellt, förhoppningsvis inom kort.

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2012-12-11 14:11

Oj, det var trevliga nyheter Fredrik. Vi avvaktar start då.
Fredrik jag antar att om detta med meddelande missbrukas så kan detta stävjas med den normala "blockering" som du sagt kommer att fixas till. Stämmer det?

Uppdaterat: 2012-12-11 14:22
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Hackenbush:
Det utgår jag från. Jag vidarebefordrar till våra webbutvecklare.

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2012-12-12 15:09

Jag har personligen inte känt behovet - men ju mer jag tänker på det, ju bättre verkar idén.
Vi moderatorer vill kanske dryfta något spörsmål.
Kanske vill någon kontakta Jes om hur hans Phaeton känns att köra. Jag har ett par gånger tidigare framhållit att det förmodligen är den mest prisvärda lyxbil man kan köpa, så det kan ju vara intressant att ta del av hur pass lyxig den är.
(Kommer Jes nu att vränga till innebörden i det jag just skrivit eller kan han ta berömmet?)

Alltså är jag positiv till Rustans förslag om en meddelandefunktion.

Uppdaterat: 2012-12-13 04:43
Roy J

???? Jag har både fått och skickat medelanden, det var för flera veckor sen.

Uppdaterat: 2012-12-13 18:55

Nästa uppdatering av sajten kommer att äga rum på torsdag nästa vecka. Förhoppningsvis kommer funktionen för att skicka meddelanden att finnas med då.

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2012-12-14 14:34