Nya Toyota Chr.

6 inlägg 0 nya
Nya Toyota Chr.

Följde med jobb kompis på lunchen och testade nya Chr 2,0.
Jag har varit negativ sedan tidigare modells otrevliga uppträdande med ljudligt varvande motor vid hastighetsförändring.
Måste säga att 2,0an var betydligt beskedligare med motor rusningen och märktes knappt av utan det var mer på den stora ecomätaren som det märktes på.
Något som också märktes av var att motoreffekten kändes som det dubbla vid kickdown mot den tidigare motorn.
Upplever att denna motor kan leva lite mer på sitt vridmoment.
Något som man kan fundera på är hur snål denna motor är.
Vi åkte lugnt med två accelerationer och två stopp på totalt 38km och hamnade på 0,64 på datorn.
Annars kändes bilen som den tidigare versionen utan synlig förbättring med fortsatt stor ecomätare och farthållarspaken på höger sida.
Åkte bak en liten bit men det är en hemsk instängd upplevelse.
Konstaterar att det inte är en bil för mig.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Säg inte det MSO
När du minst anar det så hr du bytt til dig en
Du såg vad som hände med Octavian du aldrig skulle byta bort, speciellt inte till en SUV utan varesig automat eller bränslevärmare :)

Jag tycker C-HR är hyfsat snygg för att vara en Toyota, den vågar sticka ut lite, men insidan är riktigt illa, plottrig och ful, enligt mig då.
Låter ju positivt dock om de fått till det bättre med kraftöverföringen, för som det var/är på de tidigare modellerna av hybriderna är det helt hopplöst. Åkt med rätt mycket nu sista månaderna i en Auris 2015, och hur folk kan acceptera det är för mig en gåta. Då har ägaren ändå haft bilen sen den var ny och borde vara intrimmad i hur man kör dem, vilket jag vet en del anhängare påstår man inte kan om de låter jobbigt.

Nja Guran jag saknar bränslevärmaren dagligen så fort det är minus ute.
Men någon Chr blir det nog aldrig på grund av förpackningen och långsam uppvärmning.

Och jag är stor förespråkare av farthållare med en liten spak istället för rattknappar men spak på höger sida som på Chr där armen oftast vilar på armstödet är för udda och fel när man som jag använder farthållaren jämt i alla lägen för att hålla sig innom lagliga skyltade marginaler.
Och att Toyota fortfarande visar i displayen att ” använd på motorväg” och minsta limit på 45 km/h är ju helt sjukt otroligt dåligt 2020.
I min stad har vi både 40 och långa 30 sträckor som folk ofta bromsar in till 5 under skyltat!!!
Men den aptiva funktionen dock riktigt fungerade bra.

Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Funkade den adaptiva även om bilen framför bytte fil eller svängde av? I Camryn jag testade stängdes farthållaren av abrupt när den tappade bort bilen framför. Det logiska i min värld är att om hindret försvinner så ökar bilen till inställd hastighet.

Självklart ska det fungera som du skriver Mäkinen, att den återgår till inställd hastighet om hindret försvinner, alternativt skyltad hastighet om den är lägre än den inställda om man har sådan funktion.
Håller även med Mso att en farthållare ska självklart fungera ner i fart med. Adaptiv farthållare utan köfunktion känns ju väldigt trist t.ex.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.