Formula E 2017-2018

26 inlägg 0 nya
Formula E 2017-2018

Startar idag på Eurosport.
Missa int, svenskt deltagande.

Ja men det är ju bara så fasligt tråkig racing. Ingen varvbaserad racing ska behöva vara energi och bränslesparande. Det ska vara full fart, snabbast vinner. Långlopp och uthållighetstävling är en annan femma.

SAIK FOR LIFE!

Knappast tråkig racing med så tighta startfält och den nivån på förare.
I all racing handlar det om att hushålla med resurserna så det klarar sig hela vägen.

Ingen annan klass drar till sig så mycket intresse från biltillverkare.

Racing med 75 % av max är inte spännande. Det är en utdragen pina. I Formula E så lyfter de och motorbromsar långa sträckor, för att få batterierna att räcka hela vägen. Hade det varit snabbare att köra maximalt och sedan bromsa innan kurvan? Ja och samtidigt roligare racing.

SAIK FOR LIFE!

Rikigt kul lopp idag!

Ingen som helst skillnad mot F1 avseende bränsle eftersom F1 också har begränsad bränslemängd.

Formula E upphör med bilbyten nästa säsong också eftersom batterierna då räcker hela loppet.

Kör man full fart hela vägen i andra klasser har man inget grepp när man närmar sig slutet. Utom möjligen i F-VEE.

Hahahaha bilbyte. Ja du hör ju.

SAIK FOR LIFE!

Såg några race förra året, tight, men lite för bändiga banor för att kunna få riktigt bra fighter.
Hoppas så klart att Felix kommer att kämpa om VM-guldet även i år och klara av det!
Han behöver göra lite bättre kval då dock.

*Robban

Felix i pole position idag!

Felix vann dagens race!

Jag kommer ihåg protesterna i F1 när man fick gå från V8 till turboladdade V6.
Ljudet var fel!
Publiken rasade!
Ska formel E bli en publikframgång får man nog börja med smatterpinnar.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Är ju redan framgång så nä!

Fördelen med elbilar är just ljudet så man kan köra där publiken finns.

Japp mestadels stadsbanor.

junkers wrote:
Är ju redan framgång så nä!

Du måste tänka på något annat Formula E, än det som omtalas i den här tråden. Vad är det som är en framgång? Halvtomma läktare och då dessutom bara en eller två små läktare per bana och de närmaste sörjande kvar efter att racen är slut.

Det är mer publik på STCC än på Formula E, så att kalla det för en framgång... Mnja du.

Är du avlönad lobbyist eller vad? Det är verkligen inte ens nära någon framgång, än på långa vägar. Kan möjligen bli någon gång i framtiden, men som i nuvarande form, så är det bara en liten ABF kurs i källaren.

SAIK FOR LIFE!

I egenskap av måttligt intresserad (numera i alla fall) av F1 men mycket intresserad av eldrivna fordon så måste jag säga att Formula E i stort sett gått mig helt förbi så jag måste nog ge Anders.J rätt i stort när det gäller "framgång" för den klassen. Visst vet jag att klassen finns men man ser ju inte mycket i media om racen och syns man inte i media så måste man väl rimligen anse att den hittills inte är nån stor framgång.

Nej, en stor del av nöjet med motorsporten ligger i ljudet!
Elektriska racerbilar tror jag aldrig kommer att få någon publik att tala om sedan får de vara hur snabba och bra som helst!

Hmmm, ja och mobiltelefoner ska ha knappar...

Ja det är inte så tokigt, åtminstone en!
Hur är det förresten junkers, din nya Musse klarar väl att avge ett mulligt muller, eller hur?

Vardagliga bruksbilar tycker jag kan vara så tysta som möjligt.
Men hobbybilar, sport- och race vill jag gärna ha lite liv i!

Ställbart avgasljud i förardisplayen på mussen.
Går till och med att programmera att gå tyst mellan vissa klockslag och högt andra.

Det var vad jag menade, om det inte stör och man vill, kan det vara ljuv musik!
Eller som en riktig fantast säger på lokalradion:
"Dä ä ljuuuudet, dä ä ljuuuudet!"
"Har du inte hörselskydd?"
"Allri i livet, dä ä ljuuuuudet,!"

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.