Vi Bilägares forum

Snoids Lexus RZ500

Snoids Lexus RZ500

Då har livet som Lexusägare börjat.

Hämtade bilen i dag, 1,5 timmes genomgång och pratande. Fick reda på många fördelar jag inte hade en aning om
Sommardäcken låg på däckhotell, för det måste Lexushandlare erbjuda. 
Fri lånebil vid service och nytvättad bil vid upphämtning. 
Jättegott kaffe, Lexus ställer krav på kvaliteten, så min handlare har en Jura kaffemaskin.

Själva bilen är svart metallic med svarta vinterdäcksfälgar, mörkgrå interiör och svart innertak och så klart mörktonade rutor bak
Den är riktigt tyst i kupén (har aldrig ägt en tystare bil), har mer än tillräckligt med kraft och jag sitter bra.

Den hade även digital nyckel, vilket jag inte trodde, då det inte framkom i specen jag sett att den skulle ha det. Utan det var på den högre utrustningsnivån. 
Finns ingen frunk då det är fullt med mojänger och manicker under huven, samt ett 60Ah kvalitetsbatteri. Så tror inte det kommer bli några problem med 12V försörjningen till bilen.

Återstår att se vad förbrukningen är, blir en längre tur i morgon. 
Kan vi skippa spydiga kommentarer om japanska buskar mm så kanske denna tråden får leva mer än ett par dagar😉

Uppdaterat: Idag 20:34

Kommentarer

Grattis till nya bilen!

Ska bli kul att se om det är ett fullständigt problemfritt ägande trots att den är asiatisk.

Uppdaterat: Idag 21:07

Fri lånebil vid service hade jag med Toyota. Nu med Hyundai får jag gå hemåt...

Uppdaterat: Idag 21:07

Grattis till nya bilen. Du har alltså "julafton" 4 Mars. Hoppas du är nöjd om ett år också.

Uppdaterat: Idag 21:13

Grattis, kanonbil med stor säkerhet!!

Uppdaterat: Idag 22:11
Gillar kurvor och rondeller

Verkligen grattis till en kanonbil. Där kommer du åka fint i många mil.

Lexus kör attraktiva kampanjer på bilen, jämförelsevis riktigt bra pris på bilen.

Uppdaterat: Idag 22:21

Trevligt, Grattis.

Ja vi får hoppas att bilen inte drabbas som många andra elbilar av problem med batteri och andra relaterade saker.

Uppdaterat: Idag 22:26