Life, "behöver", självklart inte 234/290, men det "synkar" med formgivningen - a`la Koja. Dvs "liten tuff bil". Vw använder - självklart - ett av de befintliga drivaggregaten. Extrakostnaden jfr unikt aggregat är måttlig. Pga batterivikten, blir accelerationen - speciellt i högre farter - inte lika imponerande som siffrorna indikerar.
Uppdaterat: 2021-09-06 18:41
Gäst (ej verifierad)
Man får hoppas att den inte blir riktigt lika futuristisk som konceptet. Och varför 19 cm markfrigång, när den är tänkt främst som en stadsbil? Med "debut 2025" lär VW vara väldigt sena på bollen med en mindre och prisvärd bil.
Ja, med debut 2025 så kan man knappast säga att de som "tjatat" på en mindre/billigare elbil fått ett alternativ. Det är nämligen ett bra tag fram till 2025...
Förhoppningsvis kommer andra intressanta alternativ på marknaden före denna.
Hacken - det finns ju annat att välja om man skall ha den som "enda familjebilen". Sen består ju inte heller alla familjer av så många individer så den kommer säkert att kunna fungera även som "enda familjebilen". Däremot är den ju så långt borta tidsmässigt så det är svårt att säga så mycket om den.
Kommentarer
Hoppas den blir lite kaxig som Lupo/Up och inte en mespropp som Fox.
Nu fick väl alla som tjatat om en liten och billig elbil äntligen ett alternativ.
"Det sitter en elmotor på framaxeln som levererar 234 hästkrafter och ett vridmoment på 290 Newtonmeter."!
Behövs det verkligen på en småbil?
I så fall varför?
När VW typ 1 hade blivit lite civiliserad hade den 34 hk och den betraktades ändå inte som en småbil då.
Saabnisse
Frågan är vad den väger? Det verkar vara lite större batteri i denna och då kanske det behövs lite kräm för att den ska upplevas pigg.
Axa, Megane E-tech är ju betydligt större och klarar sig med 130 hk med den lilla motorn, ID Life är ju mindre och bör vara lättare.
Är det någon form av GT-variant man vill ta fram?
I så fall hoppas jag det kommer en mer normal variant också.
Life, "behöver", självklart inte 234/290, men det "synkar" med formgivningen - a`la Koja. Dvs "liten tuff bil". Vw använder - självklart - ett av de befintliga drivaggregaten. Extrakostnaden jfr unikt aggregat är måttlig. Pga batterivikten, blir accelerationen - speciellt i högre farter - inte lika imponerande som siffrorna indikerar.
Man får hoppas att den inte blir riktigt lika futuristisk som konceptet. Och varför 19 cm markfrigång, när den är tänkt främst som en stadsbil? Med "debut 2025" lär VW vara väldigt sena på bollen med en mindre och prisvärd bil.
Ja, med debut 2025 så kan man knappast säga att de som "tjatat" på en mindre/billigare elbil fått ett alternativ. Det är nämligen ett bra tag fram till 2025...
Förhoppningsvis kommer andra intressanta alternativ på marknaden före denna.
Den ser ut att ha en halv ratt. Fin som modell men för liten för att funka som enda familjebilen.
Ja det är verkligen otäckt, men vi får väl hoppas att de sansar sig innan den kommer i produktion.
Annars är det väl bara att hoppas på kusinen från Skoda, som brukar vara lite förnuftigare och större och kusinen från Seat (eller Cupra?).
Hacken - det finns ju annat att välja om man skall ha den som "enda familjebilen". Sen består ju inte heller alla familjer av så många individer så den kommer säkert att kunna fungera även som "enda familjebilen". Däremot är den ju så långt borta tidsmässigt så det är svårt att säga så mycket om den.
Flipp eller flopp?
Jag tror på flipp:
- särpräglat - men "positivt" utseende - inkl. markfrigång. Honda har visat bil med snarlikt utseende.
-tänk som instegs-bil för "yngre paret" - utan barn - men kanske hund.
-"stark" elmotor bonus för några.... Kombinerat med "häftig" "elbils - varningssignal"?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.