Övergrepp och giftutsläpp är vanligt i omställningen till elbilar, enligt en ny rapport – och biltillverkarna kritiseras för att inte ta ansvar. Ingen av dem får toppbetyg, men här är märkena som klarar sig minst dåligt.
Övergrepp och giftutsläpp är vanligt i omställningen till elbilar, enligt en ny rapport – och biltillverkarna kritiseras för att inte ta ansvar. Ingen av dem får toppbetyg, men här är märkena som klarar sig minst dåligt.
Kommentarer
Hur kan världens största biltillverkare Toyota saknas?
Toyota gör väl inte så många elbilar att det går att mäta påverkan på planeten?
Fascinerande att biltillverkarna inte kan svara på sånt här när vi måste redovisa vilket smältverk saker kommer ifrån så fort vi ska leverera till bilindustrin.
Inget nytt direkt, men bra att det kommer ut i skrift. En motpol till alla "undersökningar" ogenerat lovordar batterihärkena.
Med tanke på hur många hybrider Toyota tillverkar så lär det bli stora mängder battericeller ändå.
Med tanke på kapaciteten i ett hybridbatteri så räcker ett Toyota elbilsbatteri till åtminstone 60 hybrider eller 5 laddhybrider.
Exakt, så de lär vara många gånger större batteriköpare än Mitsubishi som finns med i undersökningen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.