Så nu är det Audi som kopierar kinesiska bilar, maken till dåligt självförtroende och desperation, även om det för all del är en ganska lyckad "kopia" snyggare än originalen, som samtliga ser ut som en korsning mellan en banan och en ananas, där endast namnet skiljer - eller vad nu de intetsägande bokstavskombinationerna ska kallas.
Så nu är det Audi som kopierar kinesiska bilar, maken till dåligt självförtroende och desperation, även om det för all del är en ganska lyckad "kopia" snyggare än originalen, som samtliga ser ut som en korsning mellan en banan och en ananas, där endast namnet skiljer - eller vad nu de intetsägande bokstavskombinationerna ska kallas.
Europas varumärken är helt ointressanta i Kina därför måsta man uppfinna sig själv på nytt för att kunna sälja bilar där. Har inget med självförtroende eller desperation att göra . Endast ett nytt sätt att försöka tjäna pengar i Kina.
”Vårt samarbete återspeglar andan av de bästa av två världar och har inrättats för att gemensamt organisera utveckling, inköp, produktion och försäljning, säger Fermín Soneira som är ny vd för partnerskapet mellan SAIC och Audi.”
Uppdaterat: 2024-11-09 21:08
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
”Vårt samarbete återspeglar andan av de bästa av två världar och har inrättats för att gemensamt organisera utveckling, inköp, produktion och försäljning, säger Fermín Soneira som är ny vd för partnerskapet mellan SAIC och Audi.”
Så du tycker det är bra att Audi lägger ned fabriker i EU och låter Kinaföretag utveckla och tillverka deras bilar?
”Vårt samarbete återspeglar andan av de bästa av två världar och har inrättats för att gemensamt organisera utveckling, inköp, produktion och försäljning, säger Fermín Soneira som är ny vd för partnerskapet mellan SAIC och Audi.”
Så du tycker det är bra att Audi lägger ned fabriker i EU och låter Kinaföretag utveckla och tillverka deras bilar?
Är väl en möjlighet för dom att överleva, tillverkning i Tyskland är åt helsicke för dyrt. Även VW sliter med detta problem.
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
”Vårt samarbete återspeglar andan av de bästa av två världar och har inrättats för att gemensamt organisera utveckling, inköp, produktion och försäljning, säger Fermín Soneira som är ny vd för partnerskapet mellan SAIC och Audi.”
Så du tycker det är bra att Audi lägger ned fabriker i EU och låter Kinaföretag utveckla och tillverka deras bilar?
Är väl en möjlighet för dom att överleva, tillverkning i Tyskland är åt helsicke för dyrt. Även VW sliter med detta problem.
Ja såklart är det det, men det är som att kissa i byxan.
VW-chefen sa vill jag minnas att det tar dubbla tiden att bygga elbil i Tyskland som i Kina...då kan man inte bara skylla på höga löner och högt elpris (även fast det är KASS och kunde undvikas)
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
Teslas fabrik utanför Berlin använder också el från Tyskland men de bygger en bil på 10 timmar medan det tar 30 timmar för VW.
Det finns många olika orsaker till varför det går motigt för tysk bilindustri så att skylla allt på höga energipriser är lite för enkelt :)
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
Teslas fabrik utanför Berlin använder också el från Tyskland men de bygger en bil på 10 timmar medan det tar 30 timmar för VW.
Det finns många olika orsaker till varför det går motigt för tysk bilindustri så att skylla allt på höga energipriser är lite för enkelt :)
"lite för enkelt" bara ta del av flera som kommenterar i media om Tysklands hela basindustri står inför och det stavas energipriser. man har förlitat sig på billig rysk gas och lade ner sin kärnkraft därav problemen
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
Teslas fabrik utanför Berlin använder också el från Tyskland men de bygger en bil på 10 timmar medan det tar 30 timmar för VW.
Det finns många olika orsaker till varför det går motigt för tysk bilindustri så att skylla allt på höga energipriser är lite för enkelt :)
"lite för enkelt" bara ta del av flera som kommenterar i media om Tysklands hela basindustri står inför och det stavas energipriser. man har förlitat sig på billig rysk gas och lade ner sin kärnkraft därav problemen
Det är givetvis en korrekt iakttagelse men artikeln vi kommenterar handlar ju om bilindustrin specifikt och där finns det många orsaker till varför läget är som det är.
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
Teslas fabrik utanför Berlin använder också el från Tyskland men de bygger en bil på 10 timmar medan det tar 30 timmar för VW.
Det finns många olika orsaker till varför det går motigt för tysk bilindustri så att skylla allt på höga energipriser är lite för enkelt :)
"lite för enkelt" bara ta del av flera som kommenterar i media om Tysklands hela basindustri står inför och det stavas energipriser. man har förlitat sig på billig rysk gas och lade ner sin kärnkraft därav problemen
Det är givetvis en korrekt iakttagelse men artikeln vi kommenterar handlar ju om bilindustrin specifikt och där finns det många orsaker till varför läget är som det är.
