Då har vi handlat på Skruvat.se för sista gången.

4 inlägg 0 nya
Då har vi handlat på Skruvat.se för sista gången.

Avgassystemet på Zafiran gav upp, och vi beställde ett nytt (2 delar) i mitten på juni, ett par bromsklossar och oljefilter beställdes också.
Nån vecka senare kom avisering om paket, sambon ringde mig så vi skulle mötas upp i affären då ett system kan vara tungt o bökigt att bära själv. "Nä här finns inget paket, det ligger i den stora affären, om paketen är stora el tunga får man hämta där"
Okej, vi åker tillbaka 1,2 mil och får en typ skokartong i storlek, men den väger nära noll ??
Kartongen visar sig innehålla oljefiltret, ett insatsfilter som väger mindre än kartongen.

Efter några telefonsamtal lovas att grejerna snart kommer, bilens besiktning är påväg att gå ut, men paketet kommer nån dag innan, vi möts åter upp för att hämta, men får bara bakre ljuddämparen. Ett telefonsamtal säger att den främre delen är restnoterad, men den kommer snart.
Vi åker till besiktningen, konstigt nog säger dom inget om systemet som har hål i båda ljuddämparna och låter som en raggar bil, men vi får nerslag på vissen handbroms.
Nu är den 3 veckor kvar tills bilen ska åka på semester, och vi får hopp när en paketavisering dyker upp, men det är nit även denna gång, vi får nu bromsklossarna.
Semestern närmar sig, men inget händer trots flera samtal, vi åter besiktar och får bilen godkänd med samma avgassystem !!
2 dagar innan semestern sitter sambon i telefonkö en timme, när hon väl kommer fram finns ingen beställning !! Det vi beställt är levererat, det finns ingen order. Efter en stund får vi ett mail om ordernummer, och hänvisas till Schenker, dom i sin tur säger att det inte finns nått med det numret. Efter en timmes kopplande runt bland Schenker får vi veta att avgasröret troligtvis finns, men ingen vet var "Vi har 30 dagar på oss att hitta det"

Jag får krypa under bilen med svetsen för att förstärka upp systemet som nu håller på att ramla av, semestern får gå i raggarbilsanda.
I slutet av augusti kommer plötsligt pengar in på sambons konto från Skruvat, hon ringer och frågar varför " Vi hittar inte ljudämparen" Sambon, arg som ett bi " Men för i helvete, jag vill ha en ljuddämpare, inte pengar" Då får vi göra en ny beställning, det görs på telefon, men priset är betydligt högre, sambon protesterar och får svaret " Priset har gått upp på ljuddämparen, och så tillkommer frakt" En ännu argare sambo berättar ett o annat för den stackaren i telefonen, som gör att en ljuddämpare kommer skickas till det gamla priset utan fraktkostnad.
Så sker efter en vecka, och glad i hågen hissar jag upp bilen, kapar ner det gamla systemet med tigersåg, givetvis har jag innan kollat att delarna vi fått passar bilen.
Och delarna passar bilen perfekt, men dom passar inte ihop, det är olika flänsar.
Jag tar flera bilder, och skriver utförligt vad problemet är.
Får tillbaka ett mail efter 2 dagar där jag uppmanas beskriva problemet och gärna bifoga bilder, jag gör samma sak en gång till, får mail tillbaka efter ytligare 2 dagar att det kan vara en felleverans eller felmärkt, jag skickar mail igen, ber dom skicka rätt del, och meddela vilken, så jag vet vilken del jag ska returnera.
Det här var 3 veckor sen och idag tröttnade jag, kapade isär och byggde om flänsen själv, smackade dit systemet, 4 månader efter beställningen.

Jag har haft ett tidigare ärende med Skruvat där vi åkte på åter besiktning pga en feltillverkad H4 lampa.

Så nu var det sista gången vi handlar nått där.

Ja det är inte kul när det blir så där.
Tur att du har en sambo som kan uttrycka sina åsikter!
Jag har köpt från Skruvat ett par gånger, då har det fungerat felfritt.
Men nu har en granne väntat väl länge på bromsar som skulle kommit förra veckan, men han är inte den som klagar i första laget, ska bli kul att höra om en vecka.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag var kund hos Skruvat.se för många år sedan. Alldeles för sent kom - fel del. Sedan blev det en cirkus när de inte svarade och när de slutligen svarade (jag mejlade chefen förnamn.efternamn@skruvat.se) handlade det om rutiner och regler de måste följa precis som om deras rutiner var lagar. Att vara flexibel när en leverans skitit sig fanns inte på kartan. Själv tycker jag att deras regelverk åsidosattes redan då fel reservdel sent omsider skickades. Efter lång tid kom rätt reservdel. Tror jag. Jag provade aldrig att montera den för då var bilen redan lagad med rätt reservdel från annan leverantör. Aldrig mera skruvat. Hellre promenerar jag.

Skruvats kundtjänst är utan tvivel marknadens sämsta. Deras beteende likaså. UNDVIK.
Skiten de säljer inte mycket bättre. Illustrera med kända varumärken. Skicka skit, sedan snacka skit. RIDÅ.

Grönkhmerbekämpare

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.