Personligen tror jag att det ligger mer bakom den traditionella bilindustrins tapp än chipbrist. Konsumenterna väntar nog helt enkelt med en av de större köpen i sitt liv i och med att omställningen står inför dörren, till andra drivlinor. Blir hårt och smärtsamt samt kan gå fortare än vi anar.
Vems ideologi ska "släpas" ?
Fortfarande är min uppfattning att fabriken drabbats av dels materialbrister men även efterfråge problem. Det är oerhört känsligt uppgift för den traditionella bilbranschen om det kommer till börsens kännedom, då blir det till att hålla i hatten.
Den fabriken tillverkar väl uteslutande (?) bilar med förbränningsmotor och där kan ju efterfrågan trots allt vika rätt snabbt. Se bara hur t ex Golf fallit i nybilsförsäljning i vårt land. Sen kan förvisso komponentbristen ha betydelse även i det fallet men gissar trots allt att det också är en efterfråge-minskning på förbränningsmotor-bilar generellt.
Kommentarer
Personligen tror jag att det ligger mer bakom den traditionella bilindustrins tapp än chipbrist. Konsumenterna väntar nog helt enkelt med en av de större köpen i sitt liv i och med att omställningen står inför dörren, till andra drivlinor. Blir hårt och smärtsamt samt kan gå fortare än vi anar.
Vilket knappast är korrekt med tanke på att väntetiden på en ny bil kan hamna på ett år...
Kanske läge att släpa ideologin och ta in fakta?
MVH AL
Vems ideologi ska "släpas" ?
Fortfarande är min uppfattning att fabriken drabbats av dels materialbrister men även efterfråge problem. Det är oerhört känsligt uppgift för den traditionella bilbranschen om det kommer till börsens kännedom, då blir det till att hålla i hatten.
Den fabriken tillverkar väl uteslutande (?) bilar med förbränningsmotor och där kan ju efterfrågan trots allt vika rätt snabbt. Se bara hur t ex Golf fallit i nybilsförsäljning i vårt land. Sen kan förvisso komponentbristen ha betydelse även i det fallet men gissar trots allt att det också är en efterfråge-minskning på förbränningsmotor-bilar generellt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.