Ser fram mot ett kommande test av Microlino på ViB. Ett test där ViBs redaktion vågar lägga gamla förlegade bilnormer åt sidan och inte avfärdar smarta små elbilar som dåliga skämt, utan istället fokuserar på vilken sorts persontransport som är mest hållbar och miljöekonomisk för framtiden.
Ger mig själv rätt här, jag såg inte länken att klicka runt förrän nu.
Men, jag måste rätta ViB: Monteverdi 375 har inte någon (426) Hemi, de har den konventionella 440:n. Jag tror inte Monteverdi nånsin använde Hemin, den är betydligt större rent måttmässigt, och därmed svårare att stuva ner.
Snygg bil i vart fall!
#6 • Uppdaterat: 2021-02-02 13:13
Gäst (ej verifierad)
@hultarn:
Ringde en klocka nånstans för mig och efter en snabbkoll så verkar det som att man använde 426 Hemin i åtminstone en bil, Hai. Knappast att man kan kalla den serieproducerad dock med enligt uppgift bara fyra tillverkade. En bil man minns från uppväxtens dreglande i biltidningar: http://www.allpar.com/cars/adopted/misc/monteverdi-hai.html I bakgrunden på bilden ovan syns f.ö. en Monteverdi Safari, en tidig lyx-suv.
Rålle G: ja, du har rätt, de använde Hemin endast till Hai, och då var det bara 2 prototyper plus två kopior byggda av resterande delar, så någon serietillverkning vart det aldrig. (google är bra.. ) :-)
Oavsett, så var 440 alltid av den konventionella typen, Hemin gjordes inte större än 426.
Kommentarer
Är det en Monteverdi på bilden? Läcker är den i var fall!
Lite deprimerande att det som fastnar på en bilmässa är tramsiga prototyper och gammal skåpmat.
Ser fram mot ett kommande test av Microlino på ViB. Ett test där ViBs redaktion vågar lägga gamla förlegade bilnormer åt sidan och inte avfärdar smarta små elbilar som dåliga skämt, utan istället fokuserar på vilken sorts persontransport som är mest hållbar och miljöekonomisk för framtiden.
Antingen eller pöjk? Får man inte en Lamborgini så gäller en kuvös...Ungdomen är allt för splittad i tänket.
Ger mig själv rätt här, jag såg inte länken att klicka runt förrän nu.
Men, jag måste rätta ViB: Monteverdi 375 har inte någon (426) Hemi, de har den konventionella 440:n. Jag tror inte Monteverdi nånsin använde Hemin, den är betydligt större rent måttmässigt, och därmed svårare att stuva ner.
Snygg bil i vart fall!
@hultarn:
Ringde en klocka nånstans för mig och efter en snabbkoll så verkar det som att man använde 426 Hemin i åtminstone en bil, Hai. Knappast att man kan kalla den serieproducerad dock med enligt uppgift bara fyra tillverkade. En bil man minns från uppväxtens dreglande i biltidningar: http://www.allpar.com/cars/adopted/misc/monteverdi-hai.html I bakgrunden på bilden ovan syns f.ö. en Monteverdi Safari, en tidig lyx-suv.
Rålle G: ja, du har rätt, de använde Hemin endast till Hai, och då var det bara 2 prototyper plus två kopior byggda av resterande delar, så någon serietillverkning vart det aldrig. (google är bra.. ) :-)
Oavsett, så var 440 alltid av den konventionella typen, Hemin gjordes inte större än 426.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.