Energikostnaderna är en bärande del i alla ekonomier så även i Tyskland det handlar inte enbart om bilindustrin nu är ju Vi Bilägare en tidning med bilen sim inriktning men krisen är större än så.
Bilindustrin påverkar ju även andra delar i ekonomin så nog är det relevant även i detta forum.
Ett Exempel vad skulle hända om Volvo hamnade i samma situation och vad skulle det betyda för främst Göteborg.
Kommentarer
Så nu är det Audi som kopierar kinesiska bilar, maken till dåligt självförtroende och desperation, även om det för all del är en ganska lyckad "kopia" snyggare än originalen, som samtliga ser ut som en korsning mellan en banan och en ananas, där endast namnet skiljer - eller vad nu de intetsägande bokstavskombinationerna ska kallas.
"ska locka nya köpare" tramsigt
Europas varumärken är helt ointressanta i Kina därför måsta man uppfinna sig själv på nytt för att kunna sälja bilar där. Har inget med självförtroende eller desperation att göra . Endast ett nytt sätt att försöka tjäna pengar i Kina.
Audi ser ut att hellre vilja finnas i Kina än i Europa, så varför inte flytta dit firman direkt?
"Konceptet är ett partnerskap med den kinesiska biltillverkaren SAIC"
Är det verkligen ingen av er som har synpunkter på den här bilen som ser fördelarna.
Den kanske förenar det bästa från de båda tillverkarna ?
Ökat beroende av kina, skulle det vara bra enl dig?
Vore bättre att europerna var bättre än kineserna så vi kan utveckla skitbra produkter själva
Det kanske är så här Audi kommer att se ut snart. Bort med de fula ringarna och dito grill!
mc, har du läst artikeln?
Det handlar ju om en ökad försäljning i Kina.
”Vårt samarbete återspeglar andan av de bästa av två världar och har inrättats för att gemensamt organisera utveckling, inköp, produktion och försäljning, säger Fermín Soneira som är ny vd för partnerskapet mellan SAIC och Audi.”
Så du tycker det är bra att Audi lägger ned fabriker i EU och låter Kinaföretag utveckla och tillverka deras bilar?
Är väl en möjlighet för dom att överleva, tillverkning i Tyskland är åt helsicke för dyrt. Även VW sliter med detta problem.
Tysk industri har det motigt p.g.a. höga energikostnader som är självförvållat alla vet varför men är ihärdiga att följa planen och gå under.
Dom är inte ensamma i den strategin finns fler länder i EU som anammar "den gröna omställningen till vilket pris som helst" och har många följare bland befolkningen som basunerar ut jordens undergång men sparkar sig själva där bak.
Sol och vind är ledordet.
För några dagar sedan skjöt elpriserna i taket det blåste för lite.
mc, vad jag tycker har ingen betydelse, jag frågade om du läst artikeln och jag kan naturligtvis också fråga om du förstod den?
Mr Snoid förklarade det mycket väl.
Ja såklart är det det, men det är som att kissa i byxan.
VW-chefen sa vill jag minnas att det tar dubbla tiden att bygga elbil i Tyskland som i Kina...då kan man inte bara skylla på höga löner och högt elpris (även fast det är KASS och kunde undvikas)
De behöver investera mer i R/D helt enkelt.
Ja och ja.
Vad var det du inte förstod av mina inlägg?
Jag diskuterar orsaken, är det som är det viktiga. Att diskutera konsekvensen löser inte själva grundproblemet.
FoU menar du?
Teslas fabrik utanför Berlin använder också el från Tyskland men de bygger en bil på 10 timmar medan det tar 30 timmar för VW.
Det finns många olika orsaker till varför det går motigt för tysk bilindustri så att skylla allt på höga energipriser är lite för enkelt :)
"lite för enkelt" bara ta del av flera som kommenterar i media om Tysklands hela basindustri står inför och det stavas energipriser. man har förlitat sig på billig rysk gas och lade ner sin kärnkraft därav problemen
Det är givetvis en korrekt iakttagelse men artikeln vi kommenterar handlar ju om bilindustrin specifikt och där finns det många orsaker till varför läget är som det är.
Energikostnaderna är en bärande del i alla ekonomier så även i Tyskland det handlar inte enbart om bilindustrin nu är ju Vi Bilägare en tidning med bilen sim inriktning men krisen är större än så.
Bilindustrin påverkar ju även andra delar i ekonomin så nog är det relevant även i detta forum.
Ett Exempel vad skulle hända om Volvo hamnade i samma situation och vad skulle det betyda för främst Göteborg.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.