Provkört Seat Leon 1.0 TSI

3 inlägg 0 nya
Provkört Seat Leon 1.0 TSI

Idag, jag har provkört Seat Leon 5D 1.0 TSI DSG7.
Start motor var vibration i ratten och stolar.
D-läge och M + och - läge är vibrationsfritt från stilla och kör.
Parkering med uppsläpp sakta bromspedal då kan köra en bit 0,1 dm bättre än gamla VW Golf DSG7 2013 var 10 dm.
Drivlina DSG7 gasa fint men när det släpper gaspedal då känns inte bromsa utan röra på bromspedal. Upp och nedväxling är så silkeslen utan ryck. Stillastående på D-läge med broms på och känns inte vibration men när man släpper broms.
Väldigt ryckfri 99% på D-läge gäller släpp upp bromspedal från 0 - 8 km/h.
Släpp upp sakta bromspedal mellan 0 - 2 km/h känns nästan ryckfri 98%.
DSG7 är jag lyckligt än EAT6 som har testat.
Armstöd ja och finns längdriktning skjut och bra stöd inställning mellan 0 - 7 cm god bekvämt arm att få stöd.
Kan dra ut vindrutetorkare men nära plåtkant är över 2-3 millimeter än torkararm att komma krocka lite men klarar sig att vika försiktigt
Golvvärme finns med längst fram finns 2 kanalen.
Knak hörs lite uppsläpp bromspedal.
Körupplevelse är betyg 4.
Finns tak handtag alla runt om utom förare.
Finns inte tak krokar alla runt om..
Lasttröskeln 75 cm.
Benutrymme bak 26 cm
Knä 17 cm.
Jag är 171 cm långt.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

GF wrote:
Idag, jag har provkört Seat Leon 5D 1.0 TSI DSG7.
Start motor var vibration i ratten och stolar.
D-läge och M + och - läge är vibrationsfritt från stilla och kör.
Parkering med uppsläpp sakta bromspedal då kan köra en bit 0,1 dm bättre än gamla VW Golf DSG7 2013 var 1 dm.
Drivlina DSG7 gasa fint men när det släpper gaspedal då känns inte bromsa utan röra på bromspedal. Upp och nedväxling är så silkeslen utan ryck. Stillastående på D-läge med broms på och känns inte vibration men när man släpper broms.
Väldigt ryckfri 99% på D-läge gäller släpp upp bromspedal från 0 - 8 km/h.
Släpp upp sakta bromspedal mellan 0 - 2 km/h känns nästan ryckfri 98%.
DSG7 är jag lyckligt än EAT6 som har testat.
Komfortfjädring är god betyg 3.5.
Armstöd ja och finns längdriktning skjut och bra stöd inställning mellan 0 - 7 cm god bekvämt arm att få stöd.
Kan dra ut vindrutetorkare men nära plåtkant är över 2-3 millimeter än torkararm att komma krocka lite men klarar sig att vika försiktigt
Golvvärme finns med längst fram finns 2 kanalen.
Knak hörs lite uppsläpp bromspedal.
Körupplevelse är betyg 4.
Finns tak handtag alla runt om utom förare.
Finns inte tak krokar alla runt om..
Lasttröskeln 75 cm.
Benutrymme bak 26 cm
Knä 17 cm.
Jag är 171 cm långt.

Glömde att skriva uppdatering "Komfortfjädring är god betyg 3.5."
Fel av mig 10 dm menar rätt 1 dm. Uppdatering igen.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

När jag köpte min octavia 2017 var Leon en kandidat som kördes flera gånger men man kunde inte få Leon med dsg och all dagens säkerhets teknik som man fick på den lite större octavian och lika dant med aurisen som också kördes flera gånger och var en kandidat.

Men DSG7 lådan är riktigt skön i denna verson och gör 1.0 motorn komplett och den känns verkligen mycket rappare i alla lägen och lyfter bilen.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.