Tjuvstopp på kall 745

7 inlägg 0 nya
Tjuvstopp på kall 745

Hej!

Jag har några problem med "Pentan" som jag inte hittat orsaken till.

1) Jag har problem med min 745-883GL -92, B230F när den är kall, d.v.s. att motorn tjuvstoppar. Om jag nuddar gasen när jag startat den (inom ca ett par minuter) så sjunker varvet och den självdör. Om jag inte rör gasen står den och tuffar på med 700-800 r/m. Den kan även stanna efter det att jag börjat köra, känslan är dock att problemet uppkommer när den är kall. Någon som har tips på trolig felkälla?

2) När den är varm kan varvräknaren flaxa lite på tomgång, men jag märker inget på varvet som tyder på att varvtalet ändras?

3) Jag är osäker på vad jag har för insprutningssystem, någon som har koll?

//Roger

Kontrollera om det är något tempgivare som är defekt.
Kan bli dessa sympom då. Men det kan ju säkert vara 20 andra fel också.

/P

McTar

Hej och tack PA!

Jag antar att du menar motortempgivare och inte luft - eftersom bilen är tjurigast när den är kall?
En går ju i alla fall till tempmätaren, finns det någon fler som är speciell för insprutningen?

/Roger

Hej igen!

Jo det är motortempgivare/vattetempen som jag menar.
Jag kan inte hur det ser ut på din bil, men det kan vara två stycken givare. En för motorstyrningen och en för visaren i instrumentet.
På en Seat jag har så sitter dessa bredvid varandra.
(rycker man ur den för motorstyrningen skall bilen starta lättare vid kallt väder)

Jag kanske kan få fram en skiss, inte just nu dock... Återkommer.

/P

McTar

Har du någon epost så kan jag skicka dig ett dokument som förhoppningsvis hjälpeer dig på något sätt?

/P

McTar

Hej och tack PA!

Jag har skickat ett meddelande via forumet med min mailadress till dig - vi får se om det funkar.
Annars hör av dig igen så får jag ta det den här vägen istället.

/Roger

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.