D2 och D3 är identiska motorer, förutom mjukvaran, växellådorna likadana. Vet inte hur prisbilden skiljer men i praktiken borde det inte skilja nämnvärt. Jag har hört vissa tycka att D2’an känns lite kväst mot D3, men ts måste ju prova för all del. Min tanke var att om man initialt kikar på T4 med 180hk så är det runt dess prestanda man tänker sig. Men som sagt, provkör, ett mustigt vridmoment kan ha större betydelse än en kvick 0-100-tid.
D2 och D3 är identiska motorer, förutom mjukvaran, växellådorna likadana. Vet inte hur prisbilden skiljer men i praktiken borde det inte skilja nämnvärt. Jag har hört vissa tycka att D2’an känns lite kväst mot D3, men ts måste ju prova för all del. Min tanke var att om man initialt kikar på T4 med 180hk så är det runt dess prestanda man tänker sig. Men som sagt, provkör, ett mustigt vridmoment kan ha större betydelse än en kvick 0-100-tid.