Mercedes-Benz E200d 7,5 prisbasbelopp

20 inlägg 0 nya
Mercedes-Benz E200d 7,5 prisbasbelopp

Nån mer än jag som funderar på erbjudandet som MB har nu på en E200d?
Har kört E220d som är en väldigt fin milslukarbil, men jag har inte provat med 150hk motorn.
Den lär väl vara tröttare men jag tycker att det ändå borde funka med 360NM och den tätstegade automaten.

Vad har ni för erfarenheter av bilen?

Länk till kampanjen; http://www.kampanj.mercedes-benz.se/e-klass-kombi/

Säkert ett bra köp. Går säkert riktigt snålt och duger till vardagskörning och E-klassen har många fina egenskaper vad det gäller utrymmen, komfort och kvalitet som finns kvar även i "snik"-utförande.

Jag gillar inte att de satt i en 50-liters tank. Det är löjligt lite. Skulle behövas två sådana. Annars säkert en fin bil om än lite för tung vilket betyder låg dragvikt på B-körkort.

Sedan är frågan om den nya motorn (OM654) sitter i eller om det är en äldre konstruktion.

6.15

Säkert en vettig kombibil, till ändå ett förhållandevis bra pris/erbjudande.

pinjong, man kan nog tänka olika där. Jag har en liten tank i min bil och jag uppskattar det på två sätt. Dels finns inte så mycket att stjäla, dels blir det inte så dyrt varje gång man tankar och då förstås tankar fullt. På en bil som ligger på kring 0,5 tycker jag 40-50 liter är lagom, jag skulle inte vilja ha större.

Prisvärd eller prisdumpning, det är fråga. :-) Nu är den ju på samma prisnivå som en V90, och då saknar ändå Mercen flera av Volvos säkerhetsfunktioner och Pilot Assist.

Power to the people

Grosser: Jag kör gärna bil själv. Jag har säker bil, komfort, bra stol, AC, backradar eller kamera och farthållare som krav. Måste säga att jag är lite tudelad vad gäller "assistenter" jag träffar på en massa som b o r d e ha bilar med assistenter i då de tycker kolla film, uppdatera på Facebook eller sminka sig är viktigare än köra bil, samtidigt som folk faktiskt borde begripa att när man kör bil borde man just fokusera på att köra bil.
Pinjong: Tack för tipset, det visste jag inte om. Det var ju lite kasst, det blir en del extra tandningar om året ju.

Även V90 har förminskat bränsletank mot V70.
Gissningsvis en viktbesparing.

Är väl rimligt med tanke på att bilarna blivit snålare?
På en ny modell tar man väl även höjd för framtida drivlinor i den modellen.

Här är en artikel om varför tankvolymerna sänkts: http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20150824/bmw-harmar-mercedes-knep-for-att-sanka-vikten

Samma tjänsteviktsknep som med reservhjul som man kan få med på många bilar om man betalar extra.

6.15

Om man väljer SE-edition är tanken på 66liter enligt deras hemsida.

66 liters tank är Sverige standard. Läs prislistan där står en hel del info. Dock lång så det tar sin tid.................
Funderar faktiskt på denna, men med riktig Merca-grill som man får med grundversion. 2 cm förhöjd fjädring och hakka 9 i 215\65\16. Så lär jag inte sakna Suv-klumpen.

Grönkhmerbekämpare

Det blev en E200d sedan SE-edition eftersom BMW inte längre är intresserade att möta tjänstebilsåkare på grund av sin mycket märkliga prisnivå på nya 5-serien. Det som avgjorde var när jag var i tyskland senast och åkte med i en kollegas hyrbil, vilken komfortabel och tyst bil det är! Sjysst basutrustning och aggressiv prissättning.

66 liters tank och nya motorn.

Min är beräknad att landa hos handlaren den 14e.

MERCEDES-BENZ E 200 d Sedan
SE-Edition
Premiumpaket
Interiörpaneler i öppenporig svart ask
737 Mittkonsol i svart öppenporig ask
810 Burmester® Surround Soundsystem

hixx wrote:
Min är beräknad att landa hos handlaren den 14e.
MERCEDES-BENZ E 200 d Sedan
SE-Edition
Premiumpaket
Interiörpaneler i öppenporig svart ask
737 Mittkonsol i svart öppenporig ask
810 Burmester® Surround Soundsystem

Ser fram emot utförlig rapport om bilen. Grattis, förresten!

Rapport kommer!

Vad har ni fått för leveranstider?

Fast beste oder nichtz

Beställde mitten november. Så ca 12 veckor. Inget iögonfallande, hurså? Tror kollegans c-klass gick något fortare...

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.