Renault Espace har gått från praktisk minibuss till något som närmast liknar en uppblåst kombi. Transformationen är inte allt igenom lyckad.
Renault Espace har gått från praktisk minibuss till något som närmast liknar en uppblåst kombi. Transformationen är inte allt igenom lyckad.
Kommentarer
Hahaha, 0,46 liter milen? När? ..hur lyckas man få till dessa låga siffror? Det går inte ens köra en Golf på den siffran...jag tror den verkliga förbrukningen lär hamna på 0,75-0,8 liter/mil
Visserligen en s k fullhybrid men tveksamt om ens Toyota skulle lyckas få ner förbrukningen såpass mycket för det är ju en relativt rymlig bil trots allt.
Är väl inte konstigt att nå 0,46 enligt WLTP med en fullhybrid med 2kWh batterikapacitet. Eller vad är det märkvärdiga med det?
Mitt plåtschabrak som inte är en hybrid kör jag på < 0,55 l/mil trots automatlåda och turbomotor. (Dvs lägre än WLTP blandad som är 0,55 l/mil). Varför skulle inte plåtschabraket Espace klara det som har mer avancerad teknik?
När ViB testade plåtschabrak i C-segmentet så hade Renault Austral samma testförbrukning som WLTP blandad körning.
Varför skulle inte Espace klara WLTP-siffrorna i verklig trafik när andra plåtschabrak från Renault klarar det?
Alla som skriver plåt***** borde stängas av
Att Dacia Jogger är billigare är inte så konstigt, den känns även mycket billigare. Komfort, stolar, material i inredningen, utrustning, motor (effektsvagare), infotainmentsystem osv osv. Allt är billigare och enklare, och känns och upplevs också som det.
+100, V8 ! Synnerligen uttjatat !
Plåtschabrak!
MVH AL
Du är härmed avstängd.
😂😂 kul med lite humor på forumet istället för alla påhopp
För alla er som av någon outgrundlig anledning tar bilvalet personligt och av det skälet känner er kränkta över uttrycket plåtschabrak kan jag meddela att jag slutar använda detta uttryck från och med idag.
Plåtschabrak går därför i graven och ersätts med termen plåtskrälle istället.
Så kanske alla lättkränkta mår lite bättre.😅
MVH AL
Har inget med nån lättkränkthet att göra A.L - det är enbart synnerligen uttjatat av dig och Raphael. Och de flesta kallar fordonen vi mestadels diskuterar för bilar såvitt jag förstått - oavsett var de är tillverkade och oavsett tillverkare.
Jodå Pi, det handlar om märkesfanatism. Det är precis där problemet ligger.
Men jag respekterar att folk har olika bakgrund, förstånd och förmågor och byter därvid till plåtskrälle istället.
MVH AL
Är det jättesvårt att använda det etablerade begreppet bil i sammanhanget, A.L ?
Ett evinnerligt upprepande av samma begrepp kan ju vara ett utryck för översitteri. Eller försök till sådant.
Jag hoppas inte AL lever i förställningen om att Tesla är så jädra mycket bättre plåtskrälle än alla andra schabrak.
Underbar kommentar Axa!
Nejdå, Tesla är inte särskilt tillförlitlig om man får tro på besiktningsstatistiken. Där ligger den ju nere på samma nivåer som omnämnda plåtskrällen.
Dessutom är den svindyr att reparera.
Men lustigt är att Tesla dömdes ut här i trådarna - framförallt av den personen som förespråkar plåtskrällen. Det var bara två eller tre år sedan det uttrycktes att Tesla inte skulle överleva.
Nu är det en motsatt situation som råder. Allehanda plåtskrällen tappar marknadsandelar medan Tesla går som tåget.
Personligen tycker jag det är en av de mer intressanta sidorna av bilbranschen. Det kan svänga snabbt.
MVH AL
AL
Nåja, Tesla har faktiskt tappat marknadsandelar globalt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.