Dagens kupévärmare är små och diskreta men kan väsnas som gamla dammsugare. De ”smarta” elementen är heller inte så energisnåla som man kan tro. Det visar vårt test av nio olika värmare.
Dagens kupévärmare är små och diskreta men kan väsnas som gamla dammsugare. De ”smarta” elementen är heller inte så energisnåla som man kan tro. Det visar vårt test av nio olika värmare.
Kommentarer
Att ViB har problem med ljudnivån från kupevärmarna är underligt. Mirr råd till dem är att sitt inte kvar i bilen och vänta när värmaren är på utan gör som jag. Starta den och lämna bilen - gå in och drick något eller ät Er frukost eller annat pysselarbete och låt värmaren göra sitt jobb i fred. Gå sen ut till bilen - ta loss värmarkabeln öppna dörren och stig in iden varma ? bilen beroende på vilken värmare och tid Ni valt. Hoppas Ni kan dra nytta av tipset. Alfie
Ja, ljudnivån för elektriska kupévärmare måste nog vara det sista kriteriet när man väljer värmare.
@Alfie: Det är väl ingen som sätter sig i en kall bil, startar kupévärmaren, och tålmodigt sitter kvar tills bilen känns varm, och därefter går ut och kopplar loss värmarkabeln. Eller?
40-talisten - uppfattade en aning ironi i detta ifrån Alfies sida - alltså att ViB tydligen också bedömer ljudnivån.
Har en sån där gammal orange Calix i plåt på 2000W.
Tyst cylinderfläkt och extremt effektiv, 10-15 min en vanlig vinterdag och det är sommar i bilen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.