Ford Mustang GT V8 2018

49 inlägg 0 nya
Ford Mustang GT V8 2018

Då var en sån här beställd fast cabriolet...
https://f1.blick.ch/img/incoming/origs7543272/9221295950-w2560-h1440/3V6A8433.jpg

Synd att bildfunktionen aldrig börjar funka igen...

Sjukt snygg, grattis!!

Ja grattis, en dröm!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Första mätningarna från USA börjar komma också, närmare 500hk i den nya motorn men de anger 450.
20% mer vridmoment också.

Har beställt med den nya 10-växlade automaten som ska växla med nästan fullt vrid.

Har även beställt magneride stötdämpare som justeras 1000ggr per sekund.

0-100 under 4s i dragrace-mode. Inte som Tesla men gott nog.

Den åker väl från Tesla efter ett par tre upprepade accelerationer? :-)

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

10-växlad låda, magneride, snabbare till 100 än den betydligt dyrare 911 Carrera S(min drömbil).. Mustang GT har blivit en seriös sportbil

Jag föredrar coupe före cabriolet. Grattis till en fin bil. Jag hade nöjt mig med den fyrcylindriga motorn med turbo och tagit manuell växellåda. Designen är ändå densamma. Grannens Ford Mustang GT står mest avställd i garaget sedan han fick barn. Står några bilar ifrån min bil. Han köpte också en ny fast kommer inte ihåg vilken årsmodell det var. Tror den har 420 hk.

Porsche 911 är en renodlad sportbil medan Ford Mustang är mer en cruiser med kraft när det behövs.

Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.

Föredrar också coupe, men en Mustang ska ha en V8. Givetvis är Porschen en bättre bil, men den är dubbelt så dyr och dubbelt så bra är den inte. Har inte kört nya Mustangen men gissar på att den har väldigt fina köregenskaper med magneride.

En sommarbil ska vara cab, skulle jag kört den året runt så är det en annan femma.
Sedan är coupe snyggare helt klart med taket på.
Nuvarande har 420hk, teknikens värld mätte drygt 430 i senaste numret.
Den nya är specad 450hk men man har mätt mellan 470 och 500 hittills.
Automatlådan ska vara helt fantastisk enligt dem som provat.
Manuella är klart långsammare.

Fin bruksbil.. ;) Tycker Ford verkligen har lyckats med Mustangen nu. Å det är väl för i h-e självklart det ska va en V8 annars kan det kvitta anser jag. En Porsche är en dålig jämförelse utan den bilen är dålig för det. Det är väldigt olika bilar med olika utstrålning. För mog har Mustangen mkt mer personlighet.

Ja Porsche är det sista jag skulle köpa faktiskt, smaken är olika helt klart.

Junkers:
Ett jättegrattis till din nya sjukt snygga Ford Mustang! Det är verkligen en drömbil för mig och en dag kanske även min ekonomi tillåter ett köp av en otroligt läcker Ford Mustang. Hoppas hoppas.

- Att springa utan att ha polisen efter sig, tyder på psykisk obalans.

Ingoo

Designen faller inte alla i smaken, men att 991:an är en sportbil utav yppersta världsklass är odiskutabelt.

Nya Mustangen är läcker. Har väl inte en enda konkurrent i samma prisklass där man får en V8 under huven. Svårslaget val. Junkers har inte du redan en Mustang? Hr för mig att jag läst det någonstans i forumet.

Hade jag haft ett garage hade jag mycket väl kunnat tänka mig en Mustang igen. (Har ägt en Mach 1:a). Klart att bilen ska ha V8 och automat och sedan användas för cruising, gärna nedcabbad sådan. Att bränna gummi är bara tröttsamt - och dyrt.

6.15

Tänkte närmast prismässigt när det gäller 2 liters turbon. Annars kan ju aldrig en fyrcylindrig motor jämföras mot en V8. Alltså så skulle jag ta manuell växellåda med just två liters turbomotorn och inte i V8 motorn. Den blir väl lite lättare i nosen också med en fyrcylindrig motor också. Lite mer sportig om säger så och mer cruising med V8 motorn. Är inte ärlighetens namn så insatt i Ford Mustang men tycker den är snyggare än Camaro. Känns exklusivare än Camaro också tycker jag.

Ursäkta junkers om jag frågar men vad kostade kalaset? Hur mycket fick du för din gamla Ford Mustang?

Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.

Japp jag hade en gammal Mustang 2016 innan.
Vad jag betalat och får för den gamla får stanna mellan mig och säljaren men jag kan säga så mycket som att värdeminskningen på 2016 är lägre än på många vanliga bilar, dvs runt 2500:- per månad.
Sedan är ju 2018 väldigt mycket dyrare pga av alla nya säkerhetssystem, nya motorn, nya växellådan, magneriden mm mm.

Mycket trevlig och kompetent bil för vettiga pengar!
Grattis till köpet! :-)

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jag undrar varför det inte finns en prislista på Fords hemsida gällande Ford Mustang. Verkar bara finnas för förra modellen då V8 uppger 418 hk och 6 växlad automatlåda. Samt 2.3 liters turbomotorn på 330 hk. Hur lång tid behöver dom att lägga in prislista på gällande Ford Mustang med 10 växlad automatlåda. Recaro stolar kostar extra fast de som är standard verkar sköna. Fanns en väldigt fin blå metallic.

Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.

Lightning blue metallic är det jag köpt.
Jag har prislistan, vad undrar du?

10-växlad GT kostar 485000:-
Cab 530500:-
Custompaket mellan 20000-29000:-
Metallic 7000:-
Magneride 20000:-
Larm 4000:-

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.