Bild
Nästa artikel

Bilen tar huvudrollen

Att amerikanarna älskar stora bilar med släp, det är ingen nyhet. Förra månaden återfanns inte mindre än tre pickupmodeller bland de fyra mest sålda bilarna i USA: 1. Ford F-series, 54 410 2. Chevrolet Silverado, 43 698 3. Toyota Camry, 24 851 4. (Chrysler) Ram, 24 522 Jag pratar förstås om F-series, Silverado och Ram – där Ram är den eviga trean. I ett försök att kasta om ordningen prövar nu Chrysler en ny typ av marknadsföring. Tillsammans med NBC presenterar man ett tv-program där den terrängkompetenta modellvarianten Ram Outdoorsman står i centrum. Serien ska ta med tittarna på äventyr i jakt- och fiskemarker runt om i USA, alltid med en Ram som färdmedel. Men att bara produktplacera bilen i bild i varje avsnitt räcker inte. Namnet på tv-programmet: Ram Outdoorsman.

Kommentarer

#1
2011-10-18 14:13

Och amerikanerna skulle när krisen var som värst för några år sedan börja bygga små, bränslesnåla bilar. Hur gick det?

#2
Raymond K
2011-10-18 15:23
#3
2011-10-18 21:36

Lite som Volvos pinsamma "artiklar" på Aftonbladet... Skräp :p

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.