Vad är vitsen med laddhybrid till en sådan prestandabil? Kunderna till dessa rikemansbilarna lär inte ha stort intresse att spara bensin med hybriddriften. Eller är det bara för att skruva upp systemeffekten med elmotor också? Eller är det bara BMW som vill framstå som miljövänliga och/eller komma runt utsläppsregler?
Nisse, du som också är "gammal i gården" - måste ha sett att det inträffat ett "systemskifte" med elbilarnas inträde på arenan avseende formgivning - speciellt fronten - men även resten av bilen. Idag finns bara ett företag som tillverkar snygga /harmoniska bilar: Polestar. Även Porsche får "godkänt" - men dom fuskar i TV-reklamen med inlagt motorljud- knappt hörbart.
40-talisten: enbart för "show- off" hos kunderna. Det kunde lika gärna ha varit en Aventador - men den har begränsat innerutrymme. BMW har - uppenbarligen - fått stort intresse för bilen och gör den för att tjäna pengar - och i viss mån - "show off".
Du är rolig du N-iklas - du ser Opel-detaljer i snart sagt alla andra bilar.
Ja det är ju väldigt självklart och inget konstigt alls.
Det man känner till ser man, det man inte känner till ser man inte, det är därför andra inte ser Opeldetaljer i andra bilar, de har inget minne av någonting från Opel (och har vanligtvis heller aldrig sett det ens en enda gång) och ser därför inte det uppenbara.
Detta vet övriga tillverkare mycket väl, och anser sig därför kunna plocka fritt vad de har lust från Opel eftersom inget bryr sig ett smack om man tar något därifrån.
Inte ens när Opel har patent på en grej erkänner folk att det kommer från Opel, så det är öppet smörgåsbord.
N-iklas - det kan m a o aldrig förekomma att det du ser som en Opel-detalj faktiskt har sitt ursprung på nåt helt annat ställe - för du studerar väl inte alla bilmärken lika noga som ditt älskade Opel antar jag.
Det är hur bilen ser ut i verkligheten som spelar roll, inte pressbilder. Polestar må se snygga ut på affischerna men är fruktansvärt fula i verkligheten.
Den här har jag inte sett men i4 och iX som jag tycker är riktigt snygga.
Det är hur bilen ser ut i verkligheten som spelar roll, inte pressbilder. Polestar må se snygga ut på affischerna men är fruktansvärt fula i verkligheten.
Den här har jag inte sett men i4 och iX som jag tycker är riktigt snygga.
Ja iX är riktigt snygg irl. Tyckte den såg hemsk ut på pressbilderns.
Kommentarer
Huga, det var då en otäck Heffaklump!
Är fronten en karikatyr?
Vad är vitsen med laddhybrid till en sådan prestandabil? Kunderna till dessa rikemansbilarna lär inte ha stort intresse att spara bensin med hybriddriften. Eller är det bara för att skruva upp systemeffekten med elmotor också? Eller är det bara BMW som vill framstå som miljövänliga och/eller komma runt utsläppsregler?
Nisse, du som också är "gammal i gården" - måste ha sett att det inträffat ett "systemskifte" med elbilarnas inträde på arenan avseende formgivning - speciellt fronten - men även resten av bilen. Idag finns bara ett företag som tillverkar snygga /harmoniska bilar: Polestar. Även Porsche får "godkänt" - men dom fuskar i TV-reklamen med inlagt motorljud- knappt hörbart.
40-talisten: enbart för "show- off" hos kunderna. Det kunde lika gärna ha varit en Aventador - men den har begränsat innerutrymme. BMW har - uppenbarligen - fått stort intresse för bilen och gör den för att tjäna pengar - och i viss mån - "show off".
Jag vill inte ha en sån XM heller.
WOW! Ser ut som en tank, hade jag haft råd så hade jag definitivt ställt mig i kön!
Vill du att folk ska skratta åt dig och din monsterbil?
Jag struntar i vad andra tycker om min bil, huvudsaken är att jag själv gillar den - borde fler göra!
Opel bakljus, underlig ide, vill den som köper BMW för 2 miljoner bli förväxlad med en Opel...
Du är rolig du N-iklas - du ser Opel-detaljer i snart sagt alla andra bilar.
N-iklas, de som köper "monstret" har aldrig tittat på Opel....
raks: jag har inversen av "monstret" - en bil som ser relativt alldaglig ut - fast snygg :o), men har:
-2.9 l Ferrari dubbelturbo om 510 hk. 8vxl ZF. AWD.
-lättviktsbygge
-torque vectoring (Advanced Chassis Control) för att kompensera för relativt högbygge
Ja det är ju väldigt självklart och inget konstigt alls.
Det man känner till ser man, det man inte känner till ser man inte, det är därför andra inte ser Opeldetaljer i andra bilar, de har inget minne av någonting från Opel (och har vanligtvis heller aldrig sett det ens en enda gång) och ser därför inte det uppenbara.
Detta vet övriga tillverkare mycket väl, och anser sig därför kunna plocka fritt vad de har lust från Opel eftersom inget bryr sig ett smack om man tar något därifrån.
Inte ens när Opel har patent på en grej erkänner folk att det kommer från Opel, så det är öppet smörgåsbord.
N-iklas - det kan m a o aldrig förekomma att det du ser som en Opel-detalj faktiskt har sitt ursprung på nåt helt annat ställe - för du studerar väl inte alla bilmärken lika noga som ditt älskade Opel antar jag.
BMW verkar ha taktkänsla om vad som ligger i tiden. Den tänkta kundkretsen av smaklösa rika ryssar finns ju inte kvar som köpare.
Tjalle
Det är hur bilen ser ut i verkligheten som spelar roll, inte pressbilder. Polestar må se snygga ut på affischerna men är fruktansvärt fula i verkligheten.
Den här har jag inte sett men i4 och iX som jag tycker är riktigt snygga.
Axa, smaken är som.........
Ja iX är riktigt snygg irl. Tyckte den såg hemsk ut på pressbilderns.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.