Fel efter 22 000 mils körning

Modell
Årsmodell
1999
Beskrivning av problemet
Kan dela med mig från många mil
1) 7000 Mil - Startspärr lyser, kan inte starta bilen.
2) 1000 Mil - Strejkande torkarmar
3) 10500 Mil - Klonk från framvagn
4) 10600 Mil - Vakumslang till bromsarna spräckt
5) 12 000 Mil - Bakdörr låser sig, går inte att öppna (Baklås)
6) 12500 - Mil, Bromsar + belägg
7) 14 000 Mil - AC Kompressor skurit
8) 14 000 Mil - Något går fel med trumbromsen, sprutar bromsvätska från cylindern bak som sabbar allt,
9) 14500 Mil - fjäderbrott fram
10) 18 000 Mil, Skivor + belägg fram
11) 18 000 Mil - Går knappt att få i 3:ans växel , trög växlat överlag
12) 20 000 Mil - Dags igen för Klonk i framvagn
13) 21 000 Mil - Skrap och klonk
Lösning på problemet
1) Åtgärd hela instrument panelen plockas bort , och kabeln mellan tändlås och data box löds om
2) Byta till nya , vanligt fel på VAG bilar
3) Byte av gummi bussningar fram , vanligt Vag Fel
4) Bytte till ny, vanligt skoda fel
5) Riva hela dörren och fixa
6) Nya delar
7) Byte kompressor
8) Helt nya delar igen
9) Nya fjädrar
10) Nya skivor + belägg
11) Oljebyte växel låda samt packningar
12) Byte av gummi bussningar fram
13) Byta länkarmar och spindeleder (Alla)
Övriga kommentarer
Detta är bara i stora drag , finns fler "skit-fel" som har inträffat., Spindelleder, fönsterhissar mm
Sedan minskade de kamremsbyte intervall från 18 000 Mil ner till 12 000 Mil.

Bilen servad varje 1500 Mil, olja , filter osv, batteri 2 stycken
Modellbenämning
1.6 GLX