Vi Bilägares forum

Senaste kommentaren syns om man INTE är inloggad....

Senaste kommentaren syns om man INTE är inloggad....

Vet inte om det är tillfälligheter men jag upptäckta idag att när jag INTE var inloggad såg jag den senaste artikelkommentaren (ja, tid och vem som skrivit) men när jag sen loggade in så var plötsligt dessa borta och det såg åter ut som att den senaste kommentaren till en artikel var igår morse eller ännu äldre - givetvis olika på olika artiklar. Der var provkörningen av nya Note som gjorde att jag uppmärksammade detta fenomen...inloggad såg jag att det bara var 4 kommentarer medan jag som "o-inlioggad" såg att det skrivits betydligt många flera. Skumt....

Uppdaterat: 2013-09-23 08:12

Kommentarer

Eftersom man inte kan redigera första inlägget så får jag skriva ett nytt inlägg och påpeka att det är vad man ser på förstasidan av denna hemsida som jag avser - givetvis ser man alla inlägg om man går in på artikeln.

Uppdaterat: 2013-09-23 08:15

Har också noterat detta märkliga fenomen.

Kanske ett sätt att minska kommentarsfrekvensen hos de inloggade? ;-)

Uppdaterat: 2013-09-23 08:36
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Hej, är medveten om problemet och det kommer åtgärdas med ny version inom kort. Det hänger ihop med att vi för inloggade och oinloggade har problem med cachningen, vi cachar hårdare för inloggade för att snabba sajten (då det för dessa är så många fler databasanrop).

Uppdaterat: 2013-09-24 07:27
// Webbchef och affärsutvecklare på OK-Förlaget //

Tack för svaret Magnus - och vi ser verkligen fram emot en förbättring. Kan ni sen komplettera "Mest-rutan" men en förteckning över "Senast kommenterade" så vore det ännu bättre för oss som läser dessa sidor dagligen.

Uppdaterat: 2013-09-24 07:53

Det är tyvärr mycket som buggar på sidan och den stängs ofta ner för mig,..tyvärr inte så sällan då man trycker på "sänd" knappen och allt man skrivit försvinner!! :(
Ofta när jag loggar in tycker jag först att det är märkligt att ingen annan har skrivit efter mig i flertalet artiklar men sen då man öppnar dessa så ser man att det finns flera kommentarer efter ... ????
Nu vet jag inte ens om det jag skriver nu kommer att publiceras då detta ju är forumet och det fungerar bara i bland för mig ... :(

Uppdaterat: 2013-09-24 10:16

Känner inte alls av de problem som du råkat ut för Mistro - frånsett att uppdateringen av artikelkommentarer inte fungerar bra f n. Jag har t v valt att inte vara inloggad annat än när jag skriver ett inlägg för då fungerar det i alla fall lite bättre med att se vilka artiklar som är kommenterade nyligen. Vilken Webb-läsare använder du ? Jag kör mestadels med Chrome.

Uppdaterat: 2013-09-24 10:56

Använder inte Chrome på någon dator då jag inte gillar det.
Men sonen har Chrome på sin men även på den blir det liknande problem. !??
Numera har jag kunnat se och skriva inlägg i forumet ( de senaste veckorna ) men problemen med buggarna för övrigt har blevit värre.
Inlagda kommentarer tar också tid innan de uppdateras och tiden för senaste inlagda kommentar stämmer inte heller.
Detta gör att man får gå in i varje artikel och se om någon har svarat för att säkert veta istället för att bara snabbt scrolla förbi alla artiklar.

Kan ju givetvis vara så att det är fel på mina datorer om nu få eller inga andra har dessa problem så jag får se vad som kan göras om problemen fortsätter.

Uppdaterat: 2013-09-24 13:13