Vi Bilägares forum

MMI Uppdatering? Bluetooth? Audi A6 2008

MMI Uppdatering? Bluetooth? Audi A6 2008

Hejsan

Har en Audi A6 2008 Multitronic
Efter vad jag har läst så tror jag att min MMI är 2G versionen... eftersom jag har ingen navigation eller bluetooth i bilen!
Men efter bilderna och inställningarna jag ser i instruktionsboken till bilen, så verkar min MMI se väldigt gammal ut. Färgerna på displayen är bara röda och val för olika inställningar är begränsade!

Nu är min fråga hur jag ska uppdatera den... Är det en CD man matar in och så uppdateras den automatiskt, eller måste man ha en del från bilen kopplad med en dator?

Krävs det mycket erfarenhet för att göra detta?

Och efter mina beskrivningar av att den är gammal, vilken är den nyaste versionen som passar bilen?

Jag är inte helt säker på om bilen inte har bluetooth, eftersom på ratten så finns det en knapp mitt emot MODE knappen som visar ett ansikte med ljudvågor som flyger ut? och när man trycker på knappen så står det *No BAT. Attached*...på displayen mellan hastighetsmätarna?? Kan detta ha något med bluetooth och göra?

Skulle vara jätte tacksam om någon kunde ge lite info
Tack i förhand
Armando

Uppdaterat: 2015-09-16 16:13

Kommentarer

http://www.eftermontera.se/audi/vilken_mmi.html#mmi2g

Börja här, låter som du har basic eller basic plus.
Har du knappar som Nav och Phone har du basic plus och kan eftermontera saker som bluetooth om jag förstår sidan rätt.

http://www.m-sjoberg-ab.se/pdf/infoblad/Identifiering%20av%20olika%20Audi%20MMI%20versioner%20111208.pdf

Längst ner beskriver dom hur du får fram mjukvaruversion.

Uppdaterat: 2015-03-01 16:01
– Har du sett den nya filmen om lastbilar? – Nä, men jag har sett trailern.

Fråga på www.nordicaudi.com där finns det information om varje Audi modell i forumet. Läste att man kan aktivera så att oljetemp syns i instrumentklustret, något jag tänker göra. Då ser man exakt grader på motoroljan och även turbotryck. Gäller dock Audi C7, vet ej om det även går på C6.

Uppdaterat: 2015-03-01 16:56
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.