Lista

Lista: Fredriks favoriter i Genève

10 mars 2017
Vi Bilägares motorjournalist Fredrik Diits Vikström listar vilka bilar som gjorde mest intryck på årets bilsalong i Genève.

Kommentarer

#1 • 10 mars 2017
hultarn
Är det en Monteverdi på bilden? Läcker är den i var fall!
#2 • 10 mars 2017
L. Mäkinen
Lite deprimerande att det som fastnar på en bilmässa är tramsiga prototyper och gammal skåpmat.
#3 • 10 mars 2017
Mattse
Ser fram mot ett kommande test av Microlino på ViB. Ett test där ViBs redaktion vågar lägga gamla förlegade bilnormer åt sidan och inte avfärdar smarta små elbilar som dåliga skämt, utan istället fokuserar på vilken sorts persontransport som är mest hållbar och miljöekonomisk för framtiden.
#4 • 10 mars 2017
Tvärnit
Antingen eller pöjk? Får man inte en Lamborgini så gäller en kuvös...Ungdomen är allt för splittad i tänket.
#5 • 10 mars 2017
hultarn
Ger mig själv rätt här, jag såg inte länken att klicka runt förrän nu. Men, jag måste rätta ViB: Monteverdi 375 har inte någon (426) Hemi, de har den konventionella 440:n. Jag tror inte Monteverdi nånsin använde Hemin, den är betydligt större rent måttmässigt, och därmed svårare att stuva ner. Snygg bil i vart fall!
#6 • 10 mars 2017
Rålle G.
@hultarn: Ringde en klocka nånstans för mig och efter en snabbkoll så verkar det som att man använde 426 Hemin i åtminstone en bil, Hai. Knappast att man kan kalla den serieproducerad dock med enligt uppgift bara fyra tillverkade. En bil man minns från uppväxtens dreglande i biltidningar: http://www.allpar.com/cars/adopted/misc/monteverdi-hai.html I bakgrunden på bilden ovan syns f.ö. en Monteverdi Safari, en tidig lyx-suv.
#7 • 13 mars 2017
hultarn
Rålle G: ja, du har rätt, de använde Hemin endast till Hai, och då var det bara 2 prototyper plus två kopior byggda av resterande delar, så någon serietillverkning vart det aldrig. (google är bra.. ) :-) Oavsett, så var 440 alltid av den konventionella typen, Hemin gjordes inte större än 426.