PSA kan ju behöva lära sig hur man bygger lågt luftmotstånd, den konsten kan man inte, förra Astra hade Cw 0.25, den nya 0.28, trots flera extrema åtgärder, 0.28 nådde Opel redan 1986, ingen vidare utveckling.
C5X är redan det ett exempel, även Peugeot 408. De har sttömlinjeformade låga karosser men förhöjd markfrigång som gör dem till crossovers. Men det är inte så att kunderna strömmar till C5X. Kunderna väljer SUV.
Kommentarer
En klok människa! Äntligen en dirre som tar bladet från munnen.
PSA kan ju behöva lära sig hur man bygger lågt luftmotstånd, den konsten kan man inte, förra Astra hade Cw 0.25, den nya 0.28, trots flera extrema åtgärder, 0.28 nådde Opel redan 1986, ingen vidare utveckling.
Det är mycket miljötänk nu utom för bilar, bilar skall vara så stora och tunga som möjligt idag.
C5X är redan det ett exempel, även Peugeot 408. De har sttömlinjeformade låga karosser men förhöjd markfrigång som gör dem till crossovers. Men det är inte så att kunderna strömmar till C5X. Kunderna väljer SUV.
Crossover är väl en biltyp som inte riktigt bestämt sig för vad den vill vara..:)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